Дистанційне навчання 8 клас біологія

П'ятнадцяте вересня

Органи. Фізіологічні системи

1. Опрацюйте параграф 3

2. Подивіться навчальне відео


3. Заповніть таблицю

Назва системи

Будова

Функції

 

 

 

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тринадцяте вересня

Тканини. Лабораторне дослідження 1

Ознайомлення з препаратами тканин людини
1. Опрацюйте параграф 2
2. Виконайте лабораторне дослідження
Лаботаторне дослідження №1
Тема: Ознайомлення з препаратами тканин людини
Мета:ознайомитися з мікропрепаратами тканин людини, розглянути взаємозв'язок їх будови з виконуваними ними функціями
Хід роботи 
Розгляньте запропоновані малюнки тканин людини


Заповніть таблицю

Назва тканини

Малюнок

Місцезнаходження в організмі

Функція

 

 

 

 


Висновок:

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте вересня

Значення знань про людину для збереження її здоров’я

1. Опрацюйте параграф 1 та поданий нижче матеріал

«Здоров’я — це нічого, але все без здоров’я — ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів. Про здоров’я багато кажуть, друкують у газетах і журналах, розмірковують на телебаченні. Народна мудрість стверджує, що найдорожчим у людини є її здоров’я, бо його не купиш за жодні гроші.

За енциклопедичним словником, здоров’я — це стан функціонування організму людини як живої системи, що характеризується повною її рівновагою із зовнішнім середовищем і відсутністю виявлених хворобливих змін.

За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), здоров’я — це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не лише відсутність захворювань.

Про стан індивідуального фізичного здоров’я людини роблять висновок за даними антропометрії (розміри тіла: зріст стоячи, окружність грудної клітки, маса тіла та ін.), а також на підставі фізіологічних і біохімічних досліджень, оцінка яких здійснюється з урахуванням віку, статі, географічних, кліматичних та інших параметрів.

  •    Що ж може служити показниками здоров’я населення?

На думку вчених, цілком припустимо використовувати з метою оцінки здоров’я такі демографічні показники, як смертність, дитяча смертність і середня очікувана тривалість життя, тому що демографічні показники — це ще й дуже місткі критерії, що характеризують процес розвитку. Також ураховуються показники фізичного розвитку, інвалідності, захворюваності та хворобливості, ураженості окремими хворобами (туберкульоз, серцево-судинні, шлунково-кишкові, алергійні, онкологічні захворювання та ін.). Як показники стану здоров’я працюючих найчастіше використовують захворюваність із тимчасовою втратою працездатності.

Найважливіші показники здоров’я населення:

    Народжуваність

    Смертність

    Середня тривалість життя

    Інвалідність

    Захворюваність та ураження певними хворобами (туберкульоз, серцево-судинні, інфекційні, алергічні, онкологічні, шлунково-кишкові та ін.)

Фактори, що зміцнюють здоров’я:

  1. Висока рухова активність
  2. Чіткий режим дня
  3. Раціональне харчування
  4. Загартовування
  5. Особиста гігієна
  6. Спілкування з природою
  7. Спілкування з друзями
  8. Внутрішня врівноваженість тощо

У наш час, незважаючи на великі успіхи медицини та поліпшення умов життя, кількість хворих не зменшується. Бурхливий науково-технічний прогрес, поява нових складних видів трудової діяльності змінюють звичний ритм та уклад життя. Зменшення обсягів фізичного навантаження, збільшення нервово-емоційного напруження, погіршення екологічних умов призводять до суттєвого порушення регуляції основних фізіологічних функцій організму. Як на ваш погляд, що таке «хвороба»?

 

Хвороба  це порушення нормальної життєдіяльності організму, унаслідок якого знижуються його пристосувальні можливості. І хоча організм частково компенсує виниклі порушення, хвороба завжди обмежує фізичні, психічні та соціальні можливості людини.

2. Запишіть в зошит визначення, що таке здоров'я та хвороба, запам'ятайте їх.

3. Запишіть в зошит які фактори, на вашу думку ослаблюють здоров'я 



Надішліть у Вайбер фото звіт вашої роботи!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Друге червня

Репродуктивне здоров’я

1. Опрацюйте параграф 58

2. Запишіть в зошит декілька хвороб, що передаються статевим шляхом

3. Виконайте тестові завдання 1-13, ст. 204-205

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцяте травня

Постембріональний розвиток людини

1. Опрацюйте параграф 57

2. Установити відповідність між періодами розвитку та їх характерними особливостями:

1.грудний період

2.раннє дитинство

3.підлітковий період

4.перше дитинство

А. з’являються перші постійні зуби

Б. ріст і розвиток організму переважно завершується

В. відбувається глибока перебудова організму, пов’язана з початком внутрішньо секреторної функції статевих залоз

Г. за рік довжина її тіла у середньому збільшується на 25 см.

Д. дитина інтенсивно розвивається, особливо швидко розвивається мова, а за нею і мислення.


        Здоров'я людини, характер її старіння та термін настання смерті на 50% залежить від способу її життя, на 20% — від спадкових факторів, на 20% — від умов довкілля, на 10% — від рівня розвитку системи охорони здоров'я.

3. Дайте відповідь на запитання:

         Які фактори сприяють подовженню життя?


Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять шосте травня

Як працює репродуктивна система


1. Прочитайте параграф 56

2. Встановіть відповідність між терміном та визначенням

1. Індивідуальний розвиток організму... 
2. Жіноча статева клітина... 
3.Чоловіча статева клітина... 
4.Зародок інакше називається... 
5.З 9-го тижня розвитку зародок стає... 
6.Злиття двох статевих клітин... 
7.Запліднену яйцеклітину називають... 
8.Основні структурні елементи клітинного ядра,у яких міститься спадкова інформація... 
9.Процес розвитку та формування статевих клітин... 
10.Розвиток від моменту запліднення до моменту народження...
 

А. Ембріональний

Б. Гаметогенез

В. Хромосоми

Г. Онтогенез

Д. Плодом

Е. Запліднення

Є. Сперматозоїд

Ж. Яйцеклітина

З.  Ембріон

К. Зигота

 

 



Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять третє травня

Будова та функції репродуктивної системи.

1. Подивіться навчальне відео



2. Опрацюйте параграф 55, зробіть короткий конспект


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дев'ятнадцяте травня

Профілактика захворювань ендокринної системи

1. Опрацюйте параграф 52

2.Подивіться навчальне відео, запишіть найбільш розповсюджені хвороби ендокринної системи



 3. Виберіть правильні та неправильні твердження

1

Залози зовнішньої секреції виділяют секрет у кров


2

До залоз внутрішньої секреції відносяться наднирники


3

Гормон тироксин впливає на загальний рівень метаболізму, збудливість


4

Інсулін гормон, який знижує рівень цукру


5

Інсулін виробляється щитоподібною залозою


6

Ріст людини регулює епіфіз


7

Тестостерон – головний чоловічий статевий гормон


8

Глюкаген гормон протилежної дії інсуліну


9

Кортикостероїди виробляються паращитоподібною залозою


10

Внутрішній шар надниркових залоз виробляє адреналін і норадреналін


11

Гормон підшлункової залози – сомототропін


12

Естрогени і прогестерони жіночі статеві гормони


Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шістнадцяте травня

Ендокринна система. 

Залози внутрішньої та змішаної секреції

1. Опрацюйте параграф 51, запишіть, що таке "ендокринна система"?

2. Намалюйте схему в зошит



3. Дайте відповіді на тестові запитання

1. Гормон росту виробляє залоза внутрішньої секреції: а) епіфіз; б) гіпофіз; в) вилочкова залоза.

2. Яка залоза виробляє до 40 гормонів: а) епіфіз; б) гіпофіз; в) підшлункова; г) надниркова.

3. Секрет залоз внутрішньої секреції виділяється у: а) порожнину тіла; б) органи-мішені; в) кровоносні судини.

4. Норадреналін - це гормон залози: а) щитоподібної; б) надниркових; в) гіпофіза; г) епіфіза.

5. Найбільшою залозою є: а) підшлункова; б) надниркова; в) вилочкова; г) статеві залози.

6. Мозковий шар надниркової залози виділяє: а) інсулін; б) соматотропні; в) меланін; г) тироксин;                       д) правильної відповіді немає.

7. Обмін вуглеводів регулюється: а) підшлунковою залозою; б) щитовидною залозою; в) залозами шлунку;        г) потовими залозами; д) наднирковими залозами. 

8. До залоз змішаної секреції належать: а) гіпофіз; б) надниркові залози; в) статеві залози; г) щитовидна залоза; д) підшлункова залоза.

9. Виберіть гормон, який виконує дію, протилежну гормону інсуліну: а) тироксин; б) глюкагон; в) тестостерон; г) вазопресин.

4. Встановіть відповідність

Залози

Гормони

  1.  Гіпофіз
  2.  Надниркові
  3.  Щитоподібна
  4.  Підшлункова
  5.  Яєчка
  6.  Яєчник
  7. Паращитоподібна

А. Тестостерон

Б. Прогестерон

В. Інсулін

Г. Адреналін

Д. Паратгормон

Е. Тироксин

Ж. Вазопресин

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дванадцяте травня

Урок-узагальнення з теми «Вища нервова діяльність»

1. Повторіть параграфи 43-48

2. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування. 

Всім успіхів!!! https://naurok.com.ua/test



❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Дев'яте травня

Сон. Біоритми

1. Опрацюйте параграф 48


2. Дайте відповіді на питання

1. Що таке сон?

2. Які існують порушення сну?

3. Що таке біоритми?

4. Які біоритмічні типи можна виділити в людини?

5. Яке значення в житті людини мають біоритми?

3. Виконайте тести

1. Наука , що вивчає біологічні ритми? 

А) екологія Б) хронобіологія В) хронологія Г) генетика

2. Сукупність нестаціонарних явищ на Сонці: 

А) сонячна активність Б) рух Землі навколо Сонця В)рух Землі навколо своєї осі.

3. Регулярні кількісні та якісні зміни життєвих процесів:

 А)біологічний годинник Б) біологічні ритми В) адаптації

4. Біоритми бувають: 

А) фізіологічні Б) соціальні В) анатомічні

5. Зміна пульсу протягом доби відноситься до : 

А)зовнішніх біоритмів Б) внутрішніх біоритмів

6. Пристосувальний механізм, що забезпечує здатність живих організмів орієнтуватися в часі: 

А) біологічні ритми Б) біологічний годинник

7. Люди які увечері відчувають сонливість, рано лягають спати це : 

А) «сови» Б) «голуби» В) «жайворонки»

 Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

П'яте травня

Мислення та свідомість

1. Опрацюйте параграф 47

2. Дайте письмово відповіді на запитання:

1. Що таке мислення?

2. Як відбувається процес мислення?

3. Що таке свідомість?

4. На виконанні яких функцій спеціалізується права півкуля головного мозку?

5. Чи існує взаємозв’язок у роботі півкуль головного мозку?

6. Що таке несвідоме?

3. Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)

1. Вкажіть сигнал, який людина визначає за смисловим значенням:
а) звук;
б) світло;
в) слово;
г) температура.

2. Виберіть визначення розумової операції «узагальнення»:
а) розчленування складного об'єкта на складові;
б) об'єднання частин до цілого;
в) зіставлення об'єктів, їх ознак один з одним і виявлення спільного або відмінного між ними;
г) поєднання об'єктів за їхніми спільними та істотними ознаками.
3. Поясніть прояви індивідуальності мислення та їхнє значення для розвитку особистості.
4. Позначте категорію, яка визначає здатність людини пізнавати себе:
а) свідомість;
б) підсвідомість;
в) самосвідомість;
г) надсвідомість.
5. Позначте частину психічного процесу, що протікає в мозку людини, яка сприяє утриманню інформації з метою розвантаження свідомості:
а) підсвідомість;
б) самосвідомість;
в) надсвідомість.
6. Вкажіть півкулю великого мозку, яка виконує провідну роль у формуванні свідомості:
а) права;
б) ліва;
в) обидві.
7. Вкажіть складову психічного процесу, яка відповідальна за автоматизовані дії:
а) свідомість;
б) підсвідомість;
в) надсвідомість;
г) самосвідомість.

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Друге травня

Навчання та пам’ять

1. Опрацюйте параграф 46

2. Запишіть, що таке пам’ять, та які існують види пам’яті за змістом та часом зберігання інформації.

3. Виконайте Лабораторне дослідження №12 "Дослідження різних видів пам’яті" - інструкція до виконання роботи на ст. 221 у підручнику


Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять восьме квітня

Мова

1. Опрацюйте в підручнику ст.158

2. Опрацюйте поданий нижче матеріал, схеми запишіть в зошит

Одна з важливих функцій кори великих півкуль головного мозку – забезпечення функціонування та розвиток сигнальних систем.
         СИГНАЛЬНА СИСТЕМА  – сукупність рефлекторних процесів, які забезпечують сприймання та аналіз інформації, а також формування відповідних реакцій організму на певні подразники.
ПЕРША СИГНАЛЬНА СИСТЕМА- людина сприймає за допомогою сенсорних систем сигнали навколишнього середовища, центри розташовані в корі великих півкуль, вона слугує для утворення умовних рефлексів.
ДРУГА СИГНАЛЬНА СИСТЕМА -  проявляється за допомого усної та писемної мови.  Усна мова формується переважно за допомогою скроневої та лобової часток лівої півкуль, а писемна – тім’яних, скроневих і лобових часток.  Слова – це символи конкретних предметів.   За допомогою мови інформація аналізується й узагальнюється, людина розмірковую і робить висновки.

МОВА – це унікальна властивість людини, яка дає змогу за допомогою знаків – символів (слів) не тільки озвучувати думку, а й виражати її у письмовій формі.

3. Дайте відповіді на запитання

1.    У чому полягає різниця між першою і другою сигнальними системами?

2.     У чому полягає відмінність між мовою людини і звуковою сигналізацією тварин?

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять п'яте квітня

Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

1.   Опрацюйте  параграфи  44,45

2.   Визначення та всі подані схеми перенесіть в зошит

Рефлекс – це найпростіша несвідома реакція живого організму на подразнення рецепторів, яка відбувається за участі центральної нервової системи

Інстинкти – це ланцюг послідовних рефлексів,що є однією з форм пристосування тварин до умов життя.

Безумовні рефлекси — це вроджені відносно постійні реакції організму на дію зовнішнього середовища, що здійснюються за участю нервової системи.



 Умовні рефлекси – складні пристосувальні реакції, що виробляються  в процесі життя на основі безумовних.



3.   Виконайте лабораторне дослідження «Визначення реакції зіниць на світло» інструкція до виконання на ст.220

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять перше квітня

Дослідницький практикум №5

«Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту»


1.   Повторіть, що таке «темперамент»  (параграф 43)

2.   Виконайте практичне дослідження. Інструкція до виконання на ст.222

3. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*******************

Вісімнадцяте  квітня

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

1.   Опрацюйте  параграф 43

2.   Запишіть в зошит

Темперамент – сукупність індивідуальних особливостей, що виявляються у силі, швидкості та зрівноваженості нервових процесів



Тип ВНД

Особливості нервових процесів

Тип темпераменту

Жвавий

Сильний, врівноважений, рухливий

Сангвінік

Спокійний

Сильний, врівноважений, інертний

Флегматик

Нестримний

Сильний,

неврівноважений

Холерик

Слабкий

Слабкі процеси збудження та гальмування

Меланхолік

3.   Визначте  правильні та неправильні твердження

1. Сукупність безумовно-рефлекторних реакцій, спрямованих на роботу внутрішніх органів і підтримання гомеостазу називають нижчою нервововою діяльністю

2. Центри нижчої нервової діяльності містяться у  довгастому мозку

3. Сукупність нервових процесів, що відбуваються у вищих відділах ЦНС, мають індивідуальний характер і забезпечують перебіг поведінкових реакцій людини  називають – вищою нервовою діяльністю

4. Основними нервовими процесами, які координують вищу нервову діяльність людини, є збудження та гальмування

5. Засновниками вчення про вищу нервову діяльність є Іван Михайлович Сєченов та Дмитро Іванович Менділєєв

6. Існує два типи вищої нервової діяльності

7. Жвавий тип вищої нервової діяльності характеризується такими особливостями нервових процесів: сильний, врівноважений, інертний

8. Нестримний тип вищої нервової діяльності характеризується такими особливостями нервових процесів: сильний, неврівноважений

9. Тип темпераменту сангвініка має спокійний тип вищої нервової діяльності

10. Тип темпераменту холерика має нестримний тип вищої нервової діяльності

11. Для типу темпераменту меланхка притаманні слабкі процеси збудження та гальмування

12. Нестриманий, нетерплячий, запальний – це риси характеру, які притаманні флегматику


Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Чотирнадцяте квітня

Узагальнення знань з теми "Сенсорні системи"

1. Повторіть параграфи 37-42

2. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування. 

Всім успіхів!!!

https://naurok.com.ua/test

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Одинадцяте  квітня

    Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю

1. Подивіться навчальне відео



2.   Опрацюйте  параграфи 41,42

3.   Дайте відповіді на питання 1-12, ст.148-149

Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Сьоме квітня

Сенсорні системи смаку і нюху

1.   Опрацюйте  параграф 40

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Замалюйте в зошит малюнок, та підпишіть зони сприйняття смаку на язиці.



4.   Доповніть речення

1.Смакові цибулини розміщені ................................

2.Нюх достатньо самостійний аналізатор, а смак........... 

3.Сила запаху залежить від........................

4.На язиці розміщені рецептори..........................................        .

5.На поріг смакової чутливості температура............ 

6.Рецептори солодкого містяться -....................................

7.Рецептори гіркого розміщені     ......................................

    8.Нюхові  рецептори розміщені    .......................................

9.Під     час нежитю смак їжі      ..........................................


Фотозвіт роботи надішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Четверте квітня

Слухова  сенсорна система. Вухо

1. Опрацюйте параграф 39

2. Подивіться навчальне відео



3. Дайте відповіді на запитання (письмово в зошиті)

  1. На які відділи поділений орган слуху та в якій кістці він розміщений?
  2. В якому з відділів розміщується барабанна перетинка?
  3. Які три найменші кісточки в організмі людини функціонують в органі слуху?
  4. Функцію сприйняття звукових коливань виконує?
  5. Які структури входять до складу зовнішнього вуха?
  6. Які компоненти входять до складу середнього вуха?

Фотозвіт роботи налішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцять перше березня

Зорова сенсорна система

1. Прочитайте параграф 38

2. Виконайте Лабораторне дослідження №8 "Визначення акомодації ока"

3.Виконайте Лабораторне дослідження №9"Виявлення сліпої плями на сітківці ока"

Інструктивні картки до виконання робіт на сторінці 218. Не забувайте правильно оформляти роботи (тема, мета, обладнання, хід роботи, висновок)

 Фотозвіт роботи налішліть у Вайбер!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять восьме березня

Зорова сенсорна система

1. Опрацюйте параграф 38.

2. Складіть та запишіть в зошит короткий конспект.

3. Дайте відповіді на тестові запитання

1. Де  знаходиться  зорова  зона?

а) тім′яна  частка;   б) скронева  частка;

в) потилична  частка;  г) лобова  частка.

2.Чим  вкрито  око  з  передньої  сторони?

а)  білкова  оболонка;

б)  райдужна  оболонка;

в)  судинна  оболонка;

г)   рогівка.

3. Яка  частина  очного  яблука  має  такі  ознаки:  прозора,  в  стані  колоїду,  безколірна:

а) рогівка;

б) кришталик;

в) скловидне  тіло;

г) сітківка.

4. В  якій  оболонці  ока  знаходиться  рецептори    у  вигляді  колбочок  і  паличок?

а)  білкова  оболонка;

б)  райдужна  оболонка;

в)  судинна  оболонка;

г)  сітківка.

5. Здатність  ока  бачити  предмети,  розташовані  на  різній  відстані  від  ока  називається:

а) акомодація;

б) адаптація;

в) дальтонізм.

6. Перетворення  світлової  енергії  на  електричну  відбувається  у:

а) фоторецепторах;

б) кришталику;

в) зіниці.

7.  У  людини  зір:

а)  монокулярний;

б) бінокулярний.

4. Що зображено на малюнку? Підпишіть основні частини будови ока людини.



Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять четверте березня

Загальна характеристика сенсорних систем. 

Будова аналізаторів

1. Опрацюйте параграф 37

2. Запишіть в зошит , що називають аналізатором?

3. Зобразіть в зошиті всі наведені схеми та запам'ятайте







❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять перше березня

Профілактика захворювань нервової системи

1. Опрацюйте параграф 36, складіть конспект

2. Подивіться навчальне відео


3. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування, при потребі повторіть параграфи 31-35
https://naurok.com.ua/

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять четверте лютого

Соматична нервова система

1. Подивіться навчальне відео. Під час перегляду складіть стислий конспект про будову та функції тільки соматичної нервової системи.



**********************

Десяте лютого

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

1. Подивіться навчальне відео про будову шкіри та її похідних


2. Опрацюйте ст. 90-91. Запишіть в зошит з яких шарів складається шкіра (за бажанням можна намалювати малюнок)

3. Запишіть    Функції шкіри  
  Захисна (бар'єрна) захищає організм від дії механічних і хімічних чинників, ультрафіолетового випромінювання, проникнення мікробів, втрати і попадання води ззовні.
·         Терморегуляторна, за рахунок випромінювання тепла і випаровування поту.
·         Участь у водно-сольовому обміні, пов'язана з потовиділенням.
·         Екскреторна — виведення з потом продуктів обміну, солей і ліків.
·         Депонування крові, в судинах шкіри може перебувати до 1 літра крові.
·         Ендокринна і метаболічна — синтез і накопичення вітаміну D, а також гормонів.
·         Дихальна, у людини близько 1-2 % кисню засвоюється через шкіру.
·         Рецепторна, завдяки наявності численних нервових закінчень

·         Імунна, захоплення, процесинг та транспорт антигенів з подальшим розвитком імунної реакції

4. Дайте відповіді на тестові запитання

1. У якому шарі шкіри розміщуються пігменти клітини:

 а) в епідермісі;

 б) у власне шкірі;

 в) у підшкірній основі.

 2. Які функції не притаманні шкірі:

 а) органи чуттів;

 б) участь в утворенні імунітету;

 в) видільна;

 г) участь у теплорегуляції;

 д) дихальна;

 е) запас поживних речовин.

 3. Скільки  шкіри дорослої людини, м2:

 а) 1 - 1,5;

 б) 0,5 - 0,8;

 в) 2 - 3;

 г) 4 - 5.

 4. В якому шарі шкіри людини знаходяться потові залізи:

 а) епідермісі;

 б) в дермі;

 в) підшкірній жировій клітковині;

 г) в м'язах.

 5. Вітамін, який утворюється у шкірі:

 а) В6;

 б) С;

 в) А;

 г) Д.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*******************************************

Сьоме лютого

Захворювання нирок та їх профілактика

1. Опрацюйте параграф 23   


2. Запишіть в зошит рекомендації 

"Як знизити ризик захворювань органів виділення." (За зразком)

1. Дотримуватись правил особистої гігієни.

2. Вести  здоровий спосіб життя, загартовувати організм.

3. Не вживати алкоголь, наркотики.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Шістнадцяте  квітня

    Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

1.   Опрацюйте  параграфи  44,45

2.   Визначення та всі подані схеми перенесіть в зошит

Рефлекс – це найпростіша несвідома реакція живого організму на подразнення рецепторів, яка відбувається за участі центральної нервової системи

Інстинкти – це ланцюг послідовних рефлексів,що є однією з форм пристосування тварин до умов життя.

Безумовні рефлекси — це вроджені відносно постійні реакції організму на дію зовнішнього середовища, що здійснюються за участю нервової системи.



 Умовні рефлекси – складні пристосувальні реакції, що виробляються  в процесі життя на основі безумовних.



3.   Виконайте лабораторне дослідження «Визначення реакції зіниць на світло» інструкція до виконання на ст.220

4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!


**********************

Дванадцяте  квітня

    Дослідницький практикум №5

«Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту»

1.   Повторіть, що таке «темперамент»  (параграф 43)

2.   Виконайте практичне дослідження. Інструкція до виконання на ст.222

3. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*******************

Дев’яте  квітня

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

1.   Опрацюйте  параграф 43

2.   Запишіть в зошит

Темперамент – сукупність індивідуальних особливостей, що виявляються у силі, швидкості та зрівноваженості нервових процесів



Тип ВНД

Особливості нервових процесів

Тип темпераменту

Жвавий

Сильний, врівноважений, рухливий

Сангвінік

Спокійний

Сильний, врівноважений, інертний

Флегматик

Нестримний

Сильний,

неврівноважений

Холерик

Слабкий

Слабкі процеси збудження та гальмування

Меланхолік

3.   Визначте  правильні та неправильні твердження

1. Сукупність безумовно-рефлекторних реакцій, спрямованих на роботу внутрішніх органів і підтримання гомеостазу називають нижчою нервововою діяльністю

2. Центри нижчої нервової діяльності містяться у  довгастому мозку

3. Сукупність нервових процесів, що відбуваються у вищих відділах ЦНС, мають індивідуальний характер і забезпечують перебіг поведінкових реакцій людини  називають – вищою нервовою діяльністю

4. Основними нервовими процесами, які координують вищу нервову діяльність людини, є збудження та гальмування

5. Засновниками вчення про вищу нервову діяльність є Іван Михайлович Сєченов та Дмитро Іванович Менділєєв

6. Існує два типи вищої нервової діяльності

7. Жвавий тип вищої нервової діяльності характеризується такими особливостями нервових процесів: сильний, врівноважений, інертний

8. Нестримний тип вищої нервової діяльності характеризується такими особливостями нервових процесів: сильний, неврівноважений

9. Тип темпераменту сангвініка має спокійний тип вищої нервової діяльності

10. Тип темпераменту холерика має нестримний тип вищої нервової діяльності

11. Для типу темпераменту меланхка притаманні слабкі процеси збудження та гальмування

12. Нестриманий, нетерплячий, запальний – це риси характеру, які притаманні флегматику

 

4.   Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

П’яте  квітня

    Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю

1.   Опрацюйте  параграфи 41,42

2.   Дайте відповіді на питання 1-12, ст..148-149

3.   Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

4.   Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

Друге квітня

    Сенсорні системи смаку і нюху

1.   Опрацюйте  параграф 40

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Замалюйте в зошит малюнок, та підпишіть зони сприйняття смаку на язиці.



4.   Доповніть речення

1.Смакові цибулини розміщені ................................

2.Нюх достатньо самостійний аналізатор, а смак........... 

3.Сила запаху залежить від........................

4.На язиці розміщені рецептори..........................................        .

5.На поріг смакової чутливості температура............ 

6.Рецептори солодкого містяться -....................................

7.Рецептори гіркого розміщені     ......................................

    8.Нюхові  рецептори розміщені    .......................................

9.Під     час нежитю смак їжі      ..........................................

 

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!


 

*****************

Шістнадцяте березня

Зорова сенсорна система

1. Прочитайте параграф 38

2. Виконайте Лабораторне дослідження №8 "Визначення акомодації ока"

3.Виконайте Лабораторне дослідження №9"Виявлення сліпої плями на сітківці ока"

Інструктивні картки до виконання робіт на сторінці 218. Не забувайте правильно оформляти роботи (тема, мета, обладнання, хід роботи, висновок)

5. Фотозвіт роботи налішліть у Вайбер!

 

***************

Дванадцяте березня

Зорова сенсорна система

1. Опрацюйте параграф 38.

2. Складіть та запишіть в зошит короткий конспект.

3. Дайте відповіді на тестові запитання

1. Де  знаходиться  зорова  зона?

а) тім′яна  частка;   б) скронева  частка;

в) потилична  частка;  г) лобова  частка.

2.Чим  вкрито  око  з  передньої  сторони?

а)  білкова  оболонка;

б)  райдужна  оболонка;

в)  судинна  оболонка;

г)   рогівка.

3. Яка  частина  очного  яблука  має  такі  ознаки:  прозора,  в  стані  колоїду,  безколірна:

а) рогівка;

б) кришталик;

в) скловидне  тіло;

г) сітківка.

4. В  якій  оболонці  ока  знаходиться  рецептори    у  вигляді  колбочок  і  паличок?

а)  білкова  оболонка;

б)  райдужна  оболонка;

в)  судинна  оболонка;

г)  сітківка.

5. Здатність  ока  бачити  предмети,  розташовані  на  різній  відстані  від  ока  називається:

а) акомодація;

б) адаптація;

в) дальтонізм.

6. Перетворення  світлової  енергії  на  електричну  відбувається  у:

а) фоторецепторах;

б) кришталику;

в) зіниці.

7.  У  людини  зір:

а)  монокулярний;

б) бінокулярний.

4. Що зображено на малюнку? Підпишіть основні частини будови ока людини.



5. Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

***********************

П’яте березня

Загальна характеристика сенсорних систем

1.   Прочитайте параграф 37

2.   Подивіться відео перейшовши за посиланням

https://www.youtube.com



3.   Запишіть в зошит, що таке сенсорна система, та види сенсорних систем в організмі людини.

4.   Надішліть у Вайбер фото звіт вашої роботи!!!

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

Двадцять друге січня

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.

1.   Опрацюйте параграф 19.

2.    Накресліть в зошиті таблицю та заповніть пропуски.

Тип судин

Особливості будови

Функції

Діаметр,мм

Швидкість крові, см/с

Тиск

мм.рт.ст.

Артерії

 

 

 

 

 

Вени

 

 

 

 

 

Капіляри

 

 

 

 

 

3.   Дайте короткі відповіді на запитання:

1.   Чим вени відрізняються від артерій?

2.   В яких судинах відбувається газообмін?

3.   Як називається найбільша артерія?

4.   Як називають прилад, для вимірювання артеріального тиску?

5.   Як називають судини, по яких кров рухається до серця?

4.   Надішліть фотозвіт виконаної роботи!!!

 

🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊

Вісімнадцяте січня

Система кровообігу. Будова і функції серця.

1.   Опрацюйте параграф 17 -18.

2.   Уважно подивіться відео.



3.   Запишіть в зошит:

-        Що таке серце?

-        З яких шарів складається серце?

-        Основні властивості серцевого м’яза.

-        Що називають серцевим циклом?

4.   Намалюйте в зошиті схему будови серця.



5.   Виконайте Лабораторне дослідження №3 (інструкція до виконання ст.211 у підручнику)

6.   Надішліть фотозвіт роботи!!!

⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄

Пятнадцяте січня

Імунна система. Імунітет

1.   Опрацюйте параграфи 53,54. Випишіть визначення.

2.   Подивіться відео про види імунітету.

 


3.   Доповніть речення

1.            Властивість організму до захисту від інородних тіл    називають… 
2.    Інородні тіла, які проникають до організму    - це…. 
3.    Поглинання їх    ….. 
4.    До якого виду імунітету належить фагоцитоз    ?
5.    Він був відкритий         ……. 
6.    Крім клітинного імунітету є    …….. 
7.    Його було відкрито    ……. 
8.    Білки, що виробляються при імунітеті    ,це - ….. 
9.    Їх виробляють    ……. 
10.    Який це імунітет     …...
11.    Крім В-лімфоцитів є    …….. 
12.    В якому імунітеті вони беруть участь   ?
4. Надішліть фотозвіт!!!

 


💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Одинадцяте січня

Зсідання крові. Групи крові. Переливання крові.

1.   Опрацюйте параграф 16.

2.   Подивіться відео про групи крові

можна дивитися натиснувши тут

3.   Перемалюйте таблицю в зошит.

4.   Дайте відповіді на запитання:

-        Кого називають донором?

-        Хто такий реципієнт?

-        Що таке резус-фактор?

-        Коли може виникнути резус-конфлікт?

-        Коли і ким були відкриті групи крові?

Домашнє завдання:

Прочитати параграф 16


******************************
    

Тринадцяте листопада

Значення травлення.

Система органів травлення



1.  Опрацювати  параграф 7

2.  Скласти конспект.

3.  Дати відповіді на питання 1-4, сторінка 31

**************************

Друге листопада

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини.

1.    Запишіть дату та тему уроку.

2.    Прочитайте параграф 4,

3.    По можливості подивіться відео



4.    Дайте відповіді на питання 1-3, сторінка 17

 


##*******************##

Тридцяте жовтня

Захворювання органів опорно-рухової системи

1.    Прочитайте параграф 30

Подивіться уважно відео 

3.    Виконайте завдання на ст.112-113

4.    Надішліть фотозвіт



************************
Двадцять шосте жовтня
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком
1. Прочитайте параграф 29
2. Подивіться відео

3. Дайте відповіді письмово в зошиті на запитання 1-3 на ст.109

************************
Двадцять третє жовтня
Функції і робота скелетних м'язів. Робота м'язів.
1. Прочитайте уважно параграфи 27,28.
2. Дайте відповіді на запитання:
1. На які групи поділяють м'язи людини?
2. Які функції виконують мімічні м'язи?
3. На які групи поділяють м'язи за формою?
4. На які групи поділяють м'язи за виконуваними функціями?
5. Що таке тонус м'язів?
3. Надішліть фотозіт виконаної роботи

**************************************************
Дев'ятнадцяте жовтня
Будова скелета людини


1. Запишіть в зошит дату та тему уроку
2. Опрацюйте параграф 26
3. Прочитайте матеріал поданий нижче

Череп людини складається з 2 відділів:

·         мозковий — утворений 8 кістками (парні скроневі та тім'яні кістки, непарні лобовапотиличнаклиноподібна та решітчаста;

·         лицьовий — утворений 15 кістками (парні верхньощелепніносовіслізнівиличніпіднебіннінижньоносові, а також непарні нижньощелепналемішпід'язикова).

Потилична кістка має великий потиличний отвір, через який порожнина черепа з'єднана із спинномозковим каналом. У скроневій кістці є отвір зовнішнього слухового проходу. У кістках основи черепа є також дрібні отвори, через які проходять черепно-мозкові нерви та кровоносні судини.

Скелет тулуба.

Скелет тулуба людини складається з 2 частин — хребет та грудна клітка.

Хребет людини утворений 33-34 хребцями, поділеними на 5 відділів:

·         шийний відділ (7 хребців) — перший хребець (атлант) з'єднує хребет з черепом;

·         грудний відділ (12 хребців) — від кожного хребця відростає пара ребер;

·         поперековий відділ (5 хребців)

·         крижовий відділ (5 хребців) — хребці зрослись в одну кістку

·         куприковий відділ (4-5 хребців)

Кожен хребець складається з тіла та дуги, від якої відходять декілька відростків. Тіло хребців і дуги складають хребцеві отвори, які утворюють хребетний канал, де міститься спинний мозок. Хребці з'єднуються між собою за допомогою волокнистого хряща, щонадає хребту гнучкості та еластичності.

Грудна клітка утворена ребрами та грудиною. Людина має 12 пар ребер, з яких перші 7 пар з'єднані безпосередньо з грудиною, наступні 3 прикріплюються до хрящів вищих ребер, а останні 2 пари розташовані вільно. Груднина розташована попереду грудної клітки і виконує важливу функцію — скріплює ребра між собою.

Скелет кінцівок.

Людина має 2 пари кінцівок — пару верхніх та пару нижніх. Верхні кінцівки називаються руками, а нижні — ногами.

Скелет верхніх кінцівок складаються з двох частин:

·         пояс верхніх кінцівок — утворений парними кістками лопаток та з'єднаних з ними ключицями;

·         вільні верхні кінцівки — утворені з 3 відділів:

·         плече — утворене плечовою кісткою, з'єднаною з лопаткою;

·         передпліччя — утворене ліктьовою та променевою кістками;

·         кисть — утворена кістками зап'ясткап'ястка та фаланг пальців руки.

Скелет нижніх кінцівок складається з двох частин:

·         пояс нижніхкінцівок — утворений парними тазовими (зрослі лобковісідничні та клубові кістки) та крижовою кістками;

·         вільні нижні кінцівки — утворені з 3 відділів:

·         стегно — утворене стегновою кісткою;

·         гомілка — утворена великою та малою гомілковою кістками;

·         стопа — утворена кістками заплесна (разом з п'ятковою кісткою), плесна та фаланг пальців ноги.

4.Заповніть таблицю

Скелет людини

Відділи скелета

Особливості будови

Функції

Череп

23                                         (кістки)

 

1.Мозковий відділ (8 кісток) :

2.____________________________

_______________________________

 

·        захисна

·        жувальна

Хребет

(33-34 хребці)

1.      Шийні – 7 хребців

2.      ____________________________

3.      ____________________________

4.      ____________________________

5.      Куприкові - 4-5 хребців

·        прямоходіння

·        ___________

·        ___________

Грудна клітка

1.      Грудина

2.      ____________________________

·        ___________

Пояс верхніх кінцівок

1.      ____________________________

2.      ____________________________

·        прикріплення верхніх кінцівок

Верхня кінцівка

1.      плече

2.      передпліччя (ліктьова і променева кістки)

3.      ____________________________

_______________________________

_______________________________

·        рухова

Пояс нижніх кінцівок (таз)

1.      ____________________________

2.      ____________________________

·        опорна

·        захисна

5. Сфотографуйте  все, що ви написали в зошиті і надішліть мені у Вайбер
Домашнє завдання:
Вивчіть назви і місце розташування кісток скелета людини

Немає коментарів:

Дописати коментар