ТЕМА: Узагальнення вивченого по темі
«Рослини »
МЕТА: встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми; повторити, закріпити й узагальнити знання учнів про будову органів квіткових рослин (пагін, стебло, квітка, суцвіття, насіння та плід) та процеси життєдіяльності, які ці органи здійснюють; привести в систему набуті знання про особливості зовнішньої та внутрішньої будови органів квіткової рослини; розвивати інтерес до знань, уміння та навички самостійної роботи за завданням учителя, оформлення письмового звіту; вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; відпрацювати теоретичні знання, отримані на попередніх уроках, на практиці через виконання практичних завдань; виховувати активну позицію у навчанні, дбайливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ: підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів (завдання для роботи у групах,)
ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизації знань
СТРУКТУРА І ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний етап уроку
1. Привітання
2. Перевірка готовності класу до роботи, облік відвідування.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, протягом кількох тижнів ми з вами наполегливо працювали над вивченням теми «Рослини».
- Сьогодні на уроці ми ще раз пригадаємо основний матеріал вивченої теми.
- Запишемо дату та тему уроку в робочі зошити.
- Мета нашого сьогоднішнього уроку:
повторити, закріпити та узагальнити знання з теми;
здійснити більш глибоке осмислення навчального матеріалу теми;
систематизувати отримані протягом вивчення теми знання;
підготуватися до тематичного оцінювання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Мандруючи лабіринтами біологічних знань, ми протягом останніх уроків дізналися дуже багато таємниць з життя рослин та їх органів. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку біологію, треба багато працювати.
- Відомий англійський драматург Джордж Бернард Шоу сказав «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність». То ж закликаю вас активно працювати на уроці.
ІV. Відтворення та коригування опорних знань
- Пропоную вам наступне проблемне запитання:
Яка частина квітки найважливіша?
1. Біологічна розминка
1.Об'єкт вивчення науки ботаніки.
2.Процес, що відбувається у зелених листках рослин.
3.Осьова частина пагона, надземний вегетативний орган рослини.
4.Процес злиття сперміїв і яйцеклітини.
5.Процес перенесення пилку з пиляка на приймочку маточки.
6.Збільшення кількості особин будь-якого виду організмів тим чи іншим способом.
7.Орган рослини, що складається із зародкового корінця, стебла, бруньки та сім'ядолей.
8.Як називається утворення , що прикріплює квітку до стебла?
9.Як називається верхня частина маточки.
10.Як називаються всі пелюстки разом?
11.Чим розмножується перстач і суниця.
12.Генеративний орган квіткових рослин, що утворюється після процесів запліднення.
13.Генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин.
2.Гра «Відгадай процес життєдіяльності»
Гра «Відгадай процес життєдіяльності»
- Команди мають зібрати біологічний термін із наборів букв, які вам запропоновані. Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до вгаданого терміна.
Складіть біологічний термін з букв:
команда 1 — а, н, з, н, п, л, і, я, н, д, е.(Запліднення)
команда 2 — о, р, м, з,о, н, е, ж, н, я, н. (Розмноження)
команда З — а, з, и, п, е, л, н, я, н. (Запиленння)
Запитання для кожної з груп:
-Охарактизуйте процес життєдіяльності.
3. Виконання тестових завдань.
МЕТА: встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми; повторити, закріпити й узагальнити знання учнів про будову органів квіткових рослин (пагін, стебло, квітка, суцвіття, насіння та плід) та процеси життєдіяльності, які ці органи здійснюють; привести в систему набуті знання про особливості зовнішньої та внутрішньої будови органів квіткової рослини; розвивати інтерес до знань, уміння та навички самостійної роботи за завданням учителя, оформлення письмового звіту; вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; відпрацювати теоретичні знання, отримані на попередніх уроках, на практиці через виконання практичних завдань; виховувати активну позицію у навчанні, дбайливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ: підручники, робочі зошити, дидактичний роздатковий матеріал для роботи учнів (завдання для роботи у групах,)
ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизації знань
СТРУКТУРА І ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний етап уроку
1. Привітання
2. Перевірка готовності класу до роботи, облік відвідування.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, протягом кількох тижнів ми з вами наполегливо працювали над вивченням теми «Рослини».
- Сьогодні на уроці ми ще раз пригадаємо основний матеріал вивченої теми.
- Запишемо дату та тему уроку в робочі зошити.
- Мета нашого сьогоднішнього уроку:
повторити, закріпити та узагальнити знання з теми;
здійснити більш глибоке осмислення навчального матеріалу теми;
систематизувати отримані протягом вивчення теми знання;
підготуватися до тематичного оцінювання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Мандруючи лабіринтами біологічних знань, ми протягом останніх уроків дізналися дуже багато таємниць з життя рослин та їх органів. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку біологію, треба багато працювати.
- Відомий англійський драматург Джордж Бернард Шоу сказав «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність». То ж закликаю вас активно працювати на уроці.
ІV. Відтворення та коригування опорних знань
- Пропоную вам наступне проблемне запитання:
Яка частина квітки найважливіша?
1. Біологічна розминка
1.Об'єкт вивчення науки ботаніки.
2.Процес, що відбувається у зелених листках рослин.
3.Осьова частина пагона, надземний вегетативний орган рослини.
4.Процес злиття сперміїв і яйцеклітини.
5.Процес перенесення пилку з пиляка на приймочку маточки.
6.Збільшення кількості особин будь-якого виду організмів тим чи іншим способом.
7.Орган рослини, що складається із зародкового корінця, стебла, бруньки та сім'ядолей.
8.Як називається утворення , що прикріплює квітку до стебла?
9.Як називається верхня частина маточки.
10.Як називаються всі пелюстки разом?
11.Чим розмножується перстач і суниця.
12.Генеративний орган квіткових рослин, що утворюється після процесів запліднення.
13.Генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин.
2.Гра «Відгадай процес життєдіяльності»
Гра «Відгадай процес життєдіяльності»
- Команди мають зібрати біологічний термін із наборів букв, які вам запропоновані. Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до вгаданого терміна.
Складіть біологічний термін з букв:
команда 1 — а, н, з, н, п, л, і, я, н, д, е.(Запліднення)
команда 2 — о, р, м, з,о, н, е, ж, н, я, н. (Розмноження)
команда З — а, з, и, п, е, л, н, я, н. (Запиленння)
Запитання для кожної з груп:
-Охарактизуйте процес життєдіяльності.
3. Виконання тестових завдань.
Вибрати одну правильну
відповідь.
1. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:
А К. Лінней В С. Навашин
Б Л. Пастер Г В.
Вернадський
2. Розкривним плодом є:
А горіх В
коробочка
Б зернівка Г
сім’янка
3. Укажіть спосіб запилення латаття білого:
А водою В
вітром
Б комахами Г
самозапилення
4. До головної частини квітки належить:
А тичинка В
віночок
Б квітконіжка Г чашечка
5. Соковитим однонасінним плодом є:
А кістянка В
багатокістянка
Б ягода Г
біб
6. Укажіть спосіб поширення плодів клена:
А водою В
птахами
Б вітром Г
кажанами
7.Суцвіття кошик має рослина :
А вишня В соняшник
Б очерет Г конвалія
8. Плоди з гачечками, за допомогою
яких вони чіпляються до хутра тварин, мають рослини :
А дуб В береза
Б лопух Г картопля.
9.
Соковитий однонасінний плід мають рослини :
А мак В абрикос,
Б гарбуз Г яблуко
10. Укажіть рослину, плоди якої мають пристосування до
розповсюдження вітром:
А вишня; Б горох;
В кульбаба; Г мак.
4.«Установи відповідність».
Рослини
|
Типи суцвіть
|
1 яблуня
2 пшениця
3 кульбаба
4 бузок
5 кріп
|
А складний колос
Б волоть
В складний зонтик
Г щиток
Д кошик
|
5.Загальні запитання
1. Що таке пагін? З чого складається пагін? (стебло, листки, бруньки)
1. Що таке пагін? З чого складається пагін? (стебло, листки, бруньки)
2 .Розгляньте на малюнку схему будови пагона та поясніть, що позначено цифрами (вузол, міжвузля, листкова пазуха, верхівкова брунька, пазушна брунька).
3. Що таке квітка? Розглянути будову квітки
4. Що таке суцвіття? Типи суцвіть
5. Що таке насінина та плід? Розглянути будову.
6. Що таке класифікація рослин? Розтавити систематичні одиниці попорядку.
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Дайту відповідь на проблемне запитання: “Яка частини квітки найважливіша?”
2. Побудова структурно-логічної схеми за матеріалом теми
Завдання 6
- Закінчіть запропоновану вам структурно-логічну схему, доповнивши її найголовнішими, на вашу думку, поняттями в кожній категорії.
VІ. Засвоєння провідних ідей на основі широкої систематизації
- Підводячи підсумки вивчення теми, спробуємо зробити висновок.
- Чи можна сказати, що рослина – цілісний організм? Чому ви так вважаєте?
- У чому прослідковується зв'язок між будовою і функціями органів рослини? Наведіть приклади
VІІ. Підсумок уроку
1. Пропонуємо учням самостійно підвести підсумок уроку, зробити висновок про рівень засвоєння ними навчального матеріалу теми:
- Що, на вашу думку, ви засвоїли добре?
- Над чим ще необхідно попрацювати при підготовці до тематичного оцінювання?
VІІІ. Домашнє завдання
Для всіх учнів: повторити §20-37 підручника, підготуватися до тематичного оцінювання
4. Що таке суцвіття? Типи суцвіть
5. Що таке насінина та плід? Розглянути будову.
6. Що таке класифікація рослин? Розтавити систематичні одиниці попорядку.
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Дайту відповідь на проблемне запитання: “Яка частини квітки найважливіша?”
2. Побудова структурно-логічної схеми за матеріалом теми
Завдання 6
- Закінчіть запропоновану вам структурно-логічну схему, доповнивши її найголовнішими, на вашу думку, поняттями в кожній категорії.
VІ. Засвоєння провідних ідей на основі широкої систематизації
- Підводячи підсумки вивчення теми, спробуємо зробити висновок.
- Чи можна сказати, що рослина – цілісний організм? Чому ви так вважаєте?
- У чому прослідковується зв'язок між будовою і функціями органів рослини? Наведіть приклади
VІІ. Підсумок уроку
1. Пропонуємо учням самостійно підвести підсумок уроку, зробити висновок про рівень засвоєння ними навчального матеріалу теми:
- Що, на вашу думку, ви засвоїли добре?
- Над чим ще необхідно попрацювати при підготовці до тематичного оцінювання?
VІІІ. Домашнє завдання
Для всіх учнів: повторити §20-37 підручника, підготуватися до тематичного оцінювання
дякую! за вашу працю
ВідповістиВидалити