Дистанційне навчання 9 клас біологія

Тринадцяте лютого

Форми мінливості

1. Опрацюйте параграф 33, складіть і запишіть конспект

2. Подивіться навчальне відео.



3. Доповніть речення привильними відповідями

1. ____________ — це здатність передавати від покоління до покоління спадкові ознаки.

2. У гібридів підвищується життєдіяльність у результаті явища ___________, або гібридної сили.

3. ___________ — це здатність живих організмів набувати нових ознак.

4. Перехрест хромосом під час кон’югації називається _____________________.

5. Мінливість буває модифікаційна й ___________.

6. Процес формування кросоверних хромосом називається ___________.

7. Мінливість буває якісна й __________________.

8. Спадкова мінливість поділяється на комбінативну й ___________.

9. Мінливість буває ___________ і групова.

10. Поява нових поєднань ознак унаслідок перекомбінації генів — це ___________.

11. Однією з причин комбінативної мінливості є випадкове сполучення ____________________ під час запліднення.

12. Джерелом комбінативної мінливості є ___________ розмноження організмів.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тринадцяте вересня
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки
1. Опрацюйте параграф 2
2. Дайте письмово відповіді на запитання:

1.     На які групи поділяють хімічні елементи за вмістом у живій клітині?

2.     Які неорганічні речовини трапляються в живих організмах?

3.     Які властивості води?

4.     Яка біологічна роль води?

5.     Які функції в живих організмах можуть виконувати кислоти? 

  1. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дванадцяте вересня
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень
1. Опрацюйте в підручнику ст.6-7
2. Заповніть таблицю

Рівні організації

Характеристика

Молекулярний

 

Клітинний

 

Тканинний

 

Органний

 

Організмовий

 

Популяційно-видовий

 

Біогеоценотичний

 

Біосферний

 


3. Доповніть речення короткими відповідями
  1.  Життя — це...
  2.  Основна ознака живої матерії — ...
  3.  Закономірне повторення певних періодів жит­тя — це...
  4.  Рівень живої матерії, на якому відбуваються хімічні реакції та перетворення енергії, а та­кож зберігається, змінюється та реалізується спадкова інформація, — це...
  5.  Організмовий рівень — це...
  6.  Життя існувало завжди — це... теорія.
  7.  Субстратом життя є...
  8.  Методи біологічних досліджень...
  9. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте вересня
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук.
1. Опрацюйте у підручнику ст.4-5 та поданий нижче матеріал

Біологія – це наука про життя. Як і будь-яка інша наука, біологія має об’єкт, який вона вивчає, і методи, якими вона користується для його вивчення. Крім того, біологія має власний понятійний апарат – сукупність термінів і понять, які вчені-біологи використовують у своїй роботі.

  Але не тільки наявність усього цього робить біологію наукою. У першу чергу, наукою її робить раціональний підхід у діяльності. Біологія у своїй роботі спирається не на віру, а на сумнів. Біологи постійно піддають сумніву отриману інформацію. Вони багаторазово її перевіряють, пропонують пояснення отриманих результатів і висувають гіпотези, а потім на основі цих гіпотез роблять прогнози. І якщо прогнози збуваються, то гіпотеза стає вже теорією.

 

Інформація → Перевірка достовірності →  Пояснення отриманих результатів → Гіпотеза →Прогноз → Підтвердження прогнозу → Теорія


   

  Предметом біології є всі живі організми та різноманітні прояви їхньої життєдіяльності. Але живих організмів на нашій планеті багато, і вони дуже різноманітні. А ще є вимерлі організми, які також вивчає біологія. Тому сучасна біологія стала справжньою системою наук, у якій виділяють багато галузей.

  Ціла низка галузей біології присвячена вивченню певних систематичних груп живих організмів. Ботаніка вивчає рослини, вірусологія – віруси, зоологія – тварин, а мікологія –  гриби. Це великі галузі, які, у свою чергу, поділяються на більш дрібні. Так, бріологія вивчає мохи, арахнологія – павуків, ентомологія –  комах, мірмекологія – мурах, іхтіологія – риб, орнітологія – птахів, а мамалогія – ссавців. Деякі галузі біології вивчають внутрішні процеси в живих організмах. Це, наприклад, фізіологія рослин і фізіологія тварин. Біохімія вивчає перебіг хімічних реакцій у живих організмах. Цитологія досліджує особливості будови клітин, а гістологія – тканин. Генетика займається дослідженням спадковості та мінливості організмів, а етологія – дослідженням поведінки тварин. Надзвичайно важливою галуззю біології є екологія, яка вивчає взаємодію організмів між собою та з навколишнім середовищем. Існують галузі біології, які займаються вивченням сукупностей живих організмів, їх об’єднань, які утворюються в тих чи інших умовах. Це популяційна генетика (вивчає генетичні процеси в популяціях), біогеоценологія (досліджує біогеоценози) та інші.


Цитологія — наука, що вивчає будову та функції клітин.

Гістологія — наука, що вивчає будову та функції тканин.

Анатомія — наука про будову організму.

Фізіологія — наука про функції та процеси життєдіяльності організму.

Генетика — наука про спадковість і мінливість організмів.

Біохімія — наука про закономірності та особливості перебігу хімічних явищ у живих організмах.

Біофізика — наука, що вивчає закономірності та особливості перебігу фізичних процесів у живих організмах.

Ембріологія — наука, що вивчає закономірності розвитку клітини, тканини та органів зародка.

 

2. Дайте письмово відповіді на запитання

1. Що таке біологія?

2. Що є об’єктом вивчення біології?

3. Які основні галузі біології?

4. Що вивчає анатомія?

5. Що вивчає цитологія?

3. Складіть три тестових завдання  (на вибір однієї правильної відповіді) 

Надішліть у Вайбер фото звіт вашої роботи!!!


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Сьоме  червня

Контрольна робота за ІІ семестр


Перейдіть за посиланням та виконайте контрольну роботу. Бажаю всім успіхів!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSess9gd1LWobPfmXopX896eTinYNXVGH66iyAEyvt8JT9k2NQ/viewform?usp=sf_link

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Перше червня

Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині

1. Опрацюйте параграф 57

2. Дайте відповіді на запитання:

1. Як досягнення генетичної інженерії використовують: 

а) у наукових дослідженнях; 

б) у медицині; 

в) у сільському господарстві.

2. Чи може людство обійтися без використання технологій генетичної інженерії? Відповідь обґрунтуйте.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцять перше травня

Генетично модифіковані організми

1. Подивіться навчальне відео




2. Прочитайте параграф 56

3. Виберіть правильні та неправильні твердження:

1. Генетично модифікований організм (ГМО) – це організм, генотип якого було змінено за допомогою методів генної інженерії.

2. Якщо при переносі генетичного матеріалу  з одного організму в інший ДНК, яку переносять, походить з іншого виду, то отримані організми називають рекомбінантними.

3. Першим етапом створення ГМО є введення гена у ДНК-вектор.

4. Отримати необхідний ген можна як з природного джерела (геному), так і з геномної бібліотеки.

5. Техніка введення генів у бактерії була розроблена до того, як Фредерік Гріффіт відкрив явище бактеріальної трансформації.

6. Як реципієнти, в геном котрих вбудовують чужорідні гени, використовують ембріональні клітини ссавців, деяких рослин, дрозофіли, протопласти рослин, мікроспори, зародки рослин та ін.

7. Історія ГМО починається в 1920-ті роки, коли формувалася нова галузь науки — генетична інженерія.

8. Широко застосовуватися комерційне культивування ГМО почало в середині 1990-х.

9. Відкриття генно-модифікованих організмів (ГМО) - це ще один крок у справі перемоги природи над людиною.

10. США є лідером у галузі вирощування ГМ рослин.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять п'яте травня

Огляд традиційних біотехнологій

1. Подивіться навчальне відео



2. Прочитайте параграф 55

3. Запишіть в зошит

  1.          Що таке біотехнологія?
  2.          На які підрозділи поділяють біотехнологію?
  3.          Чим займається традиційна біотехнологія?

4. Доповніть речення:

1- Рослин і тварин, що містять у своїх клітинах ген чужого організму, включений у хромосоми називають…

2- Першим у продажу був генетично модифікований ..

3- Організми або їх частини, що складаються з генетично різнорідних тканин називають …

4- Наука про теоретичні основи та методи створення нових і поліпшення вже існуючих сортів, порід та штамів називається … 

5- Основними методами сучасної селекції є … 

6- Є такі форми штучного добору … 

7- Процес одержання гібридів, що ґрунтується на об’єднанні генетичного матеріалу у різних клітин або організмів називається … 

8- Гібридизація в межах одного виду називається … , а між особинами різних видів … 

9- Гібрид пшениці та жита … , а кобили та осла - … 


Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять четверте травня

Поняття про селекцію. Методи селекції рослин,  тварин та мікроорганізмів 

1. Опрацюйте параграф 54

2. Дайте відповіді на запитання

1.Що таке селекція?

2.Від чого залежить ефективність штучного добору?

3.Що таке гібридизація?

4.В яких формах здійснюють гібридизацію?

3.   Із запропонованих відповідей виберіть одну правильну:

  1.          Зазначте, яке угрупування організмів у природі відповідає породі тварини чи сорту рослин: а) вид; б)зграя; в) родина; г) популяція.
  2.          Вкажіть, чим супроводжується споріднене схрещування організмів: а) підвищенням гомозиготності нащадків; б) підвищенням гетерозиготності нащадків; в)гетерозисом;

г) не впливає на генотип нащадків.

  1.          Зазначте покоління гібридів, у якому найповніше проявляється гетерозис: а) перше; б) друге; в) третє; г) восьме.
  2.          Вкажіть організми, при селекції яких часто отримують поліплоїдні форми: а) тварини; б) рослини; в) прокаріоти; г) віруси.
  3.          Визначте, як називають нащадків однієї клітини: а) породою; б) сортом; в) штамом; г) генофондом.
  4.          Вкажіть форму штучного добору, яку найчастіше використовують у селекції тварин: а) масовий; б) розвиваючий; в) стабілізуючий; г) індивідуальний.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Вісімнадцяте травня

Введення в культуру рослин. Одомашнення тварин

1. Опрацюйте параграф 53

2. Подивіться навчальне відео



3. Доповніть речення

- Тварини бувають...

- Культурні рослини бувають…

- Свійські тварини відрізняються від диких тим, що...

- Харчові культурні рослини бувають…

- Усі свійські тварини пішли від...

Людина приручила тварин для того, щоб мати...

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*********************

Сімнадцяте травня



Узагальнення знань з теми 

"Надорганізмові біологічні системи"

1. Повторіть параграфи 47-52

2. Виконайте тести ст. 200-201

3. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Одинадцяте травня

Біосфера як цілісна система

1. Подивіться навчальне відео

2. Опрацюйте параграф 51

3. Дайте відповіді на запитання:

  1. Що таке біосфера?
  2. Назвіть функції живої речовини Землі.
  3. Яка роль організмів у перетворенні оболонок Землі?

4. Розв'яжіть задачу

В Арктиці білий ведмідь досягає маси 800кг. Якою повинна бути біомаса фітопланктону, щоб існував білий ведмідь (60% води), якщо ланцюг живлення складається: фітопланктон – зоопланктон – навага – нерпа – білий ведмідь?

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*********************

Десяте травня

Стабільність екосистем та причини її порушення


1. Опрацюйте параграф 50

2. Подивіться навчальне відео



3. Заповніть таблицю

Середовище

Забрудники

Заходи по усуненню забруднення

Повітря

Пил, зола, сажа, оксиди азоту, озон, свинець, ртуть, ванадій, оксиди вуглецю, сірководень, аміак

 

Вода

Фізичні, хімічні, біологічні та радіаційні забруднення, нафтопродукти

 

Грунт

Оксиди фосфору, пил добрив, нітрати, добрива, пестициди

 

4. Виконайте тести
1 Екосистема - це
А) угруповання взаємоповязаних між собою популяцій організмів різних видів, які населяють ділянку місцевості з однорідними умовами існування 
Б) певна територія з відносно однорідними умовами існування, населена взаємоповязаними популяціями різних видів, обєднаних між собою і фізичним середовищем життя колообігом речовин і потоком енергії 
В) сукупність популяцій організмів різниз видів, які взаєиодіють між собою і з неживою природою таким чином, що всередині такої системи виникають потоки енергії і колообіг речовин 
2 В екосистемі відбуваються зміни 
А) швидкі і поступальні 
Б) циклічні і швидкі 
В) циклічні і нециклічні 
Г) циклічні і поступальні
 3 Взаємодії популяцій між собою та з фізичним середовищем, що створюють потоки енергії та колообіг речовин це
 А) цілісність 
Б) стабільність 
В) стійкість 
Г) саморегуляція 
4 Здатність екосистеми протистояти несприятливим зовнішнім впливам без руйнування власної структури це 
А) цілісність 
Б) самовідтворення 
В) саморегуляція 
Г) стійкість 
5 Здатність організмів відновлювати свою чисельність та умови існування це 
А) цілісність
 Б) самовідтворення 
В) стійкість 
Г) стабільність
 6 Вкажи екологічні фактори, які можуть призвести до порушення стабільності екосистеми: 
А) біотичні 
Б) антропогенні 
В) абіотичні 
Г) усі перелічені 
7 Ким є людина по відношенню до колорадського жука? 
А) конкурент 
Б) паразит 
В) коменсал 
Г) мутуаліст 
8 Ким є ластівка міська по відношенню до людини? 
А) мутуаліст 
Б) паразит 
В) коменсал 
Г) нахлібник 
9 Спрямовані послідовні зміни екосистем, які призводять до перетворення екосистеми це 
А) аномалії
 Б) сукцесії 
В) прогестії 
10Прикладом вторинної сукцесії є 
А) висихання болота та поява травянистих рослин на цьому місці 
Б) відновлення рослинності в лісі після пожежі 
В) утворення грунту лишайниками та заселення його мохами 
Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*********************

Четверте травня

Біотичні, абіотичні, та антропічні фактори

1.   Опрацюйте  параграф 49, зробіть короткий конспект

2.   Подивіться навчальне відео 


3.    Перейдіть за посиланням та пройдіть обов’язково тестування

https://naurok.com.ua/test

*********************

Третє травня

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемі

1.   Опрацюйте  параграф 48

2.   Подивіться навчальне відео 


3.   Запишіть визначення понять: «консументи», «продуценти», «редуценти», «харчовий ланцюг».

4.   Використовуючи різні групи живих організмів, складіть три трофічні ланцюги з консументами І,ІІ, ІІІ… порядку

1.Трава,заєць, сапротрофні гриби,ягідний чагарник,вовк,жук-гнойовик,рослиноїдні комахи,павук,горобець,яструб.

2.Рись,вовк,заяць,лисиця,жаба,синиця,павук, вуж, їжак,метелик,мухи,вільноживучі кліщі, трава.

3. Дощовий черв, миша, яструб, шуліка, синиця, поле пшениці, хлібні п’явиці

5.   Використовуючи Правило екологічної піраміди (правило «десяти відсотків»): екологічна ефективність кожної наступної ланки приблизно в 10 разів менша попередньої внаслідок втрат енергії на кожному трофічному рівні.



Розв’яжіть задачу

За правилом екологічної піраміди визначте, скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб у наведеному біоценозі могли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг.

6. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

**********************

Двадцять сьоме квітня

 Екосистема. Різноманітність екосистем.

1.   Опрацюйте  параграф 47

2. Виконайте завдання

 

1.Обрати, які з перерахованих компонентів екосистеми відносять до абіотичних:

  • Кліматичний режим
  • Видове різноманіття
  • Вологість
  • Рослини
  • Режим освітлення
  • Тварини
  • Неорганічні речовини, що включаються в кругообіг
  • Бактерії

2. Вказати, які найтиповіші природні угруповання зустрічаються в нашій місцевості.

3. Чому біогеоценоз цілком можливо назвати елементарною екосистемою?

 

3. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять шосте квітня

Неклітинні форми життя : віруси

1.   Опрацюйте  поданий матеріал

1.                Історія виникнення вірусів.

Кожен з нас переніс за життя щонайменше одне вірусне захворювання, зокрема грип. Але ніхто не бачив його збудників, адже розмір вірусних частинок – віріонів – дуже малий від 15 до 300 нанометрів і відносяться вони до молекулярного рівня організації живої матерії або неклітинної форми життя.

ВІРУСИ (від. лат. virus – отрута) – це неклітинні форми життя, які є внутрішньоклітинними абсолютними паразитами. Віруси вражають усі клітинні організми. Знайдено також віруси, які здатні відтворюватися лише в присутності інших віруси-сателіти).

Віруси, яких  на сьогодні описано понад 5 000 видів,  вивчає вірусологія.

Отже віруси – неклітинна форма життя, яка утворює царство Віра.

2.       Будова вірусів, життєві цикли, проникнення в клітину

1.                Будова вірусів

Кожний організм має певну будову. Це стосується і вірусів. Віруси мають молекулу ДНК або молекулу РНК, що оточені білковими молекулами (капсидами), такі віруси називають простими. До них належать віруси тютюнової мозаїки, папіломи людини.


 

Крім того віруси можуть при формуванні вірусних частинок захоплювати частинку клітинної плазматичної мембрани, яку вони інкрустують власними білками і використовують як зовнішню оболонку. Такі віруси називають складними. До складних вірусів належать віруси імунодефіциту людини, вірус грипу.


 

Крім того віруси можуть бути:


 

На основі багаторічних досліджень вчені визначили основні особливості вірусів: (запишіть в зошит)

·        Неклітинна будова

·        Простий хімічний склад

·        Різноманітність геному

·        Проста будова

·        Відсутність синтезу білків

·        Відносна спецефічність

·        Особливий життєвий цикл

·        Здатність до самозбирання

Переважна більшість вірусів збирається в чітко визначному порядку, утворюючи симетричні структури: спіральні, ікосаедричні, змішані.

2.     Шляхи передачі вірусів та засоби профілактики вірусних хвороб.

Різні види вірусів завжди мають певну сукупність видів хазяїв.

Віруси рослин не інфікують людину, тварин і бактерій.

З іншого боку організми одного виду (наприклад людина) можуть уражатися вірусами багатьох видів, які паразитують у клітинах різних тканин і органів (інфекцій дихальних шляхів, органів травлення, нервової системи, шкіри). Деякі вірусні інфекцій характерні тільки для людини )гепатит в і ВІЛ або лише певних видів тварин (чума собак, ящур). Відомі віруси із широким колом хазяїв (кліщовий енцефаліт, сказ, жовта пропасниця)

Шляхи передачі вірусів на прикладі людини:

ü    Повітряно-крапельний (грип);

ü    Через органи травлення – з їжею і водою (гепатит А);

ü    Покриви тіла – слизові оболонки (герпес, віспа, папіломи);

ü    Через кров при недотриманні санітарних норм, при переливанні крові, хірургічних операцій (ВІЛ, гепатит В);

ü    При статевих контактах (ВІЛ, гепатит С, герпес);

ü    Через укуси комах (кліщі – енцефаліт, комарі – жовта пропасниця, лихоманка Західного Нілу, хвороба Зіка, Ебола).

Не завжди потрапляння вірусу призводить до розвитку хвороби. Це залежить від чутливості хазяїна, стану його імунної системи, концентрацій вірусних частинок та їх патогенності.

3.     Профілактика інфекційних захворювань.

Усі засоби профілактики можна поділити на три основні категорії:

ü    Заходи, спрямовані на ліквідацію   поширення збудника –  ізоляція хворих організмів від здорових (карантин)

ü    Заходи, спрямовані на переривання механізму передачі збудника від інфікованих осіб до здорових і застосування респіраторів, засобів гігієни препараторів, що знищують кровоносних комах – переносників вірусів

ü    Заходи, спрямовані на створення специфічної несприятливості населення (імунізація) – здійснення профілактичного щеплення.

4.     Роль вірусів у природі та житті людини.

Віруси вражають рослин, тварин, людей.

Кожному виду рослин притаманний певний підбір специфічних хвороб і відповідно вірусів (карликовість помідорів , мозаїчність тютюну, скручування листків персика, мозаїчні хвороби картоплі), що завдають великих збитків сільському господарству.

Так збудником мозаїчної хвороби картоплі  є вірус ниткоподібної форми, який передається різними шляхами і способами. Взимку він міститься в бульбах картоплі. Симптоми хвороби – значна крапчастість, хвилястість і зморшкуватість листків, поява бурих плям на бульбах. Ця хвороба є причиною виродженості картоплі.

Найнебезпечнішою серед вірусних хвороб людини є СНІД, що викликається вірусом імунодефіциту людини та який вражає Т-лімфоцити  найважливіші компоненти імунної системи.

Вперше ВІЛ діагностували у людини в 1982 році, а уже в 1985 році він був зареєстрований у 40 країнах світу.

За даними ООН Україна на початку ХХІ ст.. займає шосте місце у світі за рівнем поширення ВІЛ/СНІД.

На сьогодні Коронавірус поширився вже майже в усьому світі. То які симптоми має ця хвороба і як від неї захиститися?

Коронавірус поширюється, коли заражена людина під час кашлю або чхання виділяє маленькі крапельки, які містять вірус, у повітря.

Вони можуть викликати інфекцію, якщо ви їх вдихнете, або торкнетеся поверхні, на якій вони осіли, а потім - своїх очей, носа чи рота.

2.   Дайте відповіді на запитання:

1.     Що таке неклітинні форми життя?

2.     Наведіть приклади неклітинних форм життя.

3.     Завдяки чому були виявлені віруси та хто їх відкрив??

4.     Як класифікують віруси

5.     Які віруси називають фагами?

3. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцяте квітня

     Огляд основних еукаріотичних таксонів

1.   Опрацюйте  параграф 46

2.   Заповніть таблицю користуючись підказками

Порівняння царств Гриби, Рослини, Тварини

Порівняльні ознаки

Царство Гриби

Царство Рослини

Царство Тварини

Клітинна стінка

З хітину

 

 

Наявність пластид

-

 

 

Кількість геномів

 

3

 

Запасаючий полісахарид

 

 

Глікоген

Тип живлення

 

 

Гетеротрофність

Спосіб життя

Прикріплений

 

 

 

3.   Встановіть відповідність

1 бактерії             А мають глікокалікс

2 гриби                Б клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот

3 рослини            В клітинна оболонка містить хітин

4 тварини             Г клітинна оболонка містить муреїн

                            Д у цитоплазмі відкладається крохмаль

 

4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*****************

Дев'ятнадцяте квітня

Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти

1. Опрацюйте параграф 45

2. Подивіться навчальне відео



3. Заповніть таблицю



Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тринадцяте квітня

Основи еволюційної філогенії та систематики

1. Опрацюйте параграф 44

2. Запишіть в два стовпчики основні таксономічні одиниці Рослин і Тварин та вивчіть


3. Виконайте тести, в кожному запитанні лише одна правильна відповідь

1.  Наукові назви видів складаються з:

А одного слова                В трьох слів

Б двох слів             Г чотирьох слів

2.  Вид — це:

А  окремий організм

Б  сукупність організмів, які подібні за особливостями будови та процесами життєдіяльності, вільно схрещуються між собою та дають плодюче потомство

В  група подібних організмів

Г  клас організмів

3.  Міжнародні назви організмів наводяться мовою:

А  англійською        В українською   

Б  латинською         Г російською

4.  Найвищою систематичною одиницею є:

А  вид    Б родина   В клас                 Г царство

5.  Основною систематичною одиницею є:

А  вид    Б ряд                   В порядок Г царство

6.  Класифікувати організм означає визначити його:

А  середовище життя                          В спосіб життя

Б  місце у системі органічного світу  Г хімічний склад

7.  Близькі роди об’єднують у:

А  порядки     В відділи

Б  родини                Г класи

4. Установіть відповідність між систематичними категоріями та їхніми назвами.

А Царство

1 Ромашка

Б Відділ

2 Ромашка лікарська

В Клас

3 Айстрові (Складноцвіті)

Г Родина

4 Рослини

Д Рід

5 Дводольні

Е Вид

6 Покритонасінні (Квіткові)

Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Дванадцяте квітня

Узагальнюючий урок з теми «Еволюція органічного світу»

1. Повторіть параграфи 37-43 


2. Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування. 

Всім успіхів!

https://naurok.com.ua/test


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте квітня

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

1. Опрацюйте параграф 43.

2. Складіть та запишіть в зошит короткий конспект.

3. Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

П’яте квітня

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

1.   Прочитайте параграф 42.

2.   Подивіться пізнавальне відео.



3.   Замалюйте  в зошиті схему «Походження людини»



4.   Дайте відповідь на запитання :

-        Чи триває еволюція людини зараз? Свою відповідь обґрунтуйте.

5.   Відправте мені фото звіт своєї роботи!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцяте березня

Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна

1. Подивіться навчальне відео


2. Опрацюйте параграф 37

3. Дайте письмово відповіді на питання:

1.  Що собою становить процес еволюції?
2.     Що таке еволюційна біологія?
3.  Що таке докази еволюції?
4.   Які три основні напрями еволюційної біології?


Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять дев'яте березня

Механізми видоутворення

1. Подивіться навчальне відео



2. Опрацюйте параграф 40, складіть конспект

3. Позначте спосіб видоутворення:

А) екологічний;                                           Б) біохімічний;

В) фізіологічний;                                         Г) морфологічний;

4. Позначте явище, що лежить в основі видоутворення:

А) ізоляція;                                                   Б) природний добір;

В) дивергенція;                                             Г) поліморфізм;

5. Встановіть відповідність, між критеріями виду та їх характеристиками:

А) морфологічний                                  1) особливості будови та складу

макромолекул;

Б) генетичний                                          2) подібність і відмінність в процесах

життєдіяльності особин одного виду;

В) фізіологічний                                      3) подібність особин за будовою;

4) характерний для кожного виду

набір хромосом за кількістю,

                                                         формою, розмірами;

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять третє березня

Еволюційні фактори. 

Механізми первинних еволюційних змін.

1. Опрацюйте параграф 39.

2. Випишіть в зошит:

- що таке еволюційні фактори?

- які існують еволюційні фактори?

3. Виберіть правильні і неправильні твердження

1.Наслідком дрейфу генів може бути зміна генетичної структури популяції.

2.Ізоляція може виникнути через різні строки розмноження особин одного виду.

3.Дрейф генів має пристосувальний характер.

4.Популяції мають високу адаптивну здатність до умов довкілля.

5.Синтетична гіпотеза еволюції пояснює механізми еволюції всіх видів живих організмів.

6.Різні фактори довкілля діють на генотип.

4. Встановіть відповідність термінів і визначень

1

Дрейф генів

а

Явище припинення обміну спадкової інформації між популяціями або різними групами особин в середині популяції,кожна з яких за цих умов пристосовується до факторів довкілля незалежно від інших

2

Ізоляція

б

Випадкова та неспрямована зміна частот зустрічальностей певних алелей у генофондах популяцій

3

Перерозподіл частота зустрічальності алельних генів

в

Елементарна одиниця еволюції,в якій відбуваються всі елементарні еволюційні процеси

4

Популяція

г

Загибель носіїв шкідливих алельних генів і виживання особин з корисними алельними генами

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять друге березня

Популяції живих організмів та їх основні характеристики

1. Опрацюйте параграф 38, запишіть в зошит визначення, запам'ятайте

2. Подивіться навчальне відео



3. Виконайте тести

1. Наявність популяцій у природі пов′язана: а) з однаковими умовами існування у межах ареалу; б) з нерівномірними умовами існування у межах ареалу.

2. Маса особин популяції, що припадає на одиницю площі або об′єму – це: а)чисельність популяції; б) густота популяції; в) біомаса популяції; г)народжуваність; д) приріст популяції.

3. Середнє число особин популяції, що припадає на одиницю площі або об′єму – це:  а)чисельність популяції; б) густота популяції; в) біомаса популяції; г)народжуваність; д) приріст популяції.

4. Розподіл особин популяції по території, яку вона займає, це: а)  статева структура; б) вікова структура; в) просторова структура; г) етологічна структура.

5. Система взаємозв′язків між особинами популяції, що проявляється в їхній поведінці, - це :  а)  статева структура; б) вікова структура; в) просторова структура; г) етологічна структура.

6. Підтримання чисельності популяції на оптимальному рівні – це: а)густота популяції; б) гомеостаз популяції; в) структура популяції. 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять третє лютого

Узагальнюючий урок з теми

 «Закономірності успадкування ознак»

Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test

********************

Дев'яте лютого

Форми мінливості

1. Опрацюйте параграф 33, складіть і запишіть конспект

2. Подивіться навчальне відео.



3. Доповніть речення привильними відповідями

1. ____________ — це здатність передавати від покоління до покоління спадкові ознаки.

2. У гібридів підвищується життєдіяльність у результаті явища ___________, або гібридної сили.

3. ___________ — це здатність живих організмів набувати нових ознак.

4. Перехрест хромосом під час кон’югації називається _____________________.

5. Мінливість буває модифікаційна й ___________.

6. Процес формування кросоверних хромосом називається ___________.

7. Мінливість буває якісна й __________________.

8. Спадкова мінливість поділяється на комбінативну й ___________.

9. Мінливість буває ___________ і групова.

10. Поява нових поєднань ознак унаслідок перекомбінації генів — це ___________.

11. Однією з причин комбінативної мінливості є випадкове сполучення ____________________ під час запліднення.

12. Джерелом комбінативної мінливості є ___________ розмноження організмів.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Восьме лютого

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

1. Опрацюйте параграф 32, зробіть короткий конспект

2. Подивіться навчальне відео


3. Розв'яжіть задачу 6, ст. 131 (приклад розв'язку подібної задачі на ст.130) Вважайте, що чорний колір- домінантна ознака.


Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шістнадцяте  квітня

    Біотичні, абіотичні, та антропічні фактори

1.   Опрацюйте  параграф 49, зробіть короткий конспект

2.   Подивіться навчальне відео 


3.    Перейдіть за посиланням та пройдіть обов’язково тестування

ТЕСТИ!!!!!

*********************

Тринадцяте  квітня

    Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемі

1.   Опрацюйте  параграф 48

2.   Подивіться навчальне відео 


3.   Запишіть визначення понять: «консументи», «продуценти», «редуценти», «харчовий ланцюг».

4.   Використовуючи різні групи живих організмів, складіть три трофічні ланцюги з консументами І,ІІ, ІІІ… порядку

1.Трава,заєць, сапротрофні гриби,ягідний чагарник,вовк,жук-гнойовик,рослиноїдні комахи,павук,горобець,яструб.

2.Рись,вовк,заяць,лисиця,жаба,синиця,павук, вуж, їжак,метелик,мухи,вільноживучі кліщі, трава.

3. Дощовий черв, миша, яструб, шуліка, синиця, поле пшениці, хлібні п’явиці

5.   Використовуючи Правило екологічної піраміди (правило «десяти відсотків»): екологічна ефективність кожної наступної ланки приблизно в 10 разів менша попередньої внаслідок втрат енергії на кожному трофічному рівні.



Розв’яжіть задачу

За правилом екологічної піраміди визначте, скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб у наведеному біоценозі могли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг.

6. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

**********************

Дев’яте  квітня

    Екосистема. Різноманітність екосистем.

1.   Опрацюйте  параграф 47

2. Виконайте завдання

 

1.Обрати, які з перерахованих компонентів екосистеми відносять до абіотичних:

  • Кліматичний режим
  • Видове різноманіття
  • Вологість
  • Рослини
  • Режим освітлення
  • Тварини
  • Неорганічні речовини, що включаються в кругообіг
  • Бактерії

2. Вказати, які найтиповіші природні угруповання зустрічаються в нашій місцевості.

3. Чому біогеоценоз цілком можливо назвати елементарною екосистемою?

 

3. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

 

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

Шосте  квітня

     Неклітинні форми життя : віруси

1.   Опрацюйте  поданий матеріал

1.                Історія виникнення вірусів.

Кожен з нас переніс за життя щонайменше одне вірусне захворювання, зокрема грип. Але ніхто не бачив його збудників, адже розмір вірусних частинок – віріонів – дуже малий від 15 до 300 нанометрів і відносяться вони до молекулярного рівня організації живої матерії або неклітинної форми життя.

ВІРУСИ (від. лат. virus – отрута) – це неклітинні форми життя, які є внутрішньоклітинними абсолютними паразитами. Віруси вражають усі клітинні організми. Знайдено також віруси, які здатні відтворюватися лише в присутності інших віруси-сателіти).

Віруси, яких  на сьогодні описано понад 5 000 видів,  вивчає вірусологія.

Отже віруси – неклітинна форма життя, яка утворює царство Віра.

2.       Будова вірусів, життєві цикли, проникнення в клітину

1.                Будова вірусів

Кожний організм має певну будову. Це стосується і вірусів. Віруси мають молекулу ДНК або молекулу РНК, що оточені білковими молекулами (капсидами), такі віруси називають простими. До них належать віруси тютюнової мозаїки, папіломи людини.


 

Крім того віруси можуть при формуванні вірусних частинок захоплювати частинку клітинної плазматичної мембрани, яку вони інкрустують власними білками і використовують як зовнішню оболонку. Такі віруси називають складними. До складних вірусів належать віруси імунодефіциту людини, вірус грипу.


 

Крім того віруси можуть бути:


 

На основі багаторічних досліджень вчені визначили основні особливості вірусів: (запишіть в зошит)

·        Неклітинна будова

·        Простий хімічний склад

·        Різноманітність геному

·        Проста будова

·        Відсутність синтезу білків

·        Відносна спецефічність

·        Особливий життєвий цикл

·        Здатність до самозбирання

Переважна більшість вірусів збирається в чітко визначному порядку, утворюючи симетричні структури: спіральні, ікосаедричні, змішані.

2.     Шляхи передачі вірусів та засоби профілактики вірусних хвороб.

Різні види вірусів завжди мають певну сукупність видів хазяїв.

Віруси рослин не інфікують людину, тварин і бактерій.

З іншого боку організми одного виду (наприклад людина) можуть уражатися вірусами багатьох видів, які паразитують у клітинах різних тканин і органів (інфекцій дихальних шляхів, органів травлення, нервової системи, шкіри). Деякі вірусні інфекцій характерні тільки для людини )гепатит в і ВІЛ або лише певних видів тварин (чума собак, ящур). Відомі віруси із широким колом хазяїв (кліщовий енцефаліт, сказ, жовта пропасниця)

Шляхи передачі вірусів на прикладі людини:

ü    Повітряно-крапельний (грип);

ü    Через органи травлення – з їжею і водою (гепатит А);

ü    Покриви тіла – слизові оболонки (герпес, віспа, папіломи);

ü    Через кров при недотриманні санітарних норм, при переливанні крові, хірургічних операцій (ВІЛ, гепатит В);

ü    При статевих контактах (ВІЛ, гепатит С, герпес);

ü    Через укуси комах (кліщі – енцефаліт, комарі – жовта пропасниця, лихоманка Західного Нілу, хвороба Зіка, Ебола).

Не завжди потрапляння вірусу призводить до розвитку хвороби. Це залежить від чутливості хазяїна, стану його імунної системи, концентрацій вірусних частинок та їх патогенності.

3.     Профілактика інфекційних захворювань.

Усі засоби профілактики можна поділити на три основні категорії:

ü    Заходи, спрямовані на ліквідацію   поширення збудника –  ізоляція хворих організмів від здорових (карантин)

ü    Заходи, спрямовані на переривання механізму передачі збудника від інфікованих осіб до здорових і застосування респіраторів, засобів гігієни препараторів, що знищують кровоносних комах – переносників вірусів

ü    Заходи, спрямовані на створення специфічної несприятливості населення (імунізація) – здійснення профілактичного щеплення.

4.     Роль вірусів у природі та житті людини.

Віруси вражають рослин, тварин, людей.

Кожному виду рослин притаманний певний підбір специфічних хвороб і відповідно вірусів (карликовість помідорів , мозаїчність тютюну, скручування листків персика, мозаїчні хвороби картоплі), що завдають великих збитків сільському господарству.

Так збудником мозаїчної хвороби картоплі  є вірус ниткоподібної форми, який передається різними шляхами і способами. Взимку він міститься в бульбах картоплі. Симптоми хвороби – значна крапчастість, хвилястість і зморшкуватість листків, поява бурих плям на бульбах. Ця хвороба є причиною виродженості картоплі.

Найнебезпечнішою серед вірусних хвороб людини є СНІД, що викликається вірусом імунодефіциту людини та який вражає Т-лімфоцити  найважливіші компоненти імунної системи.

Вперше ВІЛ діагностували у людини в 1982 році, а уже в 1985 році він був зареєстрований у 40 країнах світу.

За даними ООН Україна на початку ХХІ ст.. займає шосте місце у світі за рівнем поширення ВІЛ/СНІД.

На сьогодні Коронавірус поширився вже майже в усьому світі. То які симптоми має ця хвороба і як від неї захиститися?

Коронавірус поширюється, коли заражена людина під час кашлю або чхання виділяє маленькі крапельки, які містять вірус, у повітря.

Вони можуть викликати інфекцію, якщо ви їх вдихнете, або торкнетеся поверхні, на якій вони осіли, а потім - своїх очей, носа чи рота.

2.   Дайте відповіді на запитання:

1.     Що таке неклітинні форми життя?

2.     Наведіть приклади неклітинних форм життя.

3.     Завдяки чому були виявлені віруси та хто їх відкрив??

4.     Як класифікують віруси

5.     Які віруси називають фагами?

3. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍

Друге квітня

     Огляд основних еукаріотичних таксонів

1.   Опрацюйте  параграф 46

2.   Заповніть таблицю користуючись підказками

Порівняння царств Гриби, Рослини, Тварини

Порівняльні ознаки

Царство Гриби

Царство Рослини

Царство Тварини

Клітинна стінка

З хітину

 

 

Наявність пластид

-

 

 

Кількість геномів

 

3

 

Запасаючий полісахарид

 

 

Глікоген

Тип живлення

 

 

Гетеротрофність

Спосіб життя

Прикріплений

 

 

 

3.   Встановіть відповідність

1 бактерії             А мають глікокалікс

2 гриби                Б клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот

3 рослини            В клітинна оболонка містить хітин

4 тварини             Г клітинна оболонка містить муреїн

                            Д у цитоплазмі відкладається крохмаль

 

4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*****************

Дванадцяте березня

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

1. Опрацюйте параграф 43.

2. Складіть та запишіть в зошит короткий конспект.

3. Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи!!!

********************

Дев’яте березня

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

1.   Прочитайте параграф 42.

2.   Подивіться пізнавальне відео.


https://www.youtube.com/watch?v=XJ7rx_eQb4o&ab_channel=NaukovaZmina-intelligentgeneration

3.   Замалюйте  в зошиті схему «Походження людини»



4.   Дайте відповідь на запитання :

-        Чи триває еволюція людини зараз? Свою відповідь обґрунтуйте.

5.   Відправте мені фото звіт своєї роботи!

🙈🙉🙊🙈🙉🙊🙈🙉🙊🙈🙉🙊

Двадцять друге січня

Закони Менделя

1.   Уважно прочитайте параграф 29

2.   Подивіться відео



Під час перегляду запишіть в зошити задачі

3.   Надішліть фотозвіт!!!

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Дев’ятнадцяте січня

Генотип та фенотип. Алелі.

1.   Опрацюйте матеріал ст.110-111 у підручнику.

2.   Випишіть в зошит визначення та запам’ятайте.

3.   Подивіться відео, зверніть увагу на домінантні та рецесивні алелі, в чому їх різниця. Гомо- та гетерозиготні організми.



💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

П’ятнадцяте січня

Класичні методи генетичних досліджень

1.   Опрацюйте ст.112-113

2.   Випишіть в зошит методи генетичних досліджень. Запам’ятайте їх!

3.   Для того,щоб зрозуміти краще тему, подивіться відео, яке ілюструє методи генетичних досліджень.



🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

Дванадцяте січня

Етапи індивідуального розвитку

1.   Опрацюйте параграф 27, складіть короткий конспект.

2.   Виконайте тестові завдання на ст.108-109

3.   Надішліть фотозвіт мені у Вайбер!

💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

Тринадцяте листопада

Фотосинтез : світлова і темнова фаза

1.  Опрацювати  параграф 16

2.  Скласти конспект з схемами і рівняннями реакцій.

3.  Дати відповіді на питання 7, сторінка 71 (мінімум три речення)

****************************

Тридцяте жовтня

Ядро, його структурна організація та функції

1.    Повторіть параграф 12.

2.    Опрацюйте матеріал поданий нижче

Клітинне ядро — обов'язковий компонент будь-якої еукаріотичної клітини і є її найважливішою частиною.
Від цитоплазми ядро ​​відокремлене оболонкою, що складається з двох мембран. В оболонці ядра є численні пори, які потрібні для того, щоб різні речовини могли потрапляти з цитоплазми в ядро ​​і навпаки.

Ядро містить генетичну інформацію і управляє життєдіяльністю клітини.

Існує два типи ядер:

·         генеративні — забезпечують зберігання і передачу спадкової інформації;

·         вегетативні — регулюють біосинтез білка.

 

Внутрішній вміст ядра отримало назву каріоплазми, або ядерного соку. У ньому розташовані хроматин і ядерце.

 

Хроматин являє собою нитки ДНК. Якщо клітина починає ділитися, то нитки хроматину щільно накручуються спіраллю на особливі білки, як нитки на котушку. Такі щільні утворення добре видно у мікроскоп і називаються хромосомами.
 


Ядерце являє собою щільне округле тіло всередині ядра. Зазвичай, у ядрі клітини буває від одного до семи ядерець. Їх добре видно між поділами клітини, а під час поділу ядерця руйнуються.
 


  

Будова і функцій компонентів ядра:

·         поверхневий апарат — складається з двох мембран: зовнішньої та внутрішньої, що пронизані порами з поросомами; забезпечує вибіркову проникливість, контролює обмін речовин між ядром та цитоплазмою. Ядерна оболонка називається каріолемою;

·         ядерний матрикс — ниткоподібні опорні структури; забезпечує впорядковане розташування нуклеїнових кислот та регуляцію процесів;

·         хроматин — ДНК, низькомолекулярні білки; основна функція — утворення хромосом та збереження інформації;

·         ядерце — округлі, ущільнені ділянки ядра, що складаються з 80 % білка та 10 — 15 % РНК.



3.    Накресліть та заповніть таблицю в зошиті

Будова та функції частин ядра

Частина ядра

Будова

Функції

Ядерна оболонка

Складається з двох мембран. Зовнішня ядерна мембрана з’єднується з внутрішньою навколо отворів — ядерних пор, прикритих особливими тільцями

1. Відмежовує ядро від цитоплазми.

2. Здійснює обмін речовинами між ядром і цитоплазмою

Каріоплазма

За складом та властивостями нагадує цитоплазму

Внутрішнє середовище

Ядерця

Щільні структури, які складаються з рибонуклеопротеїдних фібрил

Беруть участь у формуванні рибосом

Хроматин

Основу становить дволанцюгова молекула ДНК, яка зв’язана з ядерними білками й утворює нуклеопротеїди

Зберігають спадкову інформацію, яка передається від  покоління до покоління

 

***********************************

Двадцять сьоме жовтня

Структура еукаріотичної клітини : основні клітинні органели

1.    Опрацювати параграф 12,скласти опорний конспект

2.    Переглянути відео

3.    Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5902696


*************************
Двадцять третє жовтня
Структура еукаріотичної клітини : цитоплазма.
1.Прочитайте параграф 11
2. Дайте відповіді на питання:
    1.Що входить до складу цитоплазми?
    2. Що таке органела?
    3. Які ви знаєте немембранні органели?
    4. Які функції виконує клітинний центр?
    5. Яку будову має цитоскелет клітини?
    6. Яку будову мають рибосоми та які функції вони виконують?
    7. Як відбуваються внутрішньоклітинні рухи?
    8. Яким чином забезпечується рух клітин?
Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 11


*******************************
Двадцяте жовтня
Структура еукаріотичної клітини. Клітинна мембрана



1. Прочитайте уважно параграф 10. При потребі декілька разів.
2. Дайте письмово в зошиті відповіді на запитання:

1.Що таке клітинна мембрана?
2. Перелічіть функції клітинних мембран.
3. Які органічні речовини мають найбільше значення при транспорті речовин через мембрану?
4. Які речовини транспортуються шляхом пасивного транспорту?
5. Що таке фагоцитоз?

Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 10

Немає коментарів:

Дописати коментар