Положення про методичне об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
1. Загальні положення:
1.1 Методичне об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу – це структурний підрозділ внутрішкільної
системи управління навчально – виховним процесом з природничо-математичних
дисциплін, який координує науково - методичну, організаційну роботу вчителів
природничо-математичного циклу.
1.2 Методичне
об’єднання вчителів природничо-математичного циклу створюється за
наявності не менше трьох учителів, які викладають цикл природничо-математичних
дисциплін.
1.3 Методичне об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу здійснює навчально – методичне забезпечення
середньої освіти та позакласну діяльність з математики, фізики, інформатики,
біології, географії, хімії, організовує вдосконалення відповідної фахової
освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з
рівнями, визначеними законодавством.
1.4 Керівництво роботою методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу здійснює керівник, який обирається
членами методичного об’єднання терміном на 2 роки і затверджується наказом по
школі.
1.5 Керівником методичного об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу має бути особа, якій за результатами атестації
встановлена перша або вища кваліфікаційна категорія за наявності стажу роботи
за фахом не менше 5 років.
1.6 Плани роботи методичного
об’єднання вчителів природничо-математичного циклу затверджує методична рада
школи, погоджує директор школи.
1.7 Методичне об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу веде необхідну ділову документацію, на початку
нового навчального року голова методичного
об’єднання здійснює аналіз проведеної роботи за рік, що минув.
1.8 Засідання методичного об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу проводиться 4 - 5 разів упродовж навчального
року.
1.9 Загальний контроль за роботою методичного
об’єднання вчителів природничо-математичного циклу здійснює заступник директора
з НМР, який курує відповідний предметний цикл.
1.10 Уся діяльність методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу здійснюється на основі педагогічного
аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку школи
та цим Положенням і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами
роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів
і реалізації науково – методичної проблеми школи.
1.11 Зміст роботи методичного об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу має переважно інформаційно – консультативне,
психологічно – педагогічне, методичне, фахове спрямування.
1.12 У своїй роботі методичне
об’єднання вчителів природничо-математичного циклу підзвітне методичній і
педагогічній раді школи.
Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів
природничого циклу за 2020 – 2021 навчальний рік.
МО вчителів природничого циклу у 2020-2021 н.р. охоплює 7 вчителів:
Литвиненко Т.В. –вчитель математики та фізики,
Липкан І.В. – вчитель математики,
Михайовська Г.П. – вчитель фізичного виховання,
Фуркало О. О.– вчитель фізичного виховання та основ здоров’я,
Кондратюк О.М. – вчитель інформатики,
Писаренко О.С. – вчитель трудового навчання,
Кондратюк К.І. – вчитель географії та біології, (голова МО)
Всі вчителі мають вищу освіту, мають
різний стаж роботи та різні
кваліфікаційні категорії.
Наше МО працює над проблемою : «Впровадження результатів
науково-педагогічних досліджень передового досвіду та інноваційних педагогічних
технологій в роботу вчителів природничого циклу». Кожен вчитель працює над певною
конкретною проблемою, але всі вони тісно
переплітаються з головною проблемою.
Основною метою створення нашого МО є колективне опрацювання вчителями актуальних проблем професійної
діяльності, а також взаємний обмін досвідом.
У чому полягає зміст діяльності МО?
Перш за все це створення умов для безперервного вдосконалення фахової
майстерності і кваліфікації педагогів;
проведення заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей вчителів;
узагальнення і поширення ефективного педагогічного досвіду.
Науково методична робота МО здійснюється за такими напрямками:
1
.Удосконалення уроку як засобу розвитку
творчої особистості вчителя і учнів.
2.Аналіз та пошук ефективних форм і методів оцінювання
навчальних досягнень учнів.
3.Здійснення
заходів із поглиблення педагогічних
знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів МО і
науки України.
4.Вивчення теорії, практики та методики
виховання, психології, етики, аналіз програмних
документів із питань виховної роботи, формування
у вчителів посадових умінь і навичок.
5.Здійснення заходів з метою підвищення
освітнього, науково-методичного і культурного рівня вчителів.
6. Громадянське і патріотичне виховання учнів на
уроках.
7.Краєзнавчий
підхід у викладанні курсів природничих дисциплін.
У 2020 – 2021 н. р. було окреслено таке коло завдань:
- теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного
навчання, їх практичне застосування на уроках, яке впливає на розширення
пізнавальних можливостей учня;
- підвищення рівня засвоєння знань, встановлення
партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть
співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати
особистісно – орієнтоване навчання;
- вивчення та впровадження методик і прийомів
диференційованого навчання, вдосконалення педагогічної майстерності педагогів;
- розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових,
фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;
- створення належних умов для розумового,
морального й фізичного розвитку кожного учня.
Приділяється постійна увага до навчання школярів загальним розумовим діям:
аналіз і синтез, порівняння, абстракція, узагальнення. Аналіз роботи свідчить,
що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та
методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної
та розвивальної функцій навчання, до пошуку ефективних форм і методів роботи з
дітьми.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання
уроку, індивідуальна та групова робота із обдарованими учнями, із слабо
встигаючими учнями, корекція знань учнів, розвиток здібностей і природних
обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як:
- моделювання та взаємовідвідування уроків;
- індивідуальна та групова робота із слабо встигаючими
та обдарованими учнями;
- корекція знань учнів на основі діагностичної
діяльності вчителя;
- розвиток здібностей і природних обдарувань
учнів;
- підвищення в учнів мотивації до навчання;
- вирішення педагогічних ситуацій і завдань;
- розробка та обговорення диференційованих завдань;
- розробка складних тем програми;
- ознайомлення вчителів із досягненнями
психолого-педагогічної науки, прогресивним педагогічним досвідом;
- огляд новинок педагогічної та методичної літератури
тощо..
Одним із принципів для високої віддачі і співпраці між
класом і вчителем є усвідомлення учнем навчання під час процесу вивчення.
Особливого ефекту цей принцип досягне тоді, коли вчитель зуміє зацікавити учнів
на уроках і тим самим спонукатиме до власних висновків, на основі вивченого
матеріалу.
Учителі МО протягом року
постійно працювали над підвищенням свого професійного рівня шляхом самоосвіти,
участі в роботі шкільних і районних методоб'єднань, тематичних семінарів.
Вчителі приділяють значну увагу роботі з обдарованими дітьми. Маємо
переможців районних олімпіад та учасників обласних олімпіад з математики та
біології.
Учні школи беруть активну участь у Міжнародних і Всеукраїнських конкурсах.
Назва конкурсу |
Кількість учасників |
«Колосок» осінній |
24 |
«Геліантус» |
14 |
«Кенгуру» |
18 |
«Колосок» весняний |
16 |
За участь у конкурсах маємо призові
сертифікати, грамоти та Диплом абсолютного переможця.
У колективі налагоджена
атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки (спільна розробка уроків,
свят, екскурсій, планування) . Учителі не
тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів,
уроків), адекватно реагують на критику.
Аналіз роботи педагогів, членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають з науково-методичної проблеми об’єднання, в основному виконано.
Основні завдання
роботи шкільного
методичного об'єднання
1. Забезпечення методичного та психолого-педагогічного супроводів стандартизації якісної
базової освіти.
2. Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до
здібностей та нахилів учнів.
3. Використання сучасних інформаційних технологій аналітичної діяльності на основі да-
них базового та проблемного моніторингу освітньої діяльності. Удосконалювати систему методи-
чної роботи на основі аналітично-прогностичної роботи, впроваджувати інтерактивні методики та
методики моніторингових досліджень якості знань і умінь учнів.
4. Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчите-
лів через координацію зусиль методичних структур різного рівня.
5. Розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.
6. Продовжувати роботу по обладнанню навчальних кабінетів у відповідності із вимогами
чинного законодавства.
7. Провести роботу по переорієнтуванню навчального процесу – менше часу відводити на
відпрацювання формалізованих алгоритмів дій, перевірку домашніх завдань, контрольні та само-
стійні роботи, а натомість збільшити час на організацію пізнавальної діяльності школярів, форму-
вання вмінь, що мають практичне спрямування.
8. Використовувати системний підхід до організації роботи зі здібними та обдарованими
учнями.
9. Активізувати роботу по переходу від інформаційно-пояснювального підходу до
діяльнісного урізноманітнення прийомів, форм, методів навчання, використання групової, парної,
індивідуальної роботи, педагогічних програмних засобів. Продовжувати самоосвіту педагогів,
особливо шляхом вивчення матеріалів педагогічної преси, науково - практичних семінарів,
навчання на курсах підвищення кваліфікації, обміну з колегами.
Тематика
засідань
на 2021–
2022 навчальний рік
І Засідання
(вересень)
1.Аналіз роботи МО вчителів природничого циклу у
2020 – 2021 навчальному році та завдання плану роботи ШМО на 2021 – 2022 навчальний
рік.
2. Опрацювання методичних рекомендацій, щодо викладання предметів
природничо-математичного циклу на 2021-2022
навчальний рік.
3. Опрацювання методичного Листа Міністерства Освіти України, щодо
нової програми викладання предметів у 5-11 класах.
4.Ухвалити календарно-тематичні планування зі слідуючих предметів :
математика, географія, біологія, фізика, хімія, природознавство, інформатика,
трудове навчання, основи здоро’я, фізична культура.
5. Затвердити завдання шкільних олімпіад з математики, географії, біології,
фізики, хімії серед учнів 6 – 9 класів.
6. Опрацювати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики,
географії, біології, фізики, хімії
7. Розподіл обов’язків між членами МО
Робота між засіданнями:
1.
Скласти план самоосвіти
2.
Налагодити роботу предметних гуртків.
Скласти плани роботи, списки, розпочати роботу.
3.
Підготувати та провести шкільні
предметні олімпіади.
4.Підготовка
та участь учнів школи у районних олімпіадах згідно графіка
5. Організація підготовки до участі в конкурсі «Колосок»
ІІ
Засідання
(грудень)
1. Аналіз результатів
підсумкових семестрових контрольних робіт, розробка рекомендацій щодо подолання
виявлених недоліків.
2. Проаналізувати участь учнів у олімпіадах та
всеукраїнських конкурсах
3. Впровадження інноваційних технологій для
стимулювання розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів у процесі
вивчення математики та фізики (Литвиненко Т.В.)
4. Обговорити актуальні проблеми.
Робота між засіданнями:
1. Робота шкільних предметних гуртків.
2. Обговорення відвіданих відкритих уроків.
3. Поповнення
тематичних папок матеріалами.
4. Опрацювання нової методичної та педагогічної літератури,
робота із фаховими журналами.
5. Організація підготовки до участі в конкурсах «Кенгуру» ,
«Геліантус» та «Левеня».
ІІІ
Засідання
(лютий)
1. Проаналізувати участь учнів у всеукраїнських конкурсах «Кенгуру» та
«Левеня»
2.
Використання проектних технологiй на уроках трудового
навчання. (Писаренко
О.С.)
3. Опрацювати положення про обсяг і характер
домашніх завдань учнів навчальних закладів. (Кондратюк К.І.)
4.
Обмін думками з теми «Здійснення міжпредметних зв’язків на уроках
природничого-математичного циклу»
Робота між засіданнями:
1.
Поновлення стендів
2.
Поповнення матеріалами власних
блогів та вебсайтів.
3.
Оформлення тематичної папки з інформаційними
матеріалами по темах, над якими працюють вчителі- предметники.
ІV Засідання
(травень)
1. Ярмарок ідей творчі звіти вчителів
природничого циклу.
2. Використання навчально-ігрових технологій, як інноваційної
форми навчання , під час вивчення природничих дисциплін (Кондратюк К.І.)
3. Тренінг «Роль потенціалу уроку
у розвитку творчих здібностей учнів.» (Липкан І.В.)
4. Підготовка учнів до ДПА.
5. Проаналізувати роботу ШМО за 2021-2022 навчальний рік.
6. Планування роботи
на наступний 2022-
2023 навчальний рік.
Робота між засіданнями:
1.
Створення банку конспектів відкритих
уроків, позакласних заходів, методичних розробок тем уроків та текстів для
оцінювання учнів рівня їх
знань для обміну досвідом.
2.
Шляхи удосконалення методичної
роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар