Дистанційне навчання 11 клас географія

Тринадцяте лютого

Біосфера та її складові. 

Закономірності  поширення живих організмів на суходолі і в океанах.  



1. Опрацюйте параграф 18, всі визначення запишіть до зошита та запам'ятайте

2. Проаналізуйте вплив людини на біосферу. Результати оформіть у вигляді таблиці.

Вплив людини на біосферу

Позитивний вплив

Негативний вплив

 

 

3.  Виконайте тести:

1. Повністю заселена живими ор­ганізмами:

а) атмосфера;              б) гідросфера;                в) літосфера.

2. Основоположником учення про біосферу є:

а)   академік В. І. Вернадський;   б)давньогрецький учений Геродот;

в) океанограф Жак ів Кусто.

3.      Найбільш різноманітними є представники органічного світу:

а) тропічних широт;  б)      помірних широт;  в)     екваторіальних широт.

4.      «Фабрикою» з виробництва про­дуктів харчування вважаються:

а) бактерії;                  б) тварини;                в)рослини.

5.       Найвищу здатність виживати в найважчих умовах мають:

а) гриби;                       б) рослини;                    в) бактерії.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Сімнадцяте березня

Політична географія та геополітика 

1. Опрацюйте параграф 27

2.Заповніть схему «Форми політичних відносин»:

Форми політичних відносин

 

 

______?______

стійка сукупність взаємодій політичних суб’єктів, що формує спосіб їхньої спільної діяльності

 

Політичне

співробітництво

_________

_________

_________

_________

 

 

 

_____?____

_________

_________

_________

_________

 

 

 

_____?____

_________

_________

_________

_________

 

 

 

 

______?______

_________

_________

_________

_________

Конкуренція в політиці:

змагання в ході політичної діяльності між соціальними групами, окремими особами, політичними партіями задля досягнення поставленої мети

 

______?______

_________

_________

_________

_________


3.Заповніть схему «Різновиди сили» 

 


?

?

 

 

 

?

?

 

 

Ознайомтеся з прикладами різних видів «сили». Наведіть власні приклади.

4. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять перше листопада

Сонячно-земні взаємодії. Сонячне випромінювання, відмінності випромінювання і поглинання тепла повітрям, поверхнею гірських порід і води. Тропосфера: температурний режим, зміна атмосферного тиску, вітри, вологість, опади.  Погода. Синоптичні карти

1. Опрацюйте параграф 13

2. Виконайте практичну роботу.

Практична робота №5.  

Тема:Визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів.

 ЗАВДАННЯ №1. За даними таблиці власних спостережень побудуйте графіки ходу температури повітря за кілька місяців (лініями різного кольору).


День

Місяць

Лютий °С

Травень °С

Серпень °С

 

1

-16

7

32

 

2

-22

4

33

 

3

-23

5

37

 

4

-18

9

28

 

5

-8

11

28

 

6

-7

14

26

 

7

-5

16

28

 

8

-2

10

27

 

9

-2

13

26

 

10

0

15

22

 

11

3

14

15

 

12

4

11

12

 

13

5

3

13

 

14

0

6

17

 

15

10

7

23

 

16

12

11

24

 

17

8

8

26

 

18

0

7

24

 

19

4

9

24

 

20

0

10

27

 

21

-8

11

28

 

22

2

18

27

 

23

2

14

28

 

24

3

12

26

 

25

7

14

27

 

26

4

13

28

 

27

-1

20

33

 

28

-8

22

33

 

29


23

36

 

30


25

34

 

31


23

25

 

 

ЗАВДАННЯ № 2.

Розрахуйте амплітуду коливань температури в лютому, травні та серпні. Пригадайте, що амплітуда являє собою різницю між екстремальними показниками тих чи інших величин.


Місяці

Розрахунок амплітуди коливань температури

Лютий

 

 

Травень

 

 

Серпень

 

 

  ЗАВДАННЯ № 3.

За даними таблиці, побудуйте діаграму опадів за рік.

Таблиця: показники середньомісячних опадів за умовний рік

Місяці

Середньомісячна кількість опадів у мм

Січень

28

Лютий

47

Березень

30

Квітень

66

Травень

77

Червень

40

Липень

76

Серпень

33

Вересень

45

Жовтень

55

Листопад

80

Грудень

41

  

Діаграма опадів (зразок).

 

ЗАВДАННЯ № 4.

Уважно проаналізуйте показники середньомісячних опадів та побудовану  діаграму та заповніть таблицю.

Найбільша кількість опадів у мм

Місяць, у якому випало найбільше опадів

Найменша кількість опадів у мм

Місяць, у якому випало найменше опадів

Найсухіша пора року

Найвологіша пора року

 ЗАВДАННЯ № 5.

1). За даними календаря погоди побудуйте розу вітрів за один місяць . Для цього запишіть в таблицю кількість днів, коли був вітер певного напряму. Відзначте на лінії певного напряму кількість днів. З'єднайте отримані позначки і зафарбуйте отриманий восьмикутник.

 

Приклад (умовний місяць)

Напрям вітру

Пн.

Пн.-сх.

Сх.

Пд.-сх.

Пд.

Пд.-зх.

Зх.

Пн.-зх.

Кількість днів

10

1

4

3

2

2

4

4


Роза вітрів (зразок)


 

2). Уважно розгляньте приклад та побудовану вами розу вітрів і заповніть таблицю

Таблиця

Напрям вітрів, який переважав цього місяця (умовний місяць)

 

Напрям вітрів, який переважав цього місяця (ваш приклад)

 

Напрям вітрів, якого було найменше число днів(умовний місяць)

 

Напрям вітрів, якого було найменше число днів (ваш приклад)

 

 Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!! 

****************************** 
Сьоме листопада
Ресурсні властивості літосфери

1.  Опрацювати  параграф 12

2.  Скласти конспект зі схемами. 

3.  За допомогою тексту підручника та карт атласу заповніть  таблицю.

Форма рельєфу

Тектонічна структура

Корисні копалини

Низовини:

- Придніпровська

 

 

- Поліська

 

 

- Причорноморська

 

 

- Закарпатська

 

 

Височини:

- Придніпровська

 

 

- Середньоруська

 

 

- Подільська

 

 

- Волинська

 

 

- Хотинська

 

 

- Приазовська

 

 

- Донецький кряж

 

 

Північно-Кримська рівнина

 

 

Карпати

 

 

Кримські гори

 

 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!! 

****************************** 
Двадцять перше жовтня

Пояси освітленості на Землі. Сила Коріоліса
1. Опрацюйте в підручнику сторінки 33 та 35
2. Подивіться відео про теплові пояси Землі
4. Подивіться відео про силу Коріоліса


5. Запишіть в зошит, що таке сила Коріоліса
6. Зобразіть схематично будову циклона та антициклона, їх різницю в північній та південній півкулях.
7. Запишіть пояси освітленості Землі. Вивчіть їх

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Сімнадцяте жовтня
Геоїд.Основні види часу. Визначення місцевого та поясного часу.
1. Опрацювати ст.30-32 у підручнику.
2. Виписати в зошит, що таке місцевий і пояксний час.
3. Уважно подивіться відео, як розв'язувати задачі на визначення часу
можна подивитися відео, також перейшовши за посиланням задачі на визначення часу.
4. Розв'яжіть задачі
1. Котра година у Києві, якщо у Лондоні 12.00?
2. Котра година у Варшаві, якщо у Києві 10 год.?

3. Визначте місцевий час у Харкові (50 градусів пн.ш., 36 градусів сх.д.), якщо у Лісабоні (38 градусів пн.ш., 9 градусів зх.д.) на цей момент місцевий час становить 14 год. 55 хв.
5. Надішліть мені розв'язані задачі.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дванадцяте вересня

Практичне використання топографічних карт, планів. Використання азимутів

1. Опрацюйте параграф 4, запишіть в зошит визначення та запам'ятайте.

2. Подивіться навчальне відео



3. Виконайте завдання 5 на ст.16

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Дев'яте вересня

Топографічна карта

1. Опрацюйте параграфи 2,3 запишіть в зошит визначення та запам'ятайте.

2. Виконайте завдання 4 ст.15

3. Виконайте завдання 5 ст.16


Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Сьоме вересня

Географія як система наук.

Об’єкт дослідження географії.

  1. Опрацюйте параграф 1 
  2. Вивчіть терміни «географія», «геосистема», запишіть визначення в зошит
  3. Знайдіть цікаву інформацію про сучасні винаходи в галузі географії.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте червня

Міжнародні транспортні коридори на території  України. Офшорна розробка програмного забезпечення в Україні

1. Опрацюйте ст 170-172.

2. Запишіть в зошит назви найбільших транспортних коридорів, що пропроходять територією України.

3. У чому полягає різниця між поняттями "рекреаційний комплекс"і "туризм"?

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцяте травня

Конкурентні переваги України на світових ринках побутових товарів

1. Опрацюйте параграф 32, складіть конспект

2. Подивіться навчальне відео




3.Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять п'яте травня

Конкурентні переваги України на світових ринках продукції важкої промисловості

1. Прочитайте параграф 31

2. Використовуючи даний матеріал заповніть таблицю за зразком

Розвиток енергетики.

Найбільше споживають промисловість і побут.
№ 1 - АЕС, № 2 - ТЕС, № 3 - ГЕС, № 4 - Відновлювані Джерела Енергії.

АЕС - № 7 у світі за потужністю.
Рівненська, Хмельницька, Південноукраїнська, Запорізька.

ТЕС - екологічний і споживчий чинники розміщення.
Концентрується в Придніпров'ї, Донбасі, Києві, Вінниці, на Заході України.

ГЕС - розміщено на Дніпрі, Дністрі. Для допомоги працюють Гідроакумулятивні електростанції (ГАЕС).

Сонячні станції - Південь і Крим.
Вітрові станції - Південь і Карпати.
Геотермальна станція - Ужгород

Виробництво літаків

 

Виробництво авіаракетної техніки

 

Машинобудування

 

Виробництво сільськогосподарської техніки

 

Виробництво потягів

 

 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять третє травня

Практична робота № 10.  Аналіз секторальної структури економіки України.

Тема: Аналіз секторальної структури економіки України.

Мета: закріпити знання про сектори економіки; сформувати вміння виявляти зміни в секторальній моделі економіки України; порівнювати секторальну модель економіки України та економік інших країн світу. 

Обладнання: підручник, статистичні дані, діаграми. 

Теоретичні відомості: Економіка країн світу характеризується секторальною структурою. Первинний сектор економіки (видобуток сировини та виробництво напівфабрикатів): сільське, лісове та рибне господарства, добувна промисловість. Цей сектор здебільшого включає діяльність, пов’язану з вирощуванням, збиранням, видобутком, очищенням та переробкою сировини на місці. Він найбільше залежить від природних умов і природних ресурсів. Вторинний сектор економіки: переробна промисловість (включаючи постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря) і будівництво. Цей сектор використовує продукцію первинного сектору, із якої виробляє продукти для споживання, продажу або використання в інших галузях. Залежність від природних умов і природних ресурсів у ньому значно зменшується, зростає значення обладнання (у тому числі складних машин) і кваліфікації трудових ресурсів. Третинний сектор економіки: послуги населенню та підприємствам. Тут не передбачено створення матеріальних продуктів, але сектор впливає на обсяги їх випуску та якісні показники. У третинному секторі, або сфері послуг, відбувається подальше зростання значення обладнання та кваліфікації трудових ресурсів. До цього сектору належать транспорт і торгівля, фінанси й страхування, комунальне господарство та інформаційна, освітня, наукова, медична, туристична діяльність тощо.

 Хід роботи

Завдання:

 1. Доповніть схему «Сектори національної економіки України».



2. Використовуючи статистичні дані про виробництво валового внутрішнього продукту (ВВП) за окремими складовими економіки України, укажіть зміни в їх значенні з 2010 до 2017 р. і доповніть таблицю (за зразком). Первинний сільське господарство рибне господарство Вторинний переробна промисловість Третинний послуги Виробництво ВВП за окремими складовими економіки України


3. Побудуйте діаграму «Виробництво ВВП за секторами економіки України в 2017 р.» (за зразками).


4. Використовуючи діаграми «Виробництво ВВП за секторами економіки України», порівняйте показники України з показниками (діаграмами) окремих країн різних типів економічного розвитку.


5. Висновок. Укажіть особливості секторальної структури економіки України, у тому числі в порівнянні з окремими країнами різних типів.



Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Вісімнадцяте травня

Сучасні риси національної економіки України.    

1. Опрацюйте параграф 30

2. Подивіться навчальне відео




3.Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шістнадцяте травня



Практична робота № 9.  Аналіз картограм  народжуваності, смертності, природного приросту, густоти  населення, урбанізації в Україні.   

Мета: закріпити поняття «народжуваність», «смертність», «природний приріст», «густота населення», «урбанізація»; розвивати вміння читати та аналізувати картограми народжуваності, смертності, природного приросту, густоти й урбанізації населення України. 

Обладнання: підручник, картограми народжуваності, смертності, природного приросту, густоти населення, урбанізації, додаткові джерела інформації. 

Хід роботи

 Завдання 1. Проаналізуйте картограми народжуваності, смертності та природного приросту населення України. Виявіть області з найбільш і найменш сприятливою демографічною ситуацією. Поясніть відмінності. 





 Завдання 2. Проаналізуйте картограму густоти населення України. Виявіть області з найбільшою і найменшою густотою населення. Поясніть відмінності. 



 Завдання 3. Проаналізуйте картограму урбанізації в Україні. Виявіть області з найбільшим і найменшим рівнем урбанізації. Поясніть відмінності.



Висновок. Укажіть головні особливості географії відтворення населення України, його густоти та рівня урбанізації. 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Одинадцяте травня

 Населення України 

1. Опрацюйте параграф 29

2. Розгляньте статево-вікову піраміду України та дайте відповіді на запитання:

ü Що показує статево-вікова піраміда? 


ü Яку вона має форму та тип?

ü Чи існує відповідність між формоюпіраміди та типом відтворення

населення?

ü Поясніть твердження: «В Україні відбувається демографічне старіння як «зверху», так і «знизу».

ü Яка середня очікувана тривалість життя у жінокта чоловіків? Як вона змінилася за останні 30 років?

ü Оцініть приблизну кількість населення в різних вікових групах. Спрогнозуйте, як зміниться статево-вікова піраміда через 20 років.

3. Користуючись відповідним текстом підручника запишіть, яку політику проводить наша держава, щоб покращити демографічну ситуацію.

4. Користуючись текстом підручника випишіть і запам’ятайте:

 


ü 3 міста-мільйонери

ü 5 надвеликих міст

ü багатофункціональні міста

ü багатогалузеві промислові міста

ü вузькоспеціалізовані промислові міста

ü транспортні міста

ü курортно-оздоровчі міста

ü релігійні міста

ü моноцентричні агломерації

ü біцентричні агломерації

ü поліцентричну агломерацію

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дев'яте травня

Українська держава 

1. Опрацюйте параграф 28

2. Подивіться навчальне відео


3.Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Четверте травня

Політична географія та геополітика 

1. Опрацюйте параграф 27

2.Заповніть схему «Форми політичних відносин»:

Форми політичних відносин

 

 

______?______

стійка сукупність взаємодій політичних суб’єктів, що формує спосіб їхньої спільної діяльності

 

Політичне

співробітництво

_________

_________

_________

_________

 

 

 

_____?____

_________

_________

_________

_________

 

 

 

_____?____

_________

_________

_________

_________

 

 

 

 

______?______

_________

_________

_________

_________

Конкуренція в політиці:

змагання в ході політичної діяльності між соціальними групами, окремими особами, політичними партіями задля досягнення поставленої мети

 

______?______

_________

_________

_________

_________


3.Заповніть схему «Різновиди сили» 

 


?

?

 

 

 

?

?

 

 

Ознайомтеся з прикладами різних видів «сили». Наведіть власні приклади.

4. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Друге травня

Сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфра-структурний каркас глобальної економіки.

1. Опрацюйте матеріал підручника ст. 136-139

2. Виділіть типи глобальних транспортно-логістичних систем. Вкажіть їх переваги та недоліки . 

3. Яким видом транспорту доцільно перевезти наступні вантажі. Враховуючи при цьому відстань і маршрут:
а) цитрусові із країн Середземномор’я до України;
б) кам’яне вугілля Австралії до Японії;
в) нафту із країн Перської затоки до США;
г) пшеницю із США до Японії;
д) свіжі троянди з Кенії, Еквадору і Колумбії до країн Європи;
е) пшеницю з Ізмаїла (Одеська обл.) – до Угорщини;
є) глинозем (сировина для алюмінієвої промисловості) з Африки – до Миколаєва;
ж) сталь із Маріуполя до Великобританії.
 4. 
Знайдіть у додаткових джерелах інформації найбільші країни-інвестори України. У які галузі господарства України найдоцільніше здійснювати інвестування ?

Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять сьоме квітня

Практична робота № 8

Виконайте практичну роботу, оформіть її в звичайному робочому зошиті та надішліть фотозвіт

Тема. Позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».

Мета: навчитися складати глобальні ланцюги доданої вартості на прикладі виробництва алюмінію, скласти картосхему ланцюгів додано вартості даного виробництва, визначити чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості у виробництві металів; сприяти формуванню навичок роботи з тематичними картами; набути компетентності використання різноманітних географічних знань і умінь, формувати вміння одержувати інформацію.

Обладнання: карта кольорової металургії світу.

Завдання

1. Складіть ланцюг доданої вартості у виробництві алюмінію, вписавши назви стадій:

_____________________ →  транспортування руд →___________________ → транспортування глинозему →___________________→ споживання ________
______________________

 2. З'ясуйте, звідки постачають боксити на Миколаївський глиноземний завод і куди відправляють оксид алюмінію, який з них виробляють.

3. За картою кольорової металургії світу розподіліть країни за їхньою міжнародною спеціалізацією у виробництві алюмінію, вписавши їх назви у відповідні комірки таблиці:

 

Країни, що ведуть значний видобуток бокситів

Країни, що ведуть значне виробництво глинозему

Країни, що ведуть значне виробництво первинного алюмінію

Країни-імпортери первинного алюмінію

 

 

 

 

 

4. У висновку поясніть чинники міжнародної спеціалізації країн на різних стадіях виробництва алюмінію та причини формування глобальних ланцюгів доданої вартості у виробництві цього металу.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ 

Двадцять п'яте квітня

 Глобальні ланцюги доданої вартості у виробництві металів. Сучасна географія виробництва транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції.

1.   Опрацюйте  ст.132-136

2.   Подивіться навчальне відео

3. ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ: стисло про головне (краще запишіть)

  • Виробництво продукції кольорових металів має кілька виразних стадій, які здійснюються переважно в різних країнах світу.
  • На ринку чорних металів є тісний зв'язок між розміщенням виробничих потужностей з виплавки первинного чавуну і сталі та прокатом масових видів сталевої продукції.
  • Власне літакобудування розвинене лише у 12 країнах світу.
  • Більшість продукції електронної промисловості орієнтована на постачання напівфабрикатів і компонентів до інших підвидів транспортного машинобудування.
  • Більшість фармацевтичних компаній розташовані в розвинених країнах світу.
  • Легка промисловість світу має два відмінні за просторовою організацією й чинниками міжнародної спеціалізації сегменти виробництва текстилю, одягу, взуття: масового та елітарного.
  • 4. Дайте відповіді на запитання
  • 1. Що таке давальницьке виробництво? У яких видах економічної діяльності воно найпоширеніше у світі?
  • 2. Яка роль Китаю у світовому виробництві продукції легкої промисловості?
  • 3. Поясніть, чому власне літакобудування розвинене лише у 12 країнах світу. Чи належить до цієї групи Україна?


Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцяте квітня

Виробництво сільськогосподарської продукції. Видобування і споживання паливних ресурсів.

1.   Опрацюйте  параграф   25 до стор.132, складіть конспект

2.   Коротко про головне

1 Виробництво сільськогосподарської продукції у світі: природні, соціальні, економічні чинники, особливості просторової організації

Основою розвитку сільського господарства залишаються природні чинники, особливо для рослинництва та пасовищного тваринництва: земельні ресурси, агрокліматичні (вегетативний період, безморозний період, особливості зволоження).

Соціально-економічні чинники: кількість і кваліфікація трудових ресурсів, технічне забезпечення галузі, розвиток інфраструктури для первинної переробки та збереження продукції, розвиток і впровадження сучасних технологій виробництва, розробка культур з новими чи суттєво поліпшеними якостями.

У найбільш високорозвинутих країнах сільське господарство вийшло на високотоварний рівень. Досягнуто максимальний рівень механізації та хімізації, тому розвиток відбувається за рахунок автоматизації, генетики, біотехнологій. Сільське господарство набуває індустріальних рис. Ці країни є головними експортерами сільськогосподарської продукції, зберігаючи значний імпорт екзотичної для них продукції.

Країни, що розвиваються, мають або примітивне у технологічному плані сільське господарство, або дрібнотоварне (споживання всередині країни), або експортне товарне монокультурне.

 

2 Видобування й споживання паливних мінеральних ресурсів, глобальні ринки вугілля, нафти й природного газу

У структурі промисловості світу питома вага видобувної промисловості становить близько 15 %.

У розвинутих країнах менше (окрім країн, що зберігають сировинну експортну орієнтацію, наприклад, Канада, Австралія), у країнах, що розвиваються, цей показник сягає близько 50 % і більше для країн нафтоекспортерів. Головними споживачами мінеральних ресурсів, навпаки, є розвинуті країни.

Завдяки новітнім технологіям розвинуті країни зменшують залежність від імпорту сировини за рахунок ефективного використання власної ресурсної бази. Країни, що розвиваються, збільшують споживання за рахунок розвитку базових галузей (металургія, прості хімічні виробництва).

Головні гравці на ринку вугілля — Австралія, Індонезія (експортери) та Індія, Китай, Японія, Південна Корея (імпортери).

2/5 світового ринку нафти забезпечують Саудівська Аравія та Росія, а також США та Канада. Найбільшими імпортерами залишаються країни Європи, США, Китай, Індія, Японія (близько 65 %). Ринок є дуже динамічним за цінами.

Головні гравці ринку в сегменті скрапленого газу: Катар, Австралія, Малайзія, Нігерія, Індонезія (експортери) та Японія, Південна Корея, Китай, Індія, Тайвань, Велика Британія та Франція (імпортери)

 

3.   Складіть схему «Чинники розвитку та розміщення виробництва сільськогосподарської продукції».

4.   Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування 

 

 

4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Вісімнадцяте квітня

Міжнародний ринок товарів: сутність, інфраструктура, ціноутворення.

1. Опрацюйте параграф 24, складіть конспект

2. Подивіться навчальне відео


3. Дайте відповіді на запитання:
                1.Як склався ринок товарів та як формуються світові ціни?
2. Що таке міжнародна спеціалізація та кооперування виробництва?
3. У чому полягає вигода участі країни в ланцюгах доданої вартості?


Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тринадцяте квітня

Система виробництва. Географічність міжнародної спеціалізації та кооперування виробництва

1. Повторіть , що таке система виробництва ст.119 у підручнику

2. Запишіть в зошит визначення

Технологією вважається сукупність науково-технічних знань (у формі
конструкторських рішень, методів і процесів), що їх можна використовувати у виробництві товарів і наданні послуг.

3. Опрацюйте поданий матеріал

 Світовий ринок технологій. Через прискорений науково-технічний розвиток з другої половини ХХ ст. поряд зі світовими ринками капіталу, товарів та праці в глобальній економіці функціонує світовий ринок технологій.

Міжнародний рух технологій може існувати в речовій або неречовій формі. До речової форми належить реалізація через міжнародну торгівлю наукомісткої продукції, що створена з використанням новітніх технологій. Такі товари поділяють на високотехнологічні (аерокосмічне устаткування, комп’ютери, електроніка, ліки), середньотехнологічні (автомобілі, хімікати) та низькотехнологічн (будівельні матеріали, харчові продукти, сталь, текстиль, одяг, взуття). Об’єкти світового ринку технологій у неречовій формі представлено результатами інтелектуальної діяльності. Їх існує багато форм: патенти, ліцензії, «ноу-хау», науково-технічна документація, копірайт, наукомісткі послуги, підготовка персоналу, інформація в друкованих виданнях, стажування, виставки, ярмарки, симпозіуми,тощо. Одні з них мають комерційне значення, інші – некомерційне.

4. Використовуючи тематичні карти заповніть таблицю

Спеціалізація (галузь промисловості)
Країни
Чорна  металургія

Виробництво алюмінію

Виробництво олова

Виробництво міді

Виробництво нікелю

Залізничне машинобудування

Суднобудування

Автомобільне машинобудування

Електротехнічне машинобудування

Авіаційне машинобудування

Виробництво мінеральних добрив

Виробництво полімерних матеріалів

Виробництво продукції органічного синтезу
















Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Одинадцяте квітня

    Поняття «глобальна економіка». Система виробництва.

1.   Опрацюйте  параграф 23, складіть конспект

2.   Перегляньте презентацію


 

3.   Запишіть в зошит:

Глобальна економіка включає в себе важливі складові елементи:

■ сферу міжнародного виробництва;

■ світовий ринок і міжнародну торгівлю;

■ міжнародне переміщення чинників виробництва.

Сфера міжнародного виробництва як елемент глобальної економіки викристалізовується нині на основі взаємодії трьох найголовніших процесів:

■ міжнародної спеціалізації та кооперування виробництва;

■ спільної інвестиційної діяльності;

■ спільного підприємництва.

4.   Накресліть схему «Структура світового ринку» в зошитах

5.   Наведіть приклади: яку роль ІТ- технології та Інтернет відіграють у нашому житті? Відповідь обґрунтуйте.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте квітня

Практична робота № 7.  Обчислення показників народжуваності, смертності, природного та механічного приросту населення країни за статистичними даними.



В роботі оцінюються повний запис розрахунків математичних дій та пояснення до них.

Умовні позначення:


Нк – все населення (кількість)

Н – народилися

П – померлі

С – смертність

ПП – природній приріст

Кпп – коефіцієнт природного приросту

Кн – коефіцієнт народжуваності

Кс – коефіцієнт смертності

Запишіть в зошит визначення та розв'яжіть задачі

Народжуваність – це кількість народжених на 1000 жителів

Коефіцієнт народжуваності – це кількість народжених на 1000 осіб (‰)

Формула для розрахунку коефіцієнта народжуваності Кн = Н : Н к *1000

Смертність – це кількість померлих на 1000 жителів

Коефіцієнт смертності – це кількість померлих на 1000 осіб населення (‰)

Формула для розрахунку коефіцієнта смертності Кс = П : Н к * 1000

Природній приріст – це різниця між кількістю народжених та кількістю померлих за певний період часу (осіб)

Формула для розрахунку природного приросту Пп = Н - П

Коефіцієнт природного приросту – це збільшення або зменшення кількості населення в розрахунку на 1000 осіб населення за певний період (‰)

Кн - Кс = Кпп , або Кпп = ПП : Нк*1000

 

Задача №1 (2б)

В країні Б чисельність населення на початок року становила 200 млн. осіб, а показники руху населення в були такими: народжуваність - 30 ‰, смертність - 18 ‰, еміграція - 3 ‰, імміграція - 1 ‰. Обчисліть чисельність населення країни на кінець року (млн осіб)!

 

Задача №2 (2б)

Перед вами в таблиці статистичні дані країни Z. Розрахуйте природний приріст (осіб)

Народжуваність на 1000 осіб

Смертність на 1000 осіб

Еміграція

(тис. осіб)

Іміграція

(тис. осіб)

Чисельність населення (млн.. осіб)

50

26

200

208

7,1

 

Задача №3 (2б)

В регіоні проживає 5 млн. осіб. За рік число жителів зросло на 150 тис. осіб, коефіцієнт смертності становить 10‰. Визначте коефіцієнт природного приросту різними варіантами..

 

Задача №4 (2б)

Чисельність населення країни А становила 100 млн. осіб.

Визначте, якою стала чисельність населення (у млн. осіб),  якщо в цій країні коефіцієнт народжуваності 15 осіб на 1000 жителів, коефіцієнт смертності 8 осіб на 1000 жителів, сальдо міграції 300 тис. осіб.

 

Задача №5 (2б)

У місті Б протягом року народилося 760 осіб, природний приріст складає 4,2 ‰, а середньорічна кількість населення становить 53730 осіб. Який коефіцієнт смертності в місті Б ?

 

Задача №6 (2б)

Кількість населення на одному з островів Океанії за рік збільшилася з 30500 до 30850 осіб. Яке і чому дорівнює сальдо міграції в цьому районі, якщо природний приріст населення становив 120 осіб за рік?


Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Четверте квітня

Особливості демографічної політики

1. Опрацюйте параграф 22

2. Подивіться навчальне відео



3.  Поясніть значення понять: 

- демографічна політика, 

- міграція населення, 

- «відтік мізків», 

- якість життя, 

- демографічний прогноз.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцяте березня

Статево-вікова структура населення. 

1. Опрацюйте параграф 21 ст.107-110

2. Складіть та запишіть в зошит короткий конспект.

3. Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

4. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять восьме березня

Динаміка чисельності населення світу

1.   Опрацюйте ст.104-107

2.   Складіть опорний конспект

3. Подивіться відео до  уроку



4.   Виконайте завдання:

Завдання 1«Географічна лабораторія». Україна посідає 38-ме місце в світі та 6-те в Європі за чисельністю населення.

Згідно даних Державної служби статистики: http://database.ukrcensus.gov.ua/PXWEB2007/ у нашій країні проживає 41,9 млн. осіб (01.03.2020 р.), що становить 0,56% від населення планети. Протягом ХХ - початку ХХІ ст. кількість населення в країні змінювалася нерівномірно.

ü Проаналізуйте графік і зробіть висновок про те, які саме зміни в чисельності відбулися в Україні.

ü Які чинники вплинули на дану тенденцію?



Завдання 2. «Географічний практикум». Для України характерні перший (звужений) тип відтворення населення, дуже низькі показники народжуваності (10,5‰ у 2020 р.) й високі – смертності (14,4‰), тому й низький природний приріст (–3,9‰). Отже, для України характерна депопуляція (пригадайте, що означає термін).

ü Назвіть і випишіть чинники, які призвели до кризи в демографічній ситуації України.

ü Чому важливо визначати показник природного приросту населення країни?

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять перше березня- Двадцять третє березня

Роль географічного простору в світоситемі

1. Опрацюйте параграф 20, складіть конспект

2. Подивіться навчальне відео


3. Виконайте тести:

1.Результат глобальної геопросторової єдності різних за походженням та функціями взаємодій у системі «людина – природа», називається:

А) ноосистемою;  Б) геосистемою; В) світосистемою; Г) гелеосистемою.

 2. Генетичний та фукціональний складник світосистеми, який ґрунтується на взвємопідтримці членів людської спільноти:

А) натуросфера;  Б) техносфера; В) політосфера; Г) культуросфера; Д) соціосфера; Е) еконосфера.

 3. Генетичний та фукціональний складник світосистеми, що є взаємодією технічних засобів виробництва з природно-ресурсним потенціалом:

А) натуросфера;   Б) техносфера;  В) політосфера; Г) культуросфера;  Д) соціосфера; 

Е) еконосфера.

 4. Генетичний та фукціональний складник світосистеми, що є природною основою для життя та діяльності людини:

А) натуросфера;  Б) техносфера;  В) політосфера;   Г) культуросфера;  Д) соціосфера; 

Е) еконосфера.

 5. Генетичний та фукціональний складник світосистеми, що є сукупність практичних, матеріальних та духовних надбань суспільства:

А) натуросфера;  Б) техносфера; В) політосфера;  Г) культуросфера;  Д) соціосфера;

 Е) еконосфера.

 

6. Генетичний та фукціональний складник світосистеми, що є сукупністю відносин, які виникають у процесі виробництва

А) натуросфера;  Б) техносфера;  В) політосфера;  Г) культуросфера;  Д) соціосфера;

 Е) еконосфера.

 7. Генетичний та фукціональний складник світосистеми, такий як спільні відносини із завоювання, використання та утримання влади:

А) натуросфера; Б) техносфера;  В) політосфера;   Г) культуросфера;  Д) соціосфера;

Е) еконосфера.

 8. Функціонально-компонентний складник світосистеми, що розглядається як сукупність звʼязків між людиною та природою у формуванні життєвого простору

А) економічна; Б)  інформаційно-технологічна;  В) демографо-екологічна;

 Г) соціально-культурна;  Д) політична.

 9. Функціонально-компонентний складник світосистеми, що є сукупністю виробничих відносин з поєднанням розвитку продуктивних сил в єдиному економічному просторі :

А) економічна; Б)  інформаційно-технологічна;  В) демографо-екологічна; 

Г) соціально-культурна;  Д) політична.

 10. Функціонально-компонентний складник світосистеми, що є сукупністю структур, які забезпечують генетичний і функціональний обмін культурними цінностями:

А) економічна; Б)  інформаційно-технологічна;  В) демографо-екологічна;

 Г) соціально-культурна;  Д) політична.

 11. До структурних одиниць географічного простору не входить простір

А) соціально - фізичний;  Б) геодезичний;  В) фізико - географічний;  Г) соціально - економічний.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять четверте лютого

Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування з теми Південна Америка. Тести можна проходити декілька разів, поки результат вас не задовольнить. Я вірю у ваші можливості! Скріншот результату чекаю!

https://zno.osvita.ua/

******************************************

Двадцять третє лютого

Вплив ґрунтів на спеціалізацію господарства регіону, країни. Природні зони. 

1. Опрацюйте параграф 19

2. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

****************************

Десяте лютого



Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування з теми Африка. Тести можна проходити декілька разів, поки результат вас не задовольнить. Я вірю у ваші можливості! Скріншот результату чекаю!

https://zno.osvita.ua

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дев'яте лютого

Біосфера та її складові. 

Закономірності  поширення живих організмів на суходолі і в океанах.  

1. Опрацюйте параграф 18, всі визначення запишіть до зошита та запам'ятайте

2. Проаналізуйте вплив людини на біосферу. Результати оформіть у вигляді таблиці.

Вплив людини на біосферу

Позитивний вплив

Негативний вплив

 

 

3.  Виконайте тести:

1. Повністю заселена живими ор­ганізмами:

а) атмосфера;              б) гідросфера;                в) літосфера.

2. Основоположником учення про біосферу є:

а)   академік В. І. Вернадський;   б)давньогрецький учений Геродот;

в) океанограф Жак ів Кусто.

3.      Найбільш різноманітними є представники органічного світу:

а) тропічних широт;  б)      помірних широт;  в)     екваторіальних широт.

4.      «Фабрикою» з виробництва про­дуктів харчування вважаються:

а) бактерії;                  б) тварини;                в)рослини.

5.       Найвищу здатність виживати в найважчих умовах мають:

а) гриби;                       б) рослини;                    в) бактерії.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Сьоме лютого

Водозабезпеченість регіонів і країн світу. 

Чинники дефіциту води. 


1. Опрацювати ст. 87-90, скласти короткий конспект

2. Перейти за посиланням та пройти тестування. Скріншот результату надіслати мену у Вайбер

https://zno.osvita.ua/geography

🌍🌎🌏🌍🌎🌏🌍🌎🌏🌍🌎🌏

Шістнадцяте  квітня

    Глобальні ланцюги доданої вартості у виробництві металів. Сучасна географія виробництва транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції.

1.   Опрацюйте  ст.132-136

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Виконайте практичну роботу № 8. Робота виконується в зошиті для практичних робіт, для тих, в кого з певної причини немає зошита завдання подаються нижче

Тема. Позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».

Мета: навчитися складати глобальні ланцюги доданої вартості на прикладі виробництва алюмінію, скласти картосхему ланцюгів додано вартості даного виробництва, визначити чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості у виробництві металів; сприяти формуванню навичок роботи з тематичними картами; набути компетентності використання різноманітних географічних знань і умінь, формувати вміння одержувати інформацію.

Використання карт: карта кольорової металургії світу.

Завдання

1. Складіть ланцюг доданої вартості у виробництві алюмінію, вписавши назви стадій:

_____________________ →  транспортування руд →___________________ → транспортування глинозему →___________________→ споживання ________
______________________

 

2. За картою кольорової металургії світу розподіліть країни за їхньою міжнародною спеціалізацією у виробництві алюмінію, вписавши їх назви у відповідні комірки таблиці:

 

Країни, що ведуть значний видобуток бокситів

Країни, що ведуть значне виробництво глинозему

Країни, що ведуть значне виробництво первинного алюмінію

Країни-імпортери первинного алюмінію

 

 

 

 

 

 

3. За даними таблиці нанесіть на контурну карту:

- місця видобутку бокситів у країнах, що ведуть їх значний видобуток;

- стрілками вкажіть напрямки перевезення бокситів до країн, що ведуть значне виробництво глинозему;

- країни, що ведуть на своїй території значне виробництво глинозему;

- стрілками вкажіть напрямки перевезення глинозему до країн, що ведуть значне виробництво первинного алюмінію;

- країни, що ведуть значне виробництво первинного алюмінію;

- стрілками вкажіть напрямки перевезення первинного алюмінію до його країн-споживачів.

4. У висновку поясніть чинники міжнародної спеціалізації країн на різних стадіях виробництва алюмінію та причини формування глобальних ланцюгів доданої вартості у виробництві цього металу.

 

4.   Виконайте задачі пробного ЗНО - 2021





5.   Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*

Дев’яте  квітня

    Міжнародний ринок товарів. Виробництво сільськогосподарської продукції. Видобування і споживання паливних ресурсів.

1.   Опрацюйте  параграфи  24, 25 до стор.132, складіть конспект

2.   Коротко про головне

1 Виробництво сільськогосподарської продукції у світі: природні, соціальні, економічні чинники, особливості просторової організації

Основою розвитку сільського господарства залишаються природні чинники, особливо для рослинництва та пасовищного тваринництва: земельні ресурси, агрокліматичні (вегетативний період, безморозний період, особливості зволоження).

Соціально-економічні чинники: кількість і кваліфікація трудових ресурсів, технічне забезпечення галузі, розвиток інфраструктури для первинної переробки та збереження продукції, розвиток і впровадження сучасних технологій виробництва, розробка культур з новими чи суттєво поліпшеними якостями.

У найбільш високорозвинутих країнах сільське господарство вийшло на високотоварний рівень. Досягнуто максимальний рівень механізації та хімізації, тому розвиток відбувається за рахунок автоматизації, генетики, біотехнологій. Сільське господарство набуває індустріальних рис. Ці країни є головними експортерами сільськогосподарської продукції, зберігаючи значний імпорт екзотичної для них продукції.

Країни, що розвиваються, мають або примітивне у технологічному плані сільське господарство, або дрібнотоварне (споживання всередині країни), або експортне товарне монокультурне.

 

2 Видобування й споживання паливних мінеральних ресурсів, глобальні ринки вугілля, нафти й природного газу

У структурі промисловості світу питома вага видобувної промисловості становить близько 15 %.

У розвинутих країнах менше (окрім країн, що зберігають сировинну експортну орієнтацію, наприклад, Канада, Австралія), у країнах, що розвиваються, цей показник сягає близько 50 % і більше для країн нафтоекспортерів. Головними споживачами мінеральних ресурсів, навпаки, є розвинуті країни.

Завдяки новітнім технологіям розвинуті країни зменшують залежність від імпорту сировини за рахунок ефективного використання власної ресурсної бази. Країни, що розвиваються, збільшують споживання за рахунок розвитку базових галузей (металургія, прості хімічні виробництва).

Головні гравці на ринку вугілля — Австралія, Індонезія (експортери) та Індія, Китай, Японія, Південна Корея (імпортери).

2/5 світового ринку нафти забезпечують Саудівська Аравія та Росія, а також США та Канада. Найбільшими імпортерами залишаються країни Європи, США, Китай, Індія, Японія (близько 65 %). Ринок є дуже динамічним за цінами.

Головні гравці ринку в сегменті скрапленого газу: Катар, Австралія, Малайзія, Нігерія, Індонезія (експортери) та Японія, Південна Корея, Китай, Індія, Тайвань, Велика Британія та Франція (імпортери)

 

3.   Складіть схему «Чинники розвитку та розміщення виробництва сільськогосподарської продукції».

4.   Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування пробного ЗНО

 

 https://naurok.com.ua/test

4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер !!!

 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Друге квітня

    Поняття «глобальна економіка». Система виробництва.

1.   Опрацюйте  параграф 23, складіть конспект

2.   Перегляньте презентацію


 

3.   Запишіть в зошит:

Глобальна економіка включає в себе важливі складові елементи:

■ сферу міжнародного виробництва;

■ світовий ринок і міжнародну торгівлю;

■ міжнародне переміщення чинників виробництва.

Сфера міжнародного виробництва як елемент глобальної економіки викристалізовується нині на основі взаємодії трьох найголовніших процесів:

■ міжнародної спеціалізації та кооперування виробництва;

■ спільної інвестиційної діяльності;

■ спільного підприємництва.

4.   Накресліть схему «Структура світового ринку» в зошитах

5.   Наведіть приклади: яку роль ІТ- технології та Інтернет відіграють у нашому житті? Відповідь обґрунтуйте.

4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏

Дванадцяте березня

Статево-вікова структура населення. Міграційні процеси.

1. Опрацюйте параграф ст.107-115

2. Складіть та запишіть в зошит короткий конспект.

3. Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

4. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua

**********************

П’яте березня

Динаміка чисельності населення світу

1.   Опрацюйте ст.104-107

2.   Складіть опорний конспект

3. Подивіться відео до  уроку



4.   Виконайте завдання:

Завдання 1. «Географічна лабораторія». Україна посідає 38-ме місце в світі та 6-те в Європі за чисельністю населення.

Згідно даних Державної служби статистики: http://database.ukrcensus.gov.ua/PXWEB2007/ у нашій країні проживає 41,9 млн. осіб (01.03.2020 р.), що становить 0,56% від населення планети. Протягом ХХ - початку ХХІ ст. кількість населення в країні змінювалася нерівномірно.

ü Проаналізуйте графік і зробіть висновок про те, які саме зміни в чисельності відбулися в Україні.

ü Які чинники вплинули на дану тенденцію?



Завдання 2. «Географічний практикум». Для України характерні перший (звужений) тип відтворення населення, дуже низькі показники народжуваності (10,5‰ у 2020 р.) й високі – смертності (14,4‰), тому й низький природний приріст (–3,9‰). Отже, для України характерна депопуляція (пригадайте, що означає термін).

ü Назвіть і випишіть чинники, які призвели до кризи в демографічній ситуації України.

ü Чому важливо визначати показник природного приросту населення країни?

5.   Перейдіть за посиланням та пройдіть пробне тестування за 2020 рік (скріншот результату надішліть мені)

https://zno.osvita.ua/geography/

6.   Надішліть у Вайбер фото звіт вашої роботи!!!

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Двадцять друге січня

Ресурсний потенціал світового океану та вплив людства на стан океанічних вод.

1.   Детально опрацюйте повністю параграф 16

2.   Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6605539

🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬

Дев’ятнадцяте січня

Вплив атмосферних процесів та явищ на Світовий океан

1.   Опрацюйте даний матеріал та складіть конспект

Світовий океан — найважливіший елемент у ланцюгу отримання й перерозподілу сонячної енергії земною поверхнею. Вагому роль у цьому процесі відіграє безперервна взаємодія океану з атмосферою. Майже 86 % водяної пари в атмосфері (що бере участь у кругообігу) випаровується з поверхні Світового океану. Разом із тепловим та водним обміном відбувається обмін газами: киснем, вуглекислим газом, азотом, які з океану потрапляють в атмосферу. Постійний обмін океану з атмосферною енергією й газами впливає на формування регіонального й глобального клімату.

Атмосферні явища — видимий прояв складних фізико-хімічних процесів, що відбуваються в повітряній оболонці Землі — атмосфері.

За день вітер переносить близько 1010 кг пилу (маса близько трьох супертанкерів). Пил із пустельних пісків багатий на залізо й, осідаючи в океан, стає своєрідним добривом для фітопланктону, підсилюючи його зростання. Фотосинтез фітопланктону поглинає та зв’язує вуглекислий газ атмосфери й протидіє процесам глобального потепління. Відмирання й осідання на дно мікроскопічних тіл фітопланктону протягом геологічного часу сприяє «закачуванню» величезної кількості вуглекислого газу в глибини океану. Холодні апвелінгові потоки несуть частину цього вуглекислого газу назад на поверхню, де його знову використовують як джерело живлення, частково він знову повертається в атмосферу (як двоокис вуглецю) (мал. 2).

Апвелінг — підйом глибинних вод океану у верхні шари, особливо під дією згінних вітрів у прибережних районах. Із процесом апвелінгу пов'язують утворення деяких видів корисних копалин (наприклад, фосфоритів).

У 1987 р. вчені Роберт Шарльсон (американець), Джеймс Лавлок (британець), Мейнрат Андреа (німець) і Стівен Воррен (американець) опублікували гіпотезу CLAW (від початкових літер імен авторів): фітопланктон в океанах виробляє газовий діметилсульфід, який виходить з океану та зазнає ряд перетворень в атмосфері з утворенням дрібних сульфатних часток, що діють як ядра конденсації хмар. Дозволяючи воді конденсуватися на їх поверхнях, вони створюють хмари, які відбивають сонячне випромінювання та охолоджують поверхню Землі. У такий спосіб крихітні морські організми регулюють клімат.

 РОЛЬ СВІТОВОГО ОКЕАНУ У ФОРМУВАННІ ГЛОБАЛЬНИХ І МІСЦЕВИХ СИСТЕМ ПОТОКІВ У НИЖНІХ ШАРАХ ТРОПОСФЕРИ.

 З 1 км2 поверхні гігантського «парового котла», яким є Світовий океан, атмосфера за годину вбирає 1000 т пари (у тропіках у 2—3 рази більше). Над океаном скупчується величезна кількість водяної пари й починаються вітри — перші поштовхи атмосферної циркуляції, а водяна пара розноситься по всій земній кулі.

Основна причина циркуляції атмосфери — нерівномірність розподілу сонячної енергії на поверхні планети, внаслідок чого різні ділянки Світового океану, ґрунту й повітря мають різну температуру, над ними формується різний атмосферний тиск, що приводить до утворення баричного градієнта

Крім сонячного світла, на рух повітря впливає обертання Землі навколо своєї осі та неоднорідність її поверхні, що викликає тертя повітря об поверхню та відхилення повітряних течій.

Атмосферна циркуляція — глобальний рух повітря, а разом з океанічною циркуляцією — засіб, за допомогою якого теплова енергія перерозподіляється на поверхні Землі.

Баричний градієнт — одна з причин циркуляції атмосфери, вектор, що характеризує ступінь зміни атмосферного тиску в просторі (у мілібарах, на одиницю відстані в тому напрямку, у якому тиск спадає найшвидше).

ВИСНОВКИ

  • Світовий океан — найважливіший елемент у ланцюгу отримання й перерозподілу сонячної енергії земною поверхнею, що тісно пов'язаний з атмосферою та бере участь у формуванні атмосферних явищ.
  • Атмосферні процеси впливають на розвиток життя і протікання процесів у Світовому океані.
  • Світовий океан як гігантський «паровий котел», що підігріває атмосферу, формує потоки руху повітря й вологи в тропосфері.
  • Нерівномірність розподілу сонячної енергії на поверхні планети формує території з різним атмосферним тиском, що приводить до утворення баричного градієнта.

Домашнє завдання:

Опрацюйте ст.78-80

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

П’ятнадцяте січня

Вплив процесів у літосфері на природу океанів. Роль океанів у формуванні гірських порід і рельєфу узбережжя.

1.   Прочитайте даний матеріал

ВПЛИВ ПРОЦЕСІВ У ЛІТОСФЕРІ НА ПРИРОДУ ОКЕАНІВ 

Земна кора під океанами найтонша, у середньому близько 7—10 км, а в деяких районах Тихого океану — до 5 км (складається із гранітного та осадового шарів). У процесі утворення вона зазнала безліч етапів часткового плавлення, тому дуже збіднена на легкоплавкі рідкісні елементи.

Перегляньте відео



та зробіть висновки про процеси, які відбуваються на межах стику літосферних плит.

Спрединг — процес утворення нової океанічної літосфери через розсування океанічних плит у серединно-океанічних хребтах.

Найбільша літосферна плита планети — Тихоокеанська. Уздовж її меж відбуваються постійні зіткнення тектонічних плит й утворюються розломи, що є причиною її постійного зменшення. На межах літосферних плит, що проходять по дну океанів, утворилися серединно-океанічні хребти, спричинені підняттям поверхневого шару астеносфери.

Серединноокеанічні хребти — іонообмінні системи глобального масштабу. Хімічні процеси та реакції, які протікають у наближених до них водах, змінюють вміст іонів магнію (Mg) та кальцію (Са) і впливають на мінералогію рифобудівельних та осадоносних мікроорганізмів. Швидкість зміни хімічного складу води тут регулюється спредингом.

Отже, процеси, що протікають у літосфері, безпосередньо впливають на формування та природу океанів, їхні води та мешканців.

РОЛЬ ОКЕАНУ У ФОРМУВАННІ ГІРСЬКИХ ПОРІД І РЕЛЬЄФУ УЗБЕРЕЖЖЯ

Береги — ділянки суходолу, що у вигляді вузької смуги примикають до існуючої берегової лінії будь- якої водойми. Вони поділяються залежно від їх крутизни (пологі та обривисті) й характеру матеріалів, що їх утворюють. Із боку акваторії до берега прилягає підводний береговий схил, що постійно відчуває вплив хвильових рухів води. Уламкові та розчинені у воді матеріали весь час приносяться річками, утворюються від руйнування морських берегів і складають донні відклади.

У береговій зоні (берег і підводний береговий схил) морські хвилі виконують абразію — руйнівну роботу: б’ють по обривистих берегах, особливо під час штормів, із силою 15 т/м2 у внутрішніх морях (Чорне море — до 11 т/м2) та до 70 т/м2 — біля берегів океану. У результаті такого впливу берег відступає в глиб суходолу.

Абразія — процес руйнування хвилями і прибоєм берегів великих водойм (океанів, морів, озер) і знесення гірських порід у їх береговій зоні. Буває механічна (дія течій та прибою), хімічна (утворює морський карст) і термічна (у районах вічної мерзлоти).

У результаті абразії змінюється рельєф берегів, які відступають у середньому на 1—3 м/рік. Наприклад, розмивання берегів узбережжя Чорного моря у Грузії біля річки Інгурі становить 16 м/рік.

Робота хвиль і прибережних течій створює акумулятивні форми рельєфу: коси (Тендрівська — 90 км, Куршська — 98 км, Арабатська Стрілка — 115 км, найдовша у світі), пересипи, які відділяють лимани від моря, томболо (перейми), які з’єднують острови з берегами.

У морях і океанах постійно відбувається процес нагромадження уламкового матеріалу — седиментація. За походженням виділяють декілька типів морських відкладів: теригенні, хемогенні, органогенні, вулканогенні та полігенні.

2.     Випишіть в зошит визначення

3.     Запам’ятайте їх!

Домашнє завдання :

Опрацювати ст.77-78

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Дванадцяте січня

Запаси води на Землі. Світовий океан та його складові.

1.   Прочитайте даний матеріал та складіть конспект

Безсумнівним є той факт, що у найдавніший період розвитку Землі океанів не існувало.    За оцінками вче­них, води океанів з'явилися понад 500 млн років тому. Сучасні теорії стверджують, що колись майже вся планета була вкрита водою. Теорія німецького вчено­го А. Вегенера наводить докази змін, що відбувалися протягом геологічної історії Землі.

Складові частини Світового океану

«Океан» — так звали давньогрецького міфічного титана, який панував над світовим потоком, що нібито оточував земну твердь. Уперше поділити Світовий і океан на частини запропонував у 1650 році голландський учений — географ Бернхаррус. Саме ж поняття «Світовий океан» з'явилося близько 100 років тому. Його ввів академік Ю. Шокальський.

Відважні мореплавці вивчали та освоювали океан. Ще давньогрецький вчений Геродот описам морські плавання фінікійців до берегів Великої Британії, а понад 1000 років тому норман Ейрік Рудий перший серед європейців перетнув Атлантику і досяг берегів Америки.

   У ХІІІ ст.. європейський купець Марко Поло повернувся з Китаю та Індії морським шляхом до Європи. 

У 1492 році Христофор Колумб здійснив на кораблі «Пінта» подорож до Америки, відкривши острови Вест-Індії. Морський шлях до справжньої Індії відкрив португальський мореплавець Васко да Гама у 1497 – 1498 рр.

А з 1519 до 1521 р. Фернан Магелан здійснив першу навколосвітню подорож, відкривши найбільший океан світу – Тихий – і довівши, що Земля має форму кулі.

  У відкритті Австралії велика заслуга англійського мореплавця Джеймса Кука.

 А найсуворіший і найхолодніший материк Антарктиду було відкрито у 1820 році завдяки відважним мореплавцям Ф.Беллінсгаузену та М.Лазареву

Світовий океан – безперервний водний простір земної кулі поза сушею.

 Площа Світового океану – 361 млн км2

 Океани: Тихий — 179 млн км2.

                Атлантичний — 92 млн км2.

                Індійський — 76 млн км2.

                Північний Льодовитий — 14 млн км2.

                 Південний океан — ?

Середня глибина Світового океану3800 м (найбільша — 11 км в Тихому океані), солоність — 35 %о. температура води від -2 °С у приполярних районах до +28 °С в екваторіальній зоні.

Найбільше море Світового океану — Кора­лове (4 млн км2), найменше — Мармурове   (11 тис. км2).

Чи знаєте ви, що найбільший у світі океан — Ти­хий має ще одну назву? На картах, виданих у за­хідних країнах, у США та ін. Його називають «Ве­ликим» (Расіfiс), дійсно, він займає таку площу на Землі, як усі інші океани, разом взяті. Тут, на просторах океану, зафіксовано найвищі хвилі — до 40 м.

Загальновизнано, що найспокійніше місце в океані — екваторіальні широти біля        о. Ява. Море тут хвилюється лише 10-12 днів на рік, а достатньо сильні шторми бувають дуже рідко.

Останніми роками країни, що проводять дослідження в Антарктиці, виділяють п'ятий океан — Південний. Цей океан фігурує в багатьох виданнях,  документах, міжнародних програмах, проектах. Межі  Південного океану на півдні — це береги Антарктиди,  на півночі — зона субарктичного полярного фронту

Суша в океані

Води океанів та морів розподіляють сушу на різні за розміром та конфігурацією ділянки — материки, острови, півострови.

Материки — найбільші частини суші, оточені з усіх боків океанами і морями.

Материків шість: Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Антарктида та Австралія.

Острови — відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою.

Найбільші острови на Землі: Ґренландія (2176 км2), Нова Ґвінея (829 тис. ки2) Калімантан (744 тис. км2).

      За походженням острови бувають материкові, коралові та вулканічні.

Материкові острови (наприклад, Ґренландія, Мадагаскар) є частинами материків, що відокремилися від них в результаті тектонічних рухів земної кори.

Коралові острови створені вапняковими скелетами коралових поліпів. Їх багато в тропічних широтах океану.

Вулканічні острови утворюються внаслідок вивержень вулканів на дні Світового океану. Конуси таких вулканів зазвичай утворюють ланцюжки островів у районах сейсмічних поясів (такі  як Курильські та Гавайські острови).

Архіпелаг — скупчення островів, які мають однакове походження та розташовані неподалік одне від одного. Найбільші архіпелаги: Малайський ( близько 2000 тис. км2). Канадський Арктичний (понад 1300 тис. км2), Японські острови (370 тис. км2), Британські острови (325 тис. км2).

Півострови — ділянки суходолу, що сильно видаються у води океанів, морів або озер, Найбільший півострів світу — Аравійський (2730 тис. км2). Найбільший півострів України — Кримський (25,5 тис. км2).

2.   Дайте відповіді на запитання

1.   Чим відрізняється море від затоки?

2.   Як пояснити, яке море є внутрішнім, а яке — окраїнним?

3.   Яка різниця між морем та океаном?

4.   Назвіть найбільший півострів. 

5.   У якому морі ловлять рибу мешканці трьох частин світу? 

6.   Цю протоку раніше називали «Геркулесові стовпи».  Яка її сучасна назва? 

7.   Яке море немає берегів? 

8.   Назвіть кольорові моря?        

 

9.   Який острів був відкритий ученим, що не покидав  для цього свого кабінету? 

 

Домашнє завдання:

Опрацювати ст.76-77

 

 

*************************************************** 

Тринадцяте листопада

Рельєф. Тектонічні структури та пов’язані з ними форми рельєфу

1.  Опрацювати  параграф 11

2.  Скласти конспект з схемами і рівняннями реакцій.

3.  За допомогою тексту підручника та карт атласу заповніть  таблицю ( замість таблиці можна виконати практичну роботу №4 у зошиті для практичних робіт).

Форма рельєфу

Тектонічна структура

Корисні копалини

Низовини:

- Придніпровська

 

 

- Поліська

 

 

- Причорноморська

 

 

- Закарпатська

 

 

Височини:

- Придніпровська

 

 

- Середньоруська

 

 

- Подільська

 

 

- Волинська

 

 

- Хотинська

 

 

- Приазовська

 

 

- Донецький кряж

 

 

Північно-Кримська рівнина

 

 

Карпати

 

 

Кримські гори

 

 

 

******************************

Тридцяте жовтня

Географічна оболонка Землі

Сьогодні у нас за розкладом два уроки, звичайний урок та підготовка до ЗНО. Відповідно і робота буде розділена на дві частини.

1.    Прочитайте параграф 8

2.    Складіть змістовний опорний конспект з схемами та визначеннями.

3.    Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування пробного тесту ЗНО 2020. 

https://zno.osvita.ua/geography/396/

Запитань багато(54),  не поспішайте. Зробіть скріншот результату і надішліть мені. Також надішліть фотозвіт конспекту.

*****************

Двадцять сьоме жовтня

Орбітальний рух Землі: основні характеристики, географічні наслідки

1.    Опрацювати стотінки 33-35, скласти опорний конспект

2.    Переглянути відео



3.    Дайте відповіді на тестові запитання

1. Вкажіть назву відхиляючої сили, що спричинена добовими обертами землі

А Коріоліса    

Б Ньютона    

В Вегенера

Г Кеплера

2. Планета Земля

А має форму геоїда із середнім радіусом 6,37 тис. км

Б здійснює повний оберт навколо Сонця приблизно за 24 год.

В рухається навколо своєї осі зі швидкістю 90° за год.

Г має віддалений приблизно на 100 тис. км супутник - Сонце

3. Укажіть точки на поверхні Землі, через які проходить земна вісь

А географічні полюси      

Б магнітні полюси

В 0°ш., 0°д. та 0°ш., 180°

Г перетин тропіків із початковим меридіаном

4. Укажіть точки на земної кулі, де спостерігається максимальне значення сили Коріоліса

А тропіки

Б екватор

В полярні кола

Г полюси

5. Укажіть правильне твердження про Землю як планету Сонячної системи

А площа суходолу на Землі більша, ніж площа Світового океану

Б на екваторі кожен день упродовж року висота полуденного Сонця становить 90°

В кут нахилу земної осі до площини орбіти становить 66°33′

Г Земля обертається навколо своєї осі за годинниковою стрілкою

6. Укажіть причину відхилення пасатів у Північній півкулі вправо, а в Південній – уліво

А рух Землі навколо своєї осі

Б зміна меж літосферних плит

В розташування гірських хребтів

Г рух Землі навколо Сонця

7. Укажіть відмінність екваторіального радіусу Землі від полярного

А менший на 12 км

Б менший на 21 км

    В  більший на 21 км

    Г  більший на 12 км

8. Сонце двічі на рік опівдні буває в зеніті над:

А паралеллю 66˚ пд.ш

Б екватором

В Південним тропіком

Г Південним полярним колом

9. Укажіть напрямок обертання Землі навколо своєї осі:

А із заходу на схід

Б із півдня на північ

В залежить від пори року чивід часу доби

Г зі сходу на захід

10. Наслідком обертання Землі навколо своєї осі є:

А нахил земної осі до площини орбіти

Б зміна пір року

В зміна дня і ночі

Г широтна зональність у природі

11. Укажіть, у якому випадку, перетинаючи межу годинного поясу, потрібно додати одну годину? 

А рухаючись із заходу на схід

Б рухаючись зі сходу на захід

В рухаючись із півдня на північ

Г рухаючись із півночі на південь

12. Укажіть, де жителі зустрічають Новий рік першими: 

А на Алясці

Б на Камчатці

В в Бангладеш

Г у Лондоні

 

 

 



****************************
Двадцять третє жовтня
Пояси освітленості на Землі. Сила Коріоліса
1. Опрацюйте в підручнику сторінки 33 та 35
2. Подивіться відео про теплові пояси Землі
4. Подивіться відео про силу Коріоліса
5. Запишіть в зошит, що таке сила Коріоліса
6. Зобразіть схематично будову циклона та антициклона, їх різницю в північній та південній півкулях.
7. Запишіть пояси освітленості Землі. Вивчіть їх


***************************
Двадцяте жовтня
Основні види часу. Визначення місцевого та поясного часу.
1. Опрацювати ст.31-32 у підручнику.
2. Виписати в зошит, що таке місцевий і пояксний час.
3. Уважно подивіться відео, як розв'язувати задачі на визначення часу
можна подивитися відео, також перейшовши за посиланням задачі на визначення часу.
4. Розв'яжіть задачі
1. Котра година у Києві, якщо у Лондоні 12.00?
2. Котра година у Варшаві, якщо у Києві 10 год.?
3. Визначте місцевий час у Харкові (50 градусів пн.ш., 36 градусів сх.д.), якщо у Лісабоні (38 градусів пн.ш., 9 градусів зх.д.) на цей момент місцевий час становить 14 год. 55 хв.
5. Надішліть мені розв'язані задачі.

Немає коментарів:

Дописати коментар