ШМО природничого циклу

 Положення про методичне об’єднання

вчителів природничо-математичного циклу


1.     Загальні положення:

 

     1.1 Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу – це структурний підрозділ внутрішкільної системи управління навчально – виховним процесом з природничо-математичних дисциплін, який координує науково - методичну, організаційну роботу вчителів природничо-математичного циклу.

            1.2  Методичне  об’єднання вчителів природничо-математичного циклу створюється за наявності не менше трьох учителів, які викладають цикл природничо-математичних дисциплін.

            1.3  Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу здійснює навчально – методичне забезпечення середньої освіти та позакласну діяльність з математики, фізики, інформатики, біології, географії, хімії, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з рівнями, визначеними законодавством.

            1.4  Керівництво роботою методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу здійснює керівник, який обирається членами методичного об’єднання терміном на 2 роки і затверджується наказом по школі.

            1.5  Керівником методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу має бути особа, якій за результатами атестації встановлена перша або вища кваліфікаційна категорія за наявності стажу роботи за фахом не менше 5 років.

            1.6 Плани роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу затверджує методична рада школи, погоджує директор школи.

            1.7 Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу веде необхідну ділову документацію, на початку нового навчального року голова методичного  об’єднання здійснює аналіз проведеної роботи за рік, що минув.

            1.8  Засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу проводиться 4 - 5 разів упродовж навчального року.

            1.9   Загальний контроль за роботою методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу здійснює заступник директора з НМР, який курує відповідний предметний цикл.

            1.10  Уся діяльність методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на  перспективу згідно з програмою розвитку школи та цим Положенням і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково – методичної проблеми школи.

            1.11  Зміст роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу має переважно інформаційно – консультативне, психологічно – педагогічне, методичне, фахове спрямування.

            1.12 У своїй роботі методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу підзвітне методичній і педагогічній раді школи.

 

 

Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів природничого циклу за 2020 – 2021 навчальний рік.

 

МО вчителів природничого циклу у 2020-2021 н.р. охоплює 7 вчителів: Литвиненко Т.В. –вчитель математики та фізики,

Липкан І.В. – вчитель математики,

Михайовська Г.П. – вчитель фізичного виховання,

Фуркало О. О.– вчитель фізичного виховання та основ здоров’я,

Кондратюк О.М. – вчитель інформатики,

Писаренко О.С. – вчитель трудового навчання,

Кондратюк К.І. – вчитель географії та біології, (голова МО)

 Всі вчителі мають вищу освіту, мають різний стаж роботи  та різні кваліфікаційні категорії.

Наше МО працює над проблемою : «Впровадження результатів науково-педагогічних досліджень передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій в роботу вчителів природничого циклу». Кожен вчитель працює над певною конкретною проблемою, але  всі вони тісно переплітаються з головною проблемою.  Основною метою створення нашого МО є колективне опрацювання  вчителями актуальних проблем професійної діяльності, а також взаємний обмін досвідом.

 

У чому полягає зміст діяльності МО?

Перш за все це створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності  і кваліфікації педагогів; проведення заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей вчителів; узагальнення і поширення ефективного педагогічного досвіду.

 

Науково методична робота МО здійснюється за такими напрямками:

1 .Удосконалення уроку як засобу розвитку  творчої особистості вчителя і учнів.        

2.Аналіз та пошук ефективних форм і методів оцінювання навчальних   досягнень учнів.  

   3.Здійснення заходів із поглиблення  педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів МО і науки                                                                       України.                                                                                                                              

    4.Вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз  програмних документів із питань виховної роботи, формування у вчителів посадових умінь і навичок.  

  5.Здійснення заходів з метою підвищення освітнього, науково-методичного і культурного рівня вчителів.

6. Громадянське і патріотичне виховання учнів на уроках.                                             

 7.Краєзнавчий підхід у викладанні курсів природничих дисциплін.

 

У 2020 – 2021 н. р. було окреслено таке коло завдань:

- теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного навчання, їх практичне застосування на уроках, яке впливає на розширення пізнавальних можливостей учня;

- підвищення рівня засвоєння знань, встановлення партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати особистісно – орієнтоване навчання;

-  вивчення та впровадження методик і прийомів диференційованого навчання, вдосконалення педагогічної майстерності педагогів;

- розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;

- створення належних умов для  розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня.

         Приділяється постійна увага до навчання школярів загальним розумовим діям: аналіз і синтез, порівняння, абстракція, узагальнення. Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку ефективних форм і методів роботи з дітьми.

У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроку, індивідуальна та групова робота із обдарованими  учнями, із слабо встигаючими учнями, корекція знань учнів, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.

У процесі роботи виправдали себе такі форми як:

- моделювання та взаємовідвідування уроків;

- індивідуальна та групова робота із слабо встигаючими та обдарованими учнями;

- корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вчителя;

-  розвиток здібностей і природних обдарувань учнів;

- підвищення в учнів мотивації до навчання;

- вирішення педагогічних ситуацій і завдань;

- розробка та обговорення диференційованих завдань;

- розробка складних тем програми;

- ознайомлення вчителів із досягненнями психолого-педагогічної науки, прогресивним педагогічним досвідом;

- огляд новинок педагогічної та методичної літератури тощо..

Одним із принципів для високої віддачі і співпраці між класом і вчителем є усвідомлення учнем навчання під час процесу вивчення. Особливого ефекту цей принцип досягне тоді, коли вчитель зуміє зацікавити учнів на уроках і тим самим спонукатиме до власних висновків, на основі вивченого матеріалу.

Учителі МО протягом року постійно працювали над підвищенням свого професійного рівня шляхом самоосвіти, участі в роботі шкільних і районних методоб'єднань, тематичних семінарів.

 

Вчителі приділяють значну увагу роботі з обдарованими дітьми. Маємо переможців районних олімпіад та учасників обласних олімпіад з математики та біології.

Учні школи беруть активну участь у Міжнародних і Всеукраїнських конкурсах.

Назва конкурсу

Кількість учасників

«Колосок» осінній

24

«Геліантус»

14

«Кенгуру»

18

«Колосок» весняний

16

 За участь у конкурсах маємо призові сертифікати, грамоти та Диплом абсолютного переможця.

 У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки (спільна розробка уроків, свят, екскурсій, планування) . Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів, уроків), адекватно реагують на критику.

        Аналіз  роботи  педагогів,  членів  методичного  об’єднання  дає  підставу зробити  висновок,  що  завдання,  які  випливають  з  науково-методичної  проблеми  об’єднання,  в  основному  виконано.

 

Основні завдання

роботи шкільного методичного об'єднання

1. Забезпечення методичного та психолого-педагогічного супроводів стандартизації якісної

базової  освіти.

2. Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до

здібностей та нахилів учнів.

3. Використання сучасних інформаційних технологій аналітичної діяльності на основі да-

них базового та проблемного моніторингу освітньої діяльності. Удосконалювати систему методи-

чної роботи на основі аналітично-прогностичної роботи, впроваджувати інтерактивні методики та

методики моніторингових досліджень якості знань і умінь учнів.

4. Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчите-

лів через координацію зусиль методичних структур різного рівня.

5. Розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.

6. Продовжувати роботу по обладнанню навчальних кабінетів у відповідності із вимогами

чинного законодавства.

7. Провести роботу по переорієнтуванню навчального процесу – менше часу відводити на

відпрацювання формалізованих алгоритмів дій, перевірку домашніх завдань, контрольні та само-

стійні роботи, а натомість збільшити час на організацію пізнавальної діяльності школярів, форму-

вання вмінь, що мають практичне спрямування.

8. Використовувати системний підхід до організації роботи зі здібними та обдарованими

учнями.

9. Активізувати роботу по переходу від інформаційно-пояснювального підходу до

діяльнісного урізноманітнення прийомів, форм, методів навчання, використання групової, парної,

індивідуальної роботи, педагогічних програмних засобів. Продовжувати самоосвіту педагогів,

особливо шляхом вивчення матеріалів педагогічної преси, науково  - практичних семінарів,

навчання на курсах підвищення кваліфікації, обміну з колегами.

Тематика засідань

на 2021– 2022 навчальний рік

 

І Засідання

(вересень)

 

1.Аналіз роботи МО вчителів природничого циклу у 2020 – 2021 навчальному році та завдання  плану роботи ШМО на 2021 – 2022 навчальний рік.

2. Опрацювання методичних рекомендацій, щодо викладання предметів природничо-математичного циклу на 2021-2022 навчальний рік.

3. Опрацювання методичного Листа Міністерства Освіти України, щодо нової програми викладання предметів у 5-11 класах.

4.Ухвалити календарно-тематичні планування зі слідуючих предметів : математика, географія, біологія, фізика, хімія, природознавство, інформатика, трудове навчання, основи здоро’я, фізична культура.

5. Затвердити завдання шкільних олімпіад з математики, географії, біології, фізики, хімії серед учнів 6 – 9 класів.

6. Опрацювати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики, географії, біології, фізики, хімії

7. Розподіл обов’язків між членами МО

 

Робота між засіданнями:

1.    Скласти план самоосвіти

2.   Налагодити роботу предметних гуртків. Скласти плани роботи, списки, розпочати роботу.

3.    Підготувати та провести шкільні предметні олімпіади.

4.Підготовка та участь учнів школи у районних олімпіадах згідно графіка

5. Організація підготовки до участі в конкурсі «Колосок»

 

 

ІІ Засідання

(грудень)

1.   Аналіз результатів підсумкових семестрових контрольних робіт, розробка рекомендацій щодо подолання виявлених недоліків.

2.    Проаналізувати участь учнів у олімпіадах та всеукраїнських конкурсах

3. Впровадження інноваційних технологій для стимулювання розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів у процесі вивчення математики та фізики (Литвиненко Т.В.)

4. Обговорити актуальні проблеми.

 

 

Робота між засіданнями:

1.   Робота шкільних предметних гуртків.

2.   Обговорення відвіданих відкритих уроків.

3.   Поповнення тематичних папок матеріалами.

4.   Опрацювання нової методичної та педагогічної літератури, робота із фаховими журналами.

5.   Організація підготовки до участі в конкурсах «Кенгуру» , «Геліантус» та «Левеня».

ІІІ Засідання

(лютий)

1. Проаналізувати участь учнів у всеукраїнських конкурсах «Кенгуру» та «Левеня»

2. Використання проектних технологiй на уроках трудового навчання. (Писаренко О.С.)

3. Опрацювати положення про обсяг і характер домашніх завдань учнів навчальних закладів. (Кондратюк К.І.)

4. Обмін думками з теми «Здійснення міжпредметних зв’язків на уроках природничого-математичного циклу»

 

Робота між засіданнями:

1.   Поновлення стендів

2.   Поповнення матеріалами власних блогів та вебсайтів.

3.   Оформлення  тематичної  папки  з інформаційними матеріалами по темах, над якими працюють вчителі- предметники.

 

 

 

 

ІV Засідання

(травень)

1. Ярмарок ідей творчі звіти вчителів природничого  циклу.

2. Використання навчально-ігрових технологій, як інноваційної форми навчання , під час вивчення природничих дисциплін (Кондратюк К.І.)

3. Тренінг «Роль потенціалу уроку у розвитку творчих здібностей учнів.» (Липкан І.В.)

4. Підготовка учнів до ДПА.

5. Проаналізувати роботу ШМО за 2021-2022 навчальний рік.

6. Планування роботи на наступний 2022- 2023  навчальний рік.

 

 Робота між засіданнями:

1.   Створення банку конспектів відкритих уроків, позакласних заходів, методичних розробок тем уроків та текстів для оцінювання учнів рівня  їх знань для обміну досвідом.  

2.    Шляхи удосконалення методичної роботи.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар