Дистанційне навчання 5 клас Природознавство

Тринадцяте вересня

Як шукати відповіді на запитання

1. Опрацюйте параграф 3. Підручник можна знайти натиснувши на посиланняhttps://pidruchnyk.com.ua

2. Запишіть в зошит основні методи пізнання природи

3. Спробуйте себе у ролі дослідника. Висловіть гіпотезу: на


чому найкраще пише олівець (або крейда). Перевірте її використовуючи папір, картон, дошку, тканину, скло, пластик, та інці матеріали, що знайдете дома.

4. Дослідіть, які матеріали найкраще всотують воду.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌻🌼🌼🌼🌷🌷🌷🌷🌷


Дев'яте вересня

Як зробити відкриття 

1. Опрацюйте параграф 2. Підручник можна знайти натиснувши на посиланняhttps://pidruchnyk.com.ua

2. Запишіть п'ять найважливіших, на вашу думку, винаходів людства, без яких ви не уявляєте свого життя.

3. Зіставте світлини винаходів із явищами у природі, що надихнули науковців на відкриття і ви дізнаєтеся англійський термін, що в перекладі означає "наука"


 
Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌻🌼🌼🌼🌷🌷🌷🌷🌷

Сьоме вересня

Як наука змінює світ

1. Опрацюйте параграф 1    


2. Запишіть в зошит визначення, що таке наука та запам'ятайте

3. У Києві є дивовижний музей, у якому всі експонати

можна і треба брати до рук, усе пробувати і дослі-

джувати. Це музей науки. Цікаве відео можна подивитися  тут!

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте червня

Навчальний проект

 «Смітити не можна переробляти»

(про «друге життя» побутових речей)

1. Ознайомтеся з завданнями виконання навчального проекту ст. 216-217 у підручнику.

2. Розгляньте малюнки , що ілюструють повторне використання вживаних речей. 

3. Знайдіть в себе дома речі, яким дали "друге життя". Якщо таких речей немає вам доведетьсчя їх зробить. Сфотографуйте їх та надішліть мені фото.

4. Запишіть в зошит тему проекту та поставте правильно кому.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцяте травня

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

1. Прочитайте параграф 48

2. Подивіться навчальне відео до уроку



3. Заповніть таблицю за зразком

Назва природно-заповідної території

З якою метою створені

Приклади, що розміщені в Україні

Заповідники

 

 

Заказники

Здійснюють охорону певної ділянки екосистеми. Може проводитися господарська діяльність, якщо не шкодить видам, що охороняються

 

Національні природні парки

 

Карпатський, Шацький, Синевир, Яворівський, Подільські Товтри

 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять п'яте травня

Охорона природи. Червона книга України

1. Подивіться навчальне відео



2. Прочитайте параграф 47

3. Запишіть на які категорії поділяться рослини та тварини занесені до Червоної книги



4. Оберіть будь-якого представника рослинного чи тваринного світу занесеного до Червоної книги України та заповніть таблицю.

Назва виду, родина

Природоохоронний статус виду

Цікава інформація

Причина занесення

до Червоної книги






Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять третє травня

Практичне заняття 

Тема: Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

Мета: навчитися виявляти екологічні проблеми своєї місцевості, проаналізувати причини їх виникнення та способи вирішення

Обладнання: відеоурок, Інтернет-ресурси.

Хід заняття

1.    Перегляньте відеоурок про основні екологічні проблеми людства, їх причини, наслідки та способи вирішення. (відео до попереднього уроку)

2.    Проведіть спостереження за навколишнім середовищем у нашому селі, обговоріть результати спостережень з батьками.

3.    Дослідіть на основі спостережень, обговорень з батьками та вивчення Інтернет-джерел, які екологічні проблеми є у нашій місцевості. Подумайте, як ці проблеми можна вирішити.

4.    Результати  своїх досліджень занесіть у таблицю.

Екологічні проблеми

Небезпечні наслідки для природи та людини

Спосіб вирішення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Висновок (Що можеш зробити ти особисто, щоб екологічних проблем було менше?

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Вісімнадцяте травня

Екологічні проблеми та їх розв’язування 

1. Прочитайте параграф 46, запишіть в зошит, що таке "екологічні проблеми"

2. Подивіться навчальне відео



3.Встановіть відповідність між діяльністю людини та її наслідками для природи



4. Наведіть приклади екологічних проблем, що стосуються всіх людей нашої планети.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шістнадцяте травня

Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини

1. Опрацюйте у підручнику ст. 200-201

2. Подивіться навчальне відео





3. Заповніть таблицю за зразком


Зміни, які відбуваються

Негативні процеси

Позитивні процеси

Зміна площі лісів

Площа багатьох лісів(особливо тропічних) зменшується внаслідок інтенсивного вирубування. Від цього порушується:

• водний режим,

• вимирання багатьох видів живих організмів,

• зміна клімату

У багатьох розвинених країнах проводять роботи щодо відновлення лісів.

Це     • зменшує ризик вимирання багатьох видів організмів,             • оптимізує клімат відповідних регіонів


Збільшення площі орних земель

 

 

Зміна чисельності окремих видів живих організмів


 

 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Одинадцяте травня

Людина – частина природи 

1. Прочитайте у підручнику ст.198-199

2. Складіть схему, що спричинює суттєві зміни в довкіллі



3. Складіть схему, що спричинює суттєві зміни в довкіллі під впливом людини

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Дев'яте травня

Підсумковий урок з теми «Планета Земля як середовище життя»

1. Повторіть матеріал параграфів 33-44

2. Виконайте тести ст. 194-195

3. Надішліть мені фотозвіт своєї роботи



****************************

Четверте травня

Екосистеми.

 Рослинний і тваринний світ нашої місцевості

1. Опрацюйте параграф 44

2. Запишіть в зошит визначення.

3. Користуючись матеріалом параграфа та власним досвідом заповніть таблицю.

Організми та    ознаки їхнього

пристосування       

Екосистеми

Ліс

Степ

Прісна водойма

Рослини

 

 

 

 

Ознаки                                                         

пристосування                                                   

рослин

 

 

 

Тварини

 

 

 

 

Ознаки                                                          

пристосування                                                   

тварин

 

 

 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Друге травня

Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів. 

1. Опрацюйте параграф 43

2. Подивіться навчальне відео


3. Запишіть речення, доповнюючи їх правильними словами з довідки

1. Окрім неживої природи, на будь-який організм впливає …

2. Співіснування організмів різних видів називається …

3. Взаємовідносини організмів, коли вони борються за однакові умови,— це …

4. Серед тварин, окрім рослиноїдних тварин, зустрічається багато …

5. Взаємовигідне співіснування організмів називається…

6. Зв’язок рослин із тваринами, які ними харчуються, називається…

7. Взаємовідносини, за яких один організм завдає шкоди іншому,— це …

8. Лев по відношенню до косулі — …

9. Співіснування, за якого лише один з організмів отримує користь і при цьому не шкодить іншому,— це …

10. Комар по відношенню до людини — …

11. Заєць по відношенню до вовка — …

12. Собака по відношенню до бліх — …

Довідка

конкуренція; хазяїн, жива природа; жертва; симбіозом; хижаків;  виїданням;  паразитизм;  хижак; коменсалізм;  паразит;мутуалізм.    

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять сьоме квітня

Грунтове середовище життя

1.   Опрацюйте  параграф 42

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Дайте відповіді на запитання:

1. Яке середовище називають ґрунтовим та які його особливості?

2. Назвіть приклади відомих вам мешканців ґрунтового середовища.

3. Пригадайте, які ви знаєте типи грунтів?

4.   Визначте правильні та неправильні твердження:

1.     1. З глибиною кількість мешканців ґрунту   зменшується.

2.     Великими передніми зубами кріт  вигризає ґрунт.

3.     Чим більше поживних речовин у ґрунті, тим менше там мешканців.

4.     Дощові черви , нематоди і личинки комах дихають у ґрунті через шкіру.

5.     Бактерії та гриби ґрунту розкладають відмерлі рештки організмів до неорганічних речовин.

6.     Різкі коливання температур дають змогу дощовому черву жити в ґрунті.

7.     Найбільшою небезпекою для мешканців ґрунту є відсутність води.

 5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять п'яте квітня

Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді

1.   Опрацюйте  параграф 41

2.   Подивіться навчальне відео


3.   Запишіть в зошит та запам’ятайте:

·        У водному середовищі одним з найголовніших чинників є кисень.

·        Організми по-різному пристосувалися до засвоєння кисню у воді.

·        На розміщення організмів у водному середовищі впливає кількість освітлення.

·        Суттєва ознака мешканців водного середовища - пристосування до переміщення у воді.

4.   Доповніть речення та запишіть їх

У водному середовищі зародилося і продовжує існувати (________) в його величезному розмаїтті.  Головними особливостями водного середовища життя є (________) та  (__________) . Вміст кисню у воді майже в 25 разів (________) , ніж у повітрі, що дуже впливає на мешканців водойм. Для більшості водних мешканців характерна (______) форма тіла. Важливим фактором водного середовища є (___________) (солоність води).

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцяте квітня

 Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище.

1.   Опрацюйте  параграф 40

2.   Запишіть в зошит:

-        Які виділяють середовища життя живих організмів.

-        Основні властивості наземно-повітряного середовища. 



-        Як рослини пристосувалися до життя в посушливих умовах?

3.     Дайте відповіді «так» чи «ні» на твердження (письмово) 

1. У наземно - повітряному середовищі достатня кількіть світла і повітря.

 2. Крила допомають білці - летягі переміщуватися в повітрі.

3. Повітря, яке є в порожнинах кісток птаха, робить його легшим.

4. Передні кінцівки зайця сильніші й довші за задні.

5. Запахи погано поширюються в повітрі.

6. Рослини з наземно-повітряного середовища отримують сонячне світло й воду, мінеральні речовини.

7. Тварини з великою масою не здатні до польоту.

8. Серед звірів тільки кажани мають крила і здатні до активного польоту.

9. Наземні тварини спілкуються, посилаючи звукові сигнали.

4. Прочитайте цікавий матеріал про тварин

§  Чемпіоном швидкості польоту серед птахів вважається стриж. Він літає зі швидкістю 120 км на годину.

§  Пташка колібрі махає крилами до 70 разів за секунду, а комара – до 600. 

§  Швидкість польоту в різних комах різна. Так золотоочка літає зі швидкістю 2 км за годину, кімнатна муха -7, хрущ – 11, джміль – 18, а метелик-бражник – 54 км на годину. Великі бабки спроможні літати зі швидкістю до 90 км на годину.

§  Страус біжить зі швидкістю до 70 км на годину, при цьому довжина  кроків становлять 4-5 метрів.

§  Відомо, що без сонячних променів не може добре розвиватися жоден звір. А як вирощують своїх малят борсуки, які завжди живуть у темних норах, а на полювання виходять після заходу сонця? Адже в їхніх підземних квартирах немає вікон, а молодим борсучатам потрібне сонце.

Погожими ранками борсучиха, обережно тримаючи маля в зубах, виносить його з нори. Вона ніколи не залишає борсуча під прямими сонячними променями, а завжди кладе під кущем або деревом, де є невелика тінь.

Тільки-но сонце починає припікати – маля здіймає лемент, і турботлива мати заносить борсуча до нори. Поспішаючи, вона нерідко бере в зуби не одне, а відразу двох борсучат. Така поспішність зовсім не завадить: часто у звірів, які звикли до темряви, спостерігаються небезпечні сонячні удари.

Сонце потрібне тваринам, проте зловживати ним дуже небезпечно: до нього слід звикнути, тобто голі місця шкіри повинні загоріти. Поводження борсучихи із своїми малятами забезпечує їм якраз таке дозування сонячного освітлення, яке не шкодить здоров’ю малят.

 

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Вісімнадцяте   квітня

    Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

1.   Опрацюйте  параграф 39

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Накресліть в зошиті таблицю та заповніть, використовуючи підручник та інтернет джерела

 


4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

  ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тринадцяте  квітня

Умови життя на планеті Земля

1.   Прочитайте параграф 38

2.   Випишіть в зошит, що називають «середовищем життя»,  та «чинниками середовища життя».

3.   Намалюйте в зошиті схему

ЧИННИКИ СЕРЕДОВИЩА

 

НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

ЧИННИКИ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

·        ВОДА,

·        ПОВІТРЯ,

·        СВІТЛО,

·        ТЕМПЕРАТУРА.

 

ВПЛИВ ОДНИХ ОРГАНІЗМІВ НА ІНШІ

4.   Дайте відповіді на питання:

-  Як рослини й тварини пристосовані до життя в посушливих умовах?

- Як пристосувались тварини до низьких температур?

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Одинадцяте квітня

Практичне заняття

·        Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

1. Подивіться навчальне відео


2. Прочитайте параграф 36

3. Виконайте завдання практичної роботи (не забудьте записати в зошит тему та мету роботи)


Практичне заняття 

Тема:Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

Мета: ознайомитися та навчитися розпізнавати найпоширеніші отруйні організми своєї місцевості;

 Хід роботи

Завдання 1. Використовуючи підручник, відео до уроку та інші джерела знань, записати назви найбільш поширених неотруйних та отруйних рослин, грибів своєї місцевості. (по три приклади)

Організми

Неотруйні

Отруйні

Рослини

 

 

Гриби

 

 

Тварини

 

 

 

Завдання 2. Записати найбільш важливі правила безпеки життєдіяльності в природі при використанні отруйних організмів та при зустрічі з ними у природі.( доповнити правила 3-4 пункти)

Правила безпеки життєдіяльності в природі при використанні отруйних організмів та при зустрічі з ними у природі

1. Чітко усвідомлювати мету перебування у природі і відповідно готуватися до цього (одяг, вивчення місцевих організмів, вивчення правил поведінки в ній).

2. Збирати лише відомі неотруйні гриби і ягоди, безпечне використання яких підтверджують багато досвідчених дорослих людей.

3. Не класти до кошиків безпечні гриби і ягоди сумішшю з невідомими, бо отрута може потрапити до безпечних разом із соками, невпізнаними частинками грибів і ягід.

4.

5.

6.



Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Шосте квітня

Різноманітність організмів. Бактерії

1. Подивіться навчальне відео



2. Прочитайте в підручнику ст. 154-155

3. Використовуючи різні джерела знань та власний   досвід, заповніть таблицю 

Позитивний вплив бактерій

Негативний вплив бактерій

 

 

 

 

 

 

4. Виберіть правильні та неправильні твердження

1. Бактерії не мають клітин. 

2. Бактерії — живі організми.

3. Бактерії дуже повільно розмножуються.

4. За допомогою бактерій виробляють кефір, йогурт.

5. Серед бактерій є тільки корисні.

6. Бактерії мають різноманітну форму.

7. Слід остерігатися хвороботворних бактерій.

8. Бактерії не мають ядра.

9. Бактерії можна побачити за допомогою лупи.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Четверте квітня

Різноманітність організмів. Гриби

1. Подивіться навчальне відео, запишіть , що таке гриби?


2. Прочитайте в підручнику ст. 152-154

3. Запишіть, завдяки яким особливостям гриби

Схожі з рослинами

Схожі з тваринами

 

 

4. Доповніть схему прикладами


Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Тридцяте березня

Різноманітність організмів. Тварини.



1.Прочитайте ст.148-150 в підручнику.

2. Запишіть в зошит визначення: (1 бал)

Головна відмінність тварин від рослин полягає в тому, що вони живляться готовими органічними речовинами, що є у складі інших організмів.

3. Відгадай, хто  цей  звір та визначте  спосіб живлення. (5 балів)

   1. Любить поласувати соковитою травичкою, а коли її немає, то обгризає кору на деревах і кущах.

   2. Гризе все: шишки, горішки, корінці, горіхи, ягоди. Але може нападати на гнізда лісових птахів, поїдати яйця і пташенят.

   3. Він справжній хижак: великий, сильний. А як зустрічається йому бджолине дупло або кущ малини - не омине, поласує.

   4. Живиться цей звір надземними і підземними частинами рослин, цибулинами, бульбами, молодим корінням та плодами дерев, кущів. Особливо полюбляє жолуді. Із тваринної їжі живиться слимаками, черв’яками, комахами та їх личинками. Поїдає і ящірок, змій, риб, жаб, яйця птахів, які будують свої гнізда на землі. Якщо в лісі загине якийсь великий звір, то його рештки стануть поживою для цієї тварини.

    5. А цього звіра часто малюють з яблуками і грибами на спині, хоча він живиться переважно комахами, слимаками, черв’яками, інколи ловить мишей, змій і тільки зрідка їсть плоди. Це тому його так малюють, що жуків, личинок він часто шукає під плодовими деревами саду або в лісі. І яблука, що впали на нього, і гриби, які він зачепив у лісі, довго тримаються на ньому. Деякі зоологи навіть вважають, що цей звір навмисно чіпляє плоди, з яких поступово витікає кислий сік на спину і виганяє паразитів, особливо кліщів.

4.Визначте правильні та неправильні твердження + - (5 балів)

1.     Тваринам притаманні процеси дихання, живлення, росту та розвитку, розмноження 

2.     Більшість тварин здатні до активного руху 

3.     Тварини самі собі синтезують поживні речовини 

4.     Тварин, що живляться рослинами називають хижаками 

5.     Корова, заєць, кінь відносяться до рослиноїдних тварин 

6.     Тварин, які живляться іншими тваринами  називають хижаки або м’ясоїдні 

7.     Зубри, олені та лосі відносяться до м’ясоїдних тварин 

8.     Тварин, що можуть живитися і рослинною, і тваринною їжею називають всеїдні 

9.     Тварин приручених людиною називають свійськими 

10.   Тварин, які вільно живуть у природі називають дикими 

 Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

************************

Двадцять восьме березня

Різноманітність організмів. Рослини

1.   Прочитайте ст. 147

2. Подивіться навчальне відео



3.    Запишіть в зошит дату та тему уроку

4.    Заповніть таблиці, запишіть по три приклади.

За різноманітністю стебел рослини поділяють

Дерева

Кущі

Трав’янисті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За тривалістю життя

Однорічні

Дворічні

Багаторічні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять перше березня - Двадцять третє березня

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.

1. Прочитайте параграф 33

2. Подивіться навчальне відео


3. Запишіть в зошит:

- що таке організм,

- властивості живих організмів

4. Доповніть речення:

1. Тіла живої природи, які складаються з клітин –це…..?

2. Найменші частинки, з яких побудовані організми – це…………?

3. Ядро, мембрана, цитоплазма – це складові ………..?

4. Організми, які складаються з однієї клітини – це……..?

5. Організми, які складаються з багатьох клітин – це………..?

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Двадцять третє лютого

Значення води у природі. Використання води людиною

1. Сфотографуйте та надішліть мені у Вайбер повідомлення, яке ви готували на сьогоднішній урок.

2. Запишіть в зошит дату, тему уроку.

3. Опрацюйте в підручнику ст. 135-137 та складіть у зошиті короткий конспект про використання води

4. Виконайте в зошиті тести з сторінок 138-139



☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Дев'яте лютого

Повітря — суміш газів. Значення повітря.


1. Запишіть в зошит дату та тему уроку.

2. Прочитайте вірш про повітря 

Повітря і не видно, і не чути.

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить.

І дише рибка й рак, і дише річка…

Повітря треба кожному, щоб жить.

А он несуть вітри хмаринку білу,

Щоб дощик на поля й ліси пролить.

А он у небо пташка полетіла,

А без повітря як вона злетить?

Повітря – це велике диво, діти.

І все життя – це казка чарівна.

І кожній миті треба нам радіти,

Земля казкова і у нас одна.

                          Н. Красоткіна.

        3. Опрацюйте в підручнику параграф 29

4. Випишіть в зошит:

                    -Що таке повітря

5. Роздивіться малюнок та заповніть пропуски в таблиці (таблицю потрібно накреслити в зошит)


Склад повітря

Постійні компоненти

Змінні компоненти

                                                         - 78%

Пил

  - 21%

Водяна пара

- близько 1%

Легкі оксиди неметалів

- 0,03%

 

6. Поставте поряд із твердженням позначку «+», якщо погоджуєтесь з ним, «–» — якщо не згодні. (твердження переписувати не потрібно!)

1. Повітря прозоре.   

2. Повітря має смак та запах.

3. Найбільше в повітрі кисню.          

4. Повітря має запах.

5. Газова оболонка Землі — атмосфера.    

6. Повітря нерозчинне у воді.

7. Повітря містить водяну пару.

8. Повітря є на всіх планетах Сонячної системи.

9. Більшість організмів дихають повітрям.

Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Сьоме лютого

Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом.

1. Запишіть в зошит дату та тему уроку.
2. Опрацюйте в підручнику параграф 28
3. Подивіться навчальне відео


4. Запишіть в зошит:
Властивості ґрунтів

1. Родючість

2. Водопроникність

3. Повітропроникність

5. Виконайте тести. Кожна правильна відповідь- 1 бал. Нижче подані правильні і неправильні твердження. Якщо твердження правильне - ставите +, якщо непавильне -. Твердження в зошит переписувати не треба! 

1.     Ґрунт – результат взаємодії організмів і неживої природи в певних географічних умовах 

2.     Він складається лише з органічних речовин 

3.     Ґрунт утворюється на певній гірській породі або суміші гірських порід 

4.     Ґрунт – нижній родючий шар, де ростуть рослини 

5.     Гумус – це органічна складова ґрунту 

6.     Від кількості гумусу залежить колір ґрунту 

7.     На відміну від гірських порід, ґрунт є родючим 

8.     Ґрунт складається з гірської породи, води, повітря та решток перегною 

5. 5. Запишіть як потрібно доглядати за грунтом, щоб покращити його родючість (3 бали)

  6. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!




🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋

Двадцять восьме грудня


Після перегляду відео перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3609155

П’ятнадцяте  квітня

    Грунтове середовище життя

1.   Опрацюйте  параграф 42

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Дайте відповіді на запитання:

1. Яке середовище називають ґрунтовим та які його особливості?

2. Назвіть приклади відомих вам мешканців ґрунтового середовища.

3. Пригадайте, які ви знаєте типи грунтів?

4.   Визначте правильні та неправильні твердження:

1.     1. З глибиною кількість мешканців ґрунту   зменшується.

2.     Великими передніми зубами кріт  вигризає ґрунт.

3.     Чим більше поживних речовин у ґрунті, тим менше там мешканців.

4.     Дощові черви , нематоди і личинки комах дихають у ґрунті через шкіру.

5.     Бактерії та гриби ґрунту розкладають відмерлі рештки організмів до неорганічних речовин.

6.     Різкі коливання температур дають змогу дощовому черву жити в ґрунті.

7.     Найбільшою небезпекою для мешканців ґрунту є відсутність води.

 

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

****************

Дванадцяте  квітня

    Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді

1.   Опрацюйте  параграф 41

2.   Подивіться навчальне відео


3.   Запишіть в зошит та запам’ятайте:

·        У водному середовищі одним з найголовніших чинників є кисень.

·        Організми по-різному пристосувалися до засвоєння кисню у воді.

·        На розміщення організмів у водному середовищі впливає кількість освітлення.

·        Суттєва ознака мешканців водного середовища - пристосування до переміщення у воді.

4.   Доповніть речення та запишіть їх

У водному середовищі зародилося і продовжує існувати (________) в його величезному розмаїтті.  Головними особливостями водного середовища життя є (________) та  (__________) . Вміст кисню у воді майже в 25 разів (________) , ніж у повітрі, що дуже впливає на мешканців водойм. Для більшості водних мешканців характерна (______) форма тіла. Важливим фактором водного середовища є (___________) (солоність води).

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰

Восьме  квітня

    Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище.

1.   Опрацюйте  параграф 40

2.   Запишіть в зошит:

-        Які виділяють середовища життя живих організмів.

-        Основні властивості наземно-повітряного середовища. 



-        Як рослини пристосувалися до життя в посушливих умовах?

3.     Дайте відповіді «так» чи «ні» на твердження (письмово) 1. У наземно - повітряному середовищі достатня кількіть світла і повітря.

 2. Крила допомають білці - летягі переміщуватися в повітрі.

3. Повітря, яке є в порожнинах кісток птаха, робить його легшим.

4. Передні кінцівки зайця сильніші й довші за задні.

5. Запахи погано поширюються в повітрі.

6. Рослини з наземно-повітряного середовища отримують сонячне світло й воду, мінеральні речовини.

7. Тварини з великою масою не здатні до польоту.

8. Серед звірів тільки кажани мають крила і здатні до активного польоту.

9. Наземні тварини спілкуються, посилаючи звукові сигнали.

4. Прочитайте цікавий матеріал про тварин

§  Чемпіоном швидкості польоту серед птахів вважається стриж. Він літає зі швидкістю 120 км на годину.

§  Пташка колібрі махає крилами до 70 разів за секунду, а комара – до 600. 

§  Швидкість польоту в різних комах різна. Так золотоочка літає зі швидкістю 2 км за годину, кімнатна муха -7, хрущ – 11, джміль – 18, а метелик-бражник – 54 км на годину. Великі бабки спроможні літати зі швидкістю до 90 км на годину.

§  Страус біжить зі швидкістю до 70 км на годину, при цьому довжина  кроків становлять 4-5 метрів.

§  Відомо, що без сонячних променів не може добре розвиватися жоден звір. А як вирощують своїх малят борсуки, які завжди живуть у темних норах, а на полювання виходять після заходу сонця? Адже в їхніх підземних квартирах немає вікон, а молодим борсучатам потрібне сонце.

Погожими ранками борсучиха, обережно тримаючи маля в зубах, виносить його з нори. Вона ніколи не залишає борсуча під прямими сонячними променями, а завжди кладе під кущем або деревом, де є невелика тінь.

Тільки-но сонце починає припікати – маля здіймає лемент, і турботлива мати заносить борсуча до нори. Поспішаючи, вона нерідко бере в зуби не одне, а відразу двох борсучат. Така поспішність зовсім не завадить: часто у звірів, які звикли до темряви, спостерігаються небезпечні сонячні удари.

Сонце потрібне тваринам, проте зловживати ним дуже небезпечно: до нього слід звикнути, тобто голі місця шкіри повинні загоріти. Поводження борсучихи із своїми малятами забезпечує їм якраз таке дозування сонячного освітлення, яке не шкодить здоров’ю малят.

 

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

 

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

П’яте  квітня

    Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

1.   Опрацюйте  параграф 39

2.   Подивіться навчальне відео



3.   Накресліть в зошиті таблицю та заповніть, використовуючи підручник та інтернет джерела

 


4. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

  

 

😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉


Перше квітня

Умови життя на планеті Земля

1.   Прочитайте параграф 38

2.   Випишіть в зошит, що називають «середовищем життя»,  та «чинниками середовища життя».

3.   Намалюйте в зошиті схему

ЧИННИКИ СЕРЕДОВИЩА

 

НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

ЧИННИКИ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

·        ВОДА,

·        ПОВІТРЯ,

·        СВІТЛО,

·        ТЕМПЕРАТУРА.

 

ВПЛИВ ОДНИХ ОРГАНІЗМІВ НА ІНШІ

4.   Дайте відповіді на питання:

-  Як рослини й тварини пристосовані до життя в посушливих умовах?

- Як пристосувались тварини до низьких температур?

5. Надішліть фото звіт мені у Вайбер!!!

*******************************************

Одинадцяте березня

Різноманітність організмів. Тварини.



1.Прочитайте ст.148-150.

2. Запишіть в зошит визначення: (1 бал)

Головна відмінність тварин від рослин полягає в тому, що вони живляться готовими органічними речовинами, що є у складі інших організмів.

3. Відгадай, хто  цей  звір та визначте  спосіб живлення. (5 балів)

   1. Любить поласувати соковитою травичкою, а коли її немає, то обгризає кору на деревах і кущах.

   2. Гризе все: шишки, горішки, корінці, горіхи, ягоди. Але може нападати на гнізда лісових птахів, поїдати яйця і пташенят.

   3. Він справжній хижак: великий, сильний. А як зустрічається йому бджолине дупло або кущ малини - не омине, поласує.

   4. Живиться цей звір надземними і підземними частинами рослин, цибулинами, бульбами, молодим корінням та плодами дерев, кущів. Особливо полюбляє жолуді. Із тваринної їжі живиться слимаками, черв’яками, комахами та їх личинками. Поїдає і ящірок, змій, риб, жаб, яйця птахів, які будують свої гнізда на землі. Якщо в лісі загине якийсь великий звір, то його рештки стануть поживою для цієї тварини.

    5. А цього звіра часто малюють з яблуками і грибами на спині, хоча він живиться переважно комахами, слимаками, черв’яками, інколи ловить мишей, змій і тільки зрідка їсть плоди. Це тому його так малюють, що жуків, личинок він часто шукає під плодовими деревами саду або в лісі. І яблука, що впали на нього, і гриби, які він зачепив у лісі, довго тримаються на ньому. Деякі зоологи навіть вважають, що цей звір навмисно чіпляє плоди, з яких поступово витікає кислий сік на спину і виганяє паразитів, особливо кліщів.

4.Визначте правильні та неправильні твердження + - (5 балів)

1.     Тваринам притаманні процеси дихання, живлення, росту та розвитку, розмноження 

2.     Більшість тварин здатні до активного руху 

3.     Тварини самі собі синтезують поживні речовини 

4.     Тварин, що живляться рослинами називають хижаками 

5.     Корова, заєць, кінь відносяться до рослиноїдних тварин 

6.     Тварин, які живляться іншими тваринами  називають хижаки або м’ясоїдні 

7.     Зубри, олені та лосі відносяться до м’ясоїдних тварин 

8.     Тварин, що можуть живитися і рослинною, і тваринною їжею називають всеїдні 

9.     Тварин приручених людиною називають свійськими 

10.   Тварин, які вільно живуть у природі називають дикими 

 

************************

П’яте березня

Різноманітність живих організмів. Рослини.

1.   Прочитайте ст. 147

2.   Запишіть в зошит дату та тему уроку

3.   Заповніть таблиці, запишіть по три приклади.

За різноманітністю стебел рослини поділяють

Дерева

Кущі

Трав’янисті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За тривалістю життя

Однорічні

Дворічні

Багаторічні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.   Надішліть у Вайбер фотозвіт роботи

💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

Двадцять перше січня

Місяць – супутник Землі

1.   Подивіться презентацію


2.   Уважно прочитайте параграф 26

3.   Визначте, які твердження правильні, а які неправильні

1.    Земля – планета Сонячної системи.

2.    Місяць – природний супутник Землі.

3.    Поверхня Місяця вкрита великою кількістю кратерів через відсутність атмосфери.

4.     Місяць обертається навколо своєї  власної осі за 30 земних діб.

5.    Час, за який наша планета робить один повний оберт навколо Сонця, називається рік.

6.     Рік триває 365 днів та 6 годин.

7.    Точки, в яких кінці земної осі перетинають земну поверхню, - це полюси Землі.

8.     Екватор – це уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів і поділяє Землю на дві півкулі – Північну і Південну.

9.     Сонячні та місячні затемнення пов’язані з рухом Землі, Місяця та Сонця.

10.  Місяць завжди повернений до Землі одним боком.

11.  Місяць – розжарене небесне тіло.

12.  Сонячне затемнення спостерігається, коли Місяць повністю або частково закриває Сонце.

4.   Надішліть фотозвіт мені у Вайбер

🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳

Вісімнадцяте січня

Рухи Землі.

Розподіл сонячного тепла і світла на поверхні Землі.

1.   Уважно прочитайте матеріал поданий нижче.

Наша планета постійно обертається навколо своєї осі. Але ми не відчуваємо цього обертання, тому що рухаємось разом з нею. У народі є вислови: «Сонце зійшло, сонце сіло», «Сонце сходить на сході, заходить на заході». Насправді ж це Земля рухається — обертається із заходу на схід (проти годинникової стрілки для спостерігача на Північному полюсі). Здається, що Земля залишається нерухомою, а рухаються Сонце, Місяць та зорі. Обертаючись навколо осі, земна поверхня освітлюється Сонцем то з одного боку, то з іншого. Таким чином на стороні, зверненій до Сонця, триває день, тоді як на протилежній стороні у цей час ніч. Повний оберт або відрізок часу, навколо своєї осі наша планета здійснює за 24 години. Цей період обертання отримав назву доба.

Земля як інші планети системи рухається навколо Сонця по своїй орбіті. Повний оберт робить за рік — 365 діб. У Землі орбіта має форму еліпса — витягнутого кола. Якщо придивитися уважно до глобуса, то можна помітити, що його вісь не вертикальна, а нахилена під кутом. Це має важливе значення для планети. Під час руху Землі навколо Сонця протягом року сонячні промені нерівномірно освітлюють і нагрівають Північну і Південну півкулі. Це спричиняє зміну пір року. Тільки біля екватора день постійно дорівнює ночі і зміни пір року не відчуваються. На полюсах відбувається інше явище: узимку триває ніч, а влітку Сонце не заходить зовсім. Ніч і день тривають по півроку.

Протягом року бувають дні, коли одна з півкуль, обернувшись до Сонця, освітлюється найбільше, а інша — найменше, і потім навпаки. Це дні сонцестояння. Виділяють дні літнього та зимового сонцестояння. Вони припадають на такі числа: зимового — 22 грудня, а літнього 22 червня. Через три місяці від цих днів Земля займе таке розташування відносно Сонця, коли його промені однаково освітлюватимуть як Північну, так і Південну півкулі. На всій планеті, окрім полюсів, день дорівнюватиме ночі. Цей день 23 вересня назвали днем осіннього рівнодення, а 21 березня — днем весняного рівнодення.

Відповідно, протягом року ділянки Землі отримують різну кількість тепла. Це призводить до зміни пір року, змін у життєдіяльності організмів.

2.   Прочитайте параграфи 24, 25

3.   Доповніть речення, вписуючи потрібні слова. (Письмово в зошиті)

Земля — планета _________________________ системи.

Земля обертається____________________ Сонця й навколо

______________________________. Повний оберт навколо осі

триває______  години. Цей час отримав назву_________ .

Унаслідок цього руху на Землі змінюються_______________.

 Завдяки__________________________ осі, обертанню

Землі в______________ бік та_____________________

нашої планети навколо Сонця_____________________

пори_ _____________.

 

4.   Заповніть таблицю

Види руху

Відрізок часу

Явища, які відбуваються

Навколо своєї осі

 

Зміна дня і ночі

Навколо Сонця

 

 

5.   Надішліть фотозвіт мені у Вайбер

💗💙💚💛💜💛💚💙💗

Чотирнадцяте січня

Внутрішня будова Землі

1.   Подивіться відео про внутрішню будову Землі.


1.   Прочитайте параграф 23

2.   Перемалюйте в зошит малюнок 68 «Внутрішня будова Землі» та підпишіть всі частини.




🌍🌎🌏🌍🌎🌏🌍🌎🌏🌍🌎🌏

Одинадцяте січня

Форма і розміри Землі

1.    Прочитайте параграфи 21 та 22

2.   Дайте в зошиті письмово відповіді на запитання:

1.   Хто першим висунув припущення, що Земля має форму кулі?

2.   Який вчений науково довів кулястість Землі?

3.   Як люди в давнину уявляли форму нашої планети?

4.   Яка площа поверхні нашої планети?

5.   Яка довжина екватора?

3.   Випишіть в зошит визначення, що таке глобус, полюси, екватор. Вивчіть ці визначення!

4.   За бажанням можете подивитися відео


https://www.youtube.com/watch?v=MkO7yMCSQ5M&ab_channel=dasha_k

Домашнє завдання

Прочитати параграфи 21, 22

Фотозвіт роботи надішліть мені у Вайбер!

 

************************************

Сімнадцяте грудня

Підсумковий урок з теми «Всесвіт»

1. Повторіть матеріал параграфів 16-20


2. Виконайте тести ст. 92-93

3. Надішліть мені фотозвіт своєї роботи

****************************

Друге листопада

Явища природи 


1.    Запишіть дату та тему уроку.

2.    Прочитайте параграф 12

3.    Випишіть в зошит:

-         Що таке явища?

-         Які виділяють групи явищ?

-         Що таке фізичні явища?

-         Що таке хімічні явища?

4.    Виконайте завдання 4, сторінка 55. (накресліть у зошиті таблицю та заповніть прикладами поданими в підручнику)

**********************************

Двадцять девяте жовтня

Практичне заняття «Розділення сумішей фільтруванням»

1.    Повторіть параграф 11.

2.    Ознайомтеся з ходом виконання практичного заняття на ст. 51 у підручнику.

3.    Подивіться відео


ht4.    Запишіть у зошит план виконання практичної частини

5.    За бажанням можна виконати цю роботу в домашніх умовах, використовуючи підручні матеріали, та відзняти відео за допомогою телефона.

6.    Фото або відео звіт чекаю на Вайбер

Домашнє завдання:

Повторити параграф 11

*****************************************

Двадцять шосте жовтня

Способи розділення сумішей

1. Запишіть в зошит дату та тему уроку

2. Уважно прочитайте параграф 11.

3. Подивіться відео, де покажуть наглядно деякі способи розділення сумішей

це ж відео можна подивитися, перейшовши за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=HEOvlpg8EnU&ab_channel=%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BA%D0%B0%D0%92%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%80%D1%96%D1%8F
4. Дайте відповіді на запитання 1-3, ст.51

5. Запишіть як в домашніх умовах, ви та ваші рідні застосовуєте різні способи розділення сумішей (2-3 приклади)

************************************************** 

Двадцять друге жовтня

Чисті речовини і суміші

1.    Запишіть в зошит дату та тему уроку

2.    Уважно прочитайте параграф 10

3.    Дайте письмово в зошит відповіді на запитання.

 Запитання НЕ ПЕРЕПИСУЄТЕ!!!

1.    Що називають чистою речовиною?

2.    Наведіть приклади чистих речовин.

3.    Що називають сумішами?

4.    Наведіть приклади сумішей.

5.    Як називають окремі речовини у складі суміші?

4.    Сфотографуйте роботу  і відправте мені у Вайбер.

**********************************************

Дев'ятнадцяте жовтня

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини



1. Запишіть у зошит сьогоднішнє число та тему уроку

2. Прочитайте параграф 9 (1 бал)

3. Запишіть у зошит:

- що таке прості речовини, (2 бали)

-що таке складні речовини,(2 бали)

-три приклади органічних речовин,(3 бали)

-три приклади неорганічних речовин.(3 бали)

Звертаю вашу увагу, потрібно записати не назви тіл, а саме РЕЧОВИНИ!!!

4. Сфотографуйте все, що ви записали в зошит і надішліть мені у Вайбер

Домашнє завдання 

Опрацювати параграф 10

Немає коментарів:

Дописати коментар